We hebben bij deze Vivaro de distributie vervangen.
En nu start hij alleen als we hem aantrekken.
Hij loopt dan ook niet stationair en dieselt erg bij gas geven.
We hebben wel ook een diesel slang losgehaald?
Distributie een aantal keer gecontroleerd. Dit moet gewoon goed zijn???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel op de nokkenassensor gelet , deze zit namelijk op de inspuitpomp.
dus als je de krukas verdraait en dus de pomp ook (is afzonderlijk van de d-riem) dan heb je dus de zuigers wel goed op
b.d.p staan maar de nokkenassensor staat op cilinder 4 bijvoorbeeld.
even speciaal gereedschap op de nokkenassen en dan de nokkenassensor er even uithalen en controleren.
Dit is inderdaad al gecontroleerd en is allemaal in orde.
We zijn er nu de verstuivers uit aan het halen???
Misschien hebben die te lang zonder diesel gestaan???
Bij starten is de pompdruk ongeveer 300 bar.
Bij vol gas gaat deze even naar 1100 bar en zakt dan direct naar ongeveer 800 bar.
tijdens starten is deze druk van +/- 280 bar goed
tijdens stationair bedrijf moet hij ook zo rond de 300 bar zijn
dus als hij hoger is dan gaat hij inderdaad nagelen
misschien de brandstofdrukregelaar of de electrische brandstofpomp wat door blijft lopen (afhankelijk van type c.r systeem)
Dit model heeft alleen een hogedruk pomp!
oke , had ik ook gezegd
afhankelijk van het type common rail systeem heb je wel of geen electrische opvoerpomp! (brandstoffilter met pomp balg is zonder)
maar hoeveel is de druk dan stationair?
je zou toch zeggen dat de riem niet goed staat? wel heel toevalling dat dit allemaal gebeurt na het vervangen van de riem
Dit moet in de distributie zitten. begin maar eens helemaal opnieuw met afstellen, want ik denk dat je iets over het hoofd ziet zoals jan ook aangeeft. Verstuivers gaan niet stuk door het vervangen van een d.riem.
hoi ronald,ben benieuwd wat de oplossing was?was het toch de distrubutie timing?
Ik had bij opel en renault geinformeerd over de distributie?
Dit kon niet fout gaan werd bij bijde verteld.
Dus dan ga je verder zoeken, terwijl het distributie toch in m'n hoofd bleef hangen.
Ik ben op een gegeven moment naar de opel gegaan en heb samen met een monteur in een programa gekeken naar de distributie. Ik vroeg toen of hij is wilde kijken als je alle tandwielen vervangt. (die in de motor/olie zitten)
Toen was het duidelijk.
Als je de nokkenassen vast zet en je draait de krukas één omwenteling dan staat het pomptandwiel een halve slag verkeerd en hier zit een sensor op (nokkenassensor)
Weer wat geleerd
dus het was toch het verhaal wat ik als eerste al zei??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar