👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo mede-techneuten,
Ik ben in het gelukkige bezit van een Opel Astra station 1.6 benzine uit 1994 met 217.000 op de teller. In januari is er voor 1400 euro aan noodzakelijk onderhoud geweest (vervangen kleppen omdat er eentje verbrand was, verdeelkap, bougiekabels, midden en einddemper, distributie- en andere riemen etc); en nu net 10.000 km later blijf het oliedruk lampje op het dashboard vrolijk knipperen of voor langere tijd branden, wat me niet echt goed lijkt voor de motor Ik heb gisteren na een ritje Zwijndrecht-Rotterdam-Zwijndrecht het oliepeil gemeten en dat staat keurig tussen de min en max. Ik heb gelezen dat de oliedruk sensor kapot zou kunnen zijn; de draad naar de sensor ergens contact zou kunnen maken; de oliepomp het begeven zou kunnen hebben, maar waarom knippert het lampje dan en gaat het ook wel eens uit, vooral op de snelweg dus hogere toerentallen; maar ik moet toegeven, het knipperen danwel langere tijd branden van het oliedruklampje is de laatste twee weken wel flink erger geworden....en m'n uitlaat schijnt ook alweer lek te zijn want de motor trilt en puft bij stationair lopen
Wat kost een oliesensor voor een Astra tegenwoordig, wie heeft er dit probleem eerder aan de hand gehad aan de hand van deze symptomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat trillen van de motor lijkt eerder op een ontsteking die niet op tijd staat dan op een lekke uitlaat. En dan komt dat puffen er vanzelf bij.
Een Astra 1.6 uit 1994 heeft een ECU dus de onsteking staat altijd op tijd. Er zou natuurlijk wel een sensor kapot kunnen zijn.
Is er ooit achterhaald waarom er een klep verbrandt was?
Als hij een C16NZ motor heeft die moet je namelijk met de "hand" de onsteking op tijd zetten, want zo slim is de ECU van een C16NZ niet.
Maar als hij een C16SE motor heeft dan wordt de onsteking door de ECU regeld mits de distributie riem op tijd staat.
Ik denk dat je sensor defect is maar het ook je olie pomp zijn.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar