We hebben hier een astra met de volgende storing.
Bij constante snelheid na ongeveer 5min. gaat hij regelmatig in de noodloop.
Gaat hij in de noodloop bij een constante snelheid onder de 100km. per uur, dan geef je volgas en gaat hij weer uit de noodloop.
Gebeurd dit boven de 100km. per uur, dan wil hij niet meer uit de noodloop (motor aan/uit dan wel).
Trek je door voorbij de 140km per uur dan heb je geen problemen (kan moeilijk tegen de klant zeggen, gewoon harder dan 140km rijden ).
Ook heeft de klant de opmerking, als het raam openstaat dan hoor je hem onder de auto blazen vanaf 2000 tot 2500 toeren.
Uitlaat is niet lek !.
Het volgende hebben we geprobeerd.
Autodiagnose.
Uitlezen storing EGR klep doorstroming, Luchtmassameter/sensor, map/druksensor kring.
Luchtmassa meter, v.v.
Vacuum leidingen getest op lekkage.
Egr klep gecontroleerd.
Vacuum kleppen links en rechts op de wielkast v.v.
Wie komt dit bekend voor ? wie heeft de juiste tip voor ons.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"dan hoor je hem onder de auto blazen "
Uitlaat verstopt?
Oiram
ja zou inderdaad kunnen, dacht ik ook al aan. Maar op dat moment loopt hij perfect.
Maar goed, zal voor de zekerheid toch maar even de uitlaat los halen.
Bedankt.
Hoi
Even de opbrengst van de vaciuumpomp controleren,moet ongeveer 0.9 tot 1 bar ondeerdruk zijn.
Als het vaciuum telaag is gaat de auto ook in noodloop.
Succes
Hey Hey,
ik zit hier met hetzelfde probleem maar ik vind hier nergens de oplossing voor dit probleem...kan iemand mij helpen of mij alsnog het antwoordje bevestigen...
tnx
15 jaar
het blazen is vermoedelijk een turboslang of intercooler die lekt.........dan krijg je ook deze foutcode.....
tip...controleer bij deze motoren het oliepeil goed....te weinig olie betekend vaak te weinig opbrengst van de vacuumpomp......
Ik heb ook eens zo'n soort probleem gehad.
Ik dacht dat het in de vacuumklep van de EGR zat.
Toen nog de EPPCklep van de EGR omgewisseld met die van de wervelkleppen.
Maar het resultaat bleef hetzelfde.
Uiteindelijk bleek de storing/ lekkage te zitten in de EPPCklep van de turbo!
Stationair was het vacuum in orde maar onder het rijden was het toch niet genoeg.
Met dezelfde klacht als die TS noemt.
Daarna de EPPCklep van de turbo vervangen en het probleem was verholpen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar