wagen opgehaald met grote olielekkage,wat blijkt?de oliefilterring is eruit geploft,ikke dus een nieuw oliefilter gemonteerd en gecontroleerd op vlakheid en ziet er allemaal keurig uit.wagen warm laten draaien geen enkel probleem.een dag later wagen koud gestart en weer hetzelfde verhaal,ring oliefilter ertussenuit geknald.nu vermoedt ik dat mijn oliedruk koud veel te hoog is,hoe hoog mag dit koud zijn?(de tis zegt bedrijfswarm 1,5 bar stationair,op toeren 3,5bar)waar wordt bij deze motor de oliedruk geregeld?oftewel waar zit het oliedrukventiel? er zit trouwens een origineel purfluxfilter op.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb de oliepomp vervangen,overdrukventiel zat zo vast als een huis.mocht iemand het een keer meemaken dan heb je hier wat aan maar toch bedankt voor het meedenken.
joh
je sleuteld sneller als wij denken
s6
nog nooit gehad een vastzittende drukregelaar maar bedankt nu weet ik het..
Even ter info, welke soort (viscositeit)olie draait deze motor?
10w40,gooien we in elke vivaro,nog nooit last gehad!overdrukklep zat gewoon muurvast!losgeslagen met een drevel.
We kwamen het vroeger wel eens tegen met lesauto's . Die draaien heel veel op hetzelfde toerentalgebied.
Wellicht een slechte olie(verversings)historie toen deze auto nog niet bij jullie kwam?
Ik weet wel dat de ene 10/40 niet hetzelfde is als de andere 10/40.
Opels zijn wel eens rare auto's.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar