wagen opgehaald met grote olielekkage,wat blijkt?de oliefilterring is eruit geploft,ikke dus een nieuw oliefilter gemonteerd en gecontroleerd op vlakheid en ziet er allemaal keurig uit.wagen warm laten draaien geen enkel probleem.een dag later wagen koud gestart en weer hetzelfde verhaal,ring oliefilter ertussenuit geknald.nu vermoedt ik dat mijn oliedruk koud veel te hoog is,hoe hoog mag dit koud zijn?(de tis zegt bedrijfswarm 1,5 bar stationair,op toeren 3,5bar)waar wordt bij deze motor de oliedruk geregeld?oftewel waar zit het oliedrukventiel? er zit trouwens een origineel purfluxfilter op.
Geplaatst door alfons262 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
alfons262 (0) PRO, 16 jaar geleden
ik heb de oliepomp vervangen,overdrukventiel zat zo vast als een huis.mocht iemand het een keer meemaken dan heb je hier wat aan maar toch bedankt voor het meedenken.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
joh
je sleuteld sneller als wij denken
s6
garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden
nog nooit gehad een vastzittende drukregelaar maar bedankt nu weet ik het..
Patrick8504 (0) PRO, 16 jaar geleden
Even ter info, welke soort (viscositeit)olie draait deze motor?
alfons262 (0) PRO, 16 jaar geleden
10w40,gooien we in elke vivaro,nog nooit last gehad!overdrukklep zat gewoon muurvast!losgeslagen met een drevel.
marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden
We kwamen het vroeger wel eens tegen met lesauto's . Die draaien heel veel op hetzelfde toerentalgebied.
Wellicht een slechte olie(verversings)historie toen deze auto nog niet bij jullie kwam?
Ik weet wel dat de ene 10/40 niet hetzelfde is als de andere 10/40.
Opels zijn wel eens rare auto's.