close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: koppeling vivaro

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 dti 100 pk

eerst de druklager kapot (lekte) na het vervangen van een komplete koppeling en een nieuwe druklager schakelt en rijd de auto weer top .
maar nu plots na een 3000 tal km begint de auto hevig te schokken bij het vertrekken in eerst vitesse .
eens de wagen warm is dit probleem weg of toch minimaal te voelen .
kan het het vliegwiel zijn wat stuk is ?.

Geplaatst door

guyke (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is beetje een ziekte volgens mij bij vivaro...
hebben er zo ook gehad!!

probleem zit hem geloof ik in klepje dat in leiding zit!(terugslagklep??)

nopel 0
badge

16 jaar

klepje in leiding???.
bedoel je de leiding die naar de druklager loopt .

guyke 0
badge

16 jaar

inderdaad...
klepje hangt ergens bovenaan de vesnellingsbak geloof ik

nopel 0
badge

16 jaar

Guyke is het probleem opgelost ? Wij hebben de zelfde auto staan met dezelfde klacht ... ik het bevestigt dat het het klepje dan is?

Maarten6789 0
badge

16 jaar

probleem is niet opgelost door het klepje te vervangen .
we denken nu aan het vliegwiel dat stuk is maar er zit helemaal geen massa vliegwiel in een vivaro .
het probleem is gekomen een 2 weken na dat we een nieuwe koppeling hebben gestoken dus mijn conclusie is dat er iets mis is met die koppeling ook al is deze nieuw gestoken (fabrieksfout).
ik kan de auto moeilijk missen voor even de versnelingsbak er uit te gooien dus hebben we dat nog steeds niet gechekt .
na de klacht te hebben uit gelegt bij de verdeler van de koppeling blijkt deze verzekerd te zijn voor zulke gevallen (fabrieksfouten).
normaal gaat er ergens volgende maand werk van gemaakt worden en gooi ik de vivaro weer open ( keep jou posted) .

guyke 0
badge

16 jaar

zet in iedergeval de boutjes met het voorgeschreven moment vast dat voorkomt ook trillingen en zo`n versnellings bak is maar een uurtje en dan is de bak eronder uit een koppeling vervangen is een klusje van ca 4 uur nou die moet toch wel te missen zijn lijkt mij

groetjes
martin

marwess 0
badge

16 jaar

auto kan ik heel goed missen maar er is altijd zoveel ander werk dat ik nooit aan mijn eigen wagen toekom.
ik moet al volledig in panne liggen voor dat er actie ondernomen word .
maar soit de komende week gaat de bak er toch onderuit .
en de volledige koppeling vervangen in 4 uur is voor mij nog een beetje snel zeker de eerste keren ,als ge niks anders doet dan word ge daar wel vlot in .
volgende week zal ik proberen uit te leggen wat we gevonden hebben .
grz guy .

guyke 0
badge

16 jaar

Hallo ik heb ook een vivaro nu trap ik als ik een stukje rijksweg heb genomen mijn koppeling onderin en blijf hij hangen en gaat niet vrij , na een tijdje doet hij het weer en kan ik hem dus niet wegbrengen naar de garage want dan kunnen ze niks vinden zonder allemaal dingen te vervangen die eigenlijk niet nodig zijn kan iemand mij hier in voorlichten hoe dit het beste op te lossen ?
alvast bedankt.

auronde 0

14 jaar

het is lucht wat zich in het systeem bevind,dit kan de oorzaak hebben dat je druklager lek is en vervangen dient te worden en als je dan toch je bak eraf moet halen controleer gelijk je koppelingsplaat meestal zijn deze vet door lekkage

gr
martin

marwess 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.