Wagen wordt gebracht met kapotte waterpomp .
Kleppen krom en geleiders flink beschadigd .
Aan de zuigers is niets te zien en als je er vloeistof op doet dan blijft het op de zuiger staan .
Gebruikte kop gemonteerd en kleprubbers vervangen .
Wagen reed goed en geen rook uit uitlaat .
Na een week of twee begon de eigenaar te klagen dat hij olie begon te verbruiken .
Dat werd gaande erger en wel zodanig dat hij binnen een uur zijn olie op heeft .
flinke rookwolk producerend .
Heb inmiddels een ander kop gemonteerd maar resultaat is het zelfde .
Carterontluchting kan ik niets aan vinden .
motor heeft nagenoeg geen carterdruk .
HELP !!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aan een uitlaatpoort zou je toch kunnen zien welke cilinder de olie verbrandt. Die kleprubbers varvanger hoe slaat hij ze op de geleider. Zijn de klepstelen beschadigd bij het losnemen van de spietjes. Ook de dunne carterontluchtingsslag is onbekend voor wat zijn functie is. Dit alles is niet om te katten maar alles kan er fout gaan. Groeten.
Ik vergat er nog bij te vermelden :
Als je de bougie's er uit haalt dan zie je vier kleddernatte zuigers .
Ik kan best tegen een beetje katten hoor , da's geen punt .
Collega zet de luchtdrukslang op een bougiegat en luister bij de olievuldop hoeveel lucht er langs de zuigers lekt. Laat eventueel de motor lopen en knijp de ontluchtingslang dicht. Er mag wat uit komen maar geen blauwe walm. Als dit binnen de "norm "valt verdenk ik toch de kop "revisie" . Geleiderspeling , beschadigde klepstelen en te ver geslagen klephoedjes. Op drukken met de hand met een passend pijpsleuteltje is mijn ervaring. Groeten.
Beetje laat ,
Ik heb het onderblok vervangen en het probleem was verholpen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar