👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik heb een 2.0 dti 16v met 2 ton op de teller,
bij het vevangen van de retour slangen ook even de luchtinlaat schoongemaakt. helemaal dichtgekoekt. klep (egr?) daarboven met een luchtslang beweest wel maar moeizaam. is dit oke? daarlangs komt ook olie gelekt. turboslangen zitten ook onder de olie. de "kenner" zei dat de oliekeerring van de turbo versleten is.
vermogen is redelijk,weet niet of er meer moet zijn,wordt niet in de stoel gedrukt;)
ook lees ik hier over de lmm. hoe weet ik of die versleten is?
tijd voor de opeldagen op 5 nov????
dank voor evt antwoord.wilco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is heel normaal,als je goed kijkt zie je dat de carterventilatie daarvoor uitmondt en deze gooit altijd wat olie mee.De afdichting van de turbo gaat zelden stuk.
oke dan. maar heeft een turbo onderhoud nodig of is stuk gewoon vervangen? olie is volsyntheetisch 5w40. is missschien te dunne olie.
en die lmm was erg vetgeslagen. schoonmaken met ontvetter of afblijven?
19 jaar
Een turbo is onderhoudsvrij,zorg ervoor dat je olie altijd op peil is en zet de motor nooit tijdens hoge toeren uit omdat dan de turbo nog ronddraait terwijl de oliedruk al weg is.Ikzelf heb wel vaker lmm gereinigd met ontvetter zonder problemen maar ik heb wel eens gehoord dat ze er van stuk kunnen gaan.De door jou gebruikte olie is conform de eis.Als je de lmm niet vertrouwd kun je hem bij de dealer laten testen,de auto wordt dan volgas getrapt en de waarde moet dan min. 750 mg/slag zijn (x20dtl).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar