close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: oliekoeler van een 2.5 v6 AUT. vervangen.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: x25xe

Hallo
Is het veel werk om een oliekoeler van een 2.5 v6 AUTOMAAT vervangen of te reviseren + tips hoe te doen?
Er zit namelijk olie in de koelvloeistof en ik lees hier en daar dat het niet de koppakking is. Echter bouwt ie wel druk op.

BVD

Geplaatst door

Integrale (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan heb je een aardige klus voor de boeg... om te beginnen moet je de hele inlaat spruitstuk weghalen, injectorbrug, koelvloeisofbrug, dan kijk je tussen de 2 cilinderkoppen in , daar zie je 2 leidingen met banjo-bouten zitten, daaronder zit je oliekoeler... die 2 leidingen zullen ook van onder los moeten, anders krijg je het dekseltje niet weg. Dan moet je ook nog je koelsysteem reinigen, en ga er maar rustig van uit dat al je waterslangen aangetast zijn door de olie... dus eigenlijk zou je die ook moeten vervangen... (waarschijnlijk voelen ze aan de buitenkant al klef aan, ken je nagaan hoe ze van binnen zijn)
vraag jezelf ook gelijk af hoe het met je kachelkraan is (zit een rubber membraan in) en je waterpomp (keerring).
Ik wens je er heel veel sterkte mee, steek een sigaretje op, een kratje bier erbij, het is allemaal te doen, oh ja, en laat je vriendin niet van te voren je badkamer schoonmaken, want als je klaar bent kan ze opnieuw beginnen...

Sterkte ermee...

Henk

Shit...ik ben een handige flikker, maar als het echt zo veel werk is...doe ik het toch zelf!!!
Is het een moeten dat van die keerringen vervangen of zeg je van: die gaan lachend nog een jaar ofzo mee!
Kan ik hem zelf reviseren met een 1 of andere revisie-set, of moet ik die koeler vervangen a €240.

Ennneuhhhh dat van die badkamer...had ze me vriendin maar niet moeten worden...

Integrale 0

17 jaar

Ja, daar gaan wel een paar uurtjes inzitten, maar het is feitelijk recht toe recht aan sleutelwerk, alleen een beetje veel...
Die waterpomp keerring is helaas niet los, ik bedoelde ermee te zeggen dat die óók van rubber is en mogelijk dus ook aangetast is... Jammergenoeg kun je er niet even in kijken of ie nog goed is, direct vervangen hoeft niet, maar hou er dan wel rekening mee dat ie er mogelijk aan zit te komen...
Revisiesets, weet ik niks van, voor zover ik weet is die koeler alleen nieuw te koop voor inderdaad een behoorlijke prijs (wacht maar tot je hem in je handen hebt, dan denk je helemaal, is dát alles?!?!?!) klein duur rotding, gaat nog naar z'n moer ook....
En dat van je vriendin, je hebt nog gelijk ook, ze mogen al blij zijn dat je jezelf wil wassen, nietwaar

Henk

zo is het henk!

bedankt in ieder geval

Integrale 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.