Kennissen hebben gevraagd om hun motoroliepomp te vervangen, deze zou stuk zijn. Ben automechanieker, maar niet bij het merk Opel.
Iemand een beetje richtlijnen die ik in het oog moet houden? Wordt de pomp aangedreven door de distributieriem of direkt door de krukas? Of met een kleine ketting?
Carterpan zal waarschijnlijk ook wel los moeten, welke soort afdichting zit hier tussen? Vloeibare afdichting of een rubber ofzo?
Groeten
Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Jehoul Klusje peace of cake! Carter mag eronderuit maar alleen aan de pomp kant zodat de spanning er af is kan ook. Oorzaak van die lekkage ??,maar je moet eens kijken hoeveel speling het pompwiel heeft voor demontage.!!! Merk op dat het pasvlak een sprongetje maakt en sla GEEN STUKJE over bij het insmeren van het pasvlak. Aan het pomphuis zitten een paar tapeinden ,die haal je er tijdelijk even uit. Ontvet alles en zet de nieuwe snaar niet te strak !!!. die veerspanning zou volodoende moeten zijn. Als je de konstruktie en de montage voor het eerst zie ,frons je wel je wenkbrouwen ,maar alles went. Gebruik een hulpbout bij de spanrol. Waar later de motorsteun weer op komt. Veel succes
volvoc80 (0), 14 jaar geleden
D
Saxofreak (0) PRO, 13 jaar geleden
Moderator vroeg om een terugkoppeling, pomp is inmiddels vervangen.