Opel Vectra: Olielekleidingen en traversen bij 2.2 en 2.0 dti

Bouwjaar: 2003

Had graag wat meer techinische uitleg gehad over dit onderwerp: Blijkbaar zijn er start problemen als 1 van deze zaken defect raakt! Ik vind het wel raar dat bij een ondichte retour/olielekleiding er moeilijk kan gerstart worden >>> de leiding zou leeg lopen? Is er dan een directe verbinding tot het inspuitsysteem?
Het tweede probleem is de traversen , daar kan ik inkomen dat een lek aldaar kan zorgen voor het slecht starten (immers de diesel komt niet of niet volledig in de cilinder). Kan er iemand dit verklaren? Ik zoek ook een soort handleiding van de 2.2/2.0 dti Opel kan ik deze ergens vinden, eventueel in pdf-formaat.
Een laatste vraag het zou bijna onmogelijk zijn om zonder tech. apparatuur de dieselleidingen/filter.... terug te vullen met diesel? Er moet toch een eenvoudige en goedkope manier bestaan om dit te doen!
Allé waar zitten al die Opel-techneuten,
groetjes

Geert3499

Geplaatst door Geert3499 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

peerbmw (0) PRO, 18 jaar geleden

het probleem bij dit type diesels is dat de retourleiding aan gesloten zit op de aanvoerleiding naar de pomp en er geen ontluchtingssysteem op zit. en het tweede probleem is dat er geen brandstof-opvoerpomp in/bij de tank zit en de brandstofpomp zelf alle brandstof aan moet zuigen. dus als er lucht in het systeem zit slaat deze diesel niet/nauwelijks aan. bij de opel-dealers is een pomp aanwezig die als ontluchter aangesloten wordt op het brandstoffilterhuis maar in de praktijk komt het gewoon neer op lang doorstarten zonder gas te geven! hopenlijk heb je wat aan deze informatie!!

rudi10551 (0), 18 jaar geleden

hey die peerbmw,
Is dit probleem dan ook erger bij koudere temperaturen? Vanochtend(-4 gr.) was het weer zwaar klote, terwijl hij gisteren bij +10 gr (stond binnen) probleemloos start.

Groeten, Rudi(vectra 2.2dtr 2001)

peerbmw (0) PRO, 18 jaar geleden

rudi,problemen met lucht in het brandstof-systeem spelen vaak bij kou(materiaal krimt)en na langere periode van stilstand.maar controleer ook het voorgloeisysteem!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.