Hallo,
Ik heb sinds 2 maanden een probleem met mijn opel astra J 1.6 turbo van 2010.
Sinds afgelopen zomer rookte hij zo nu en dan tijdens een koude start. Dit werd na verloop van tijd steeds erger en vaker.
Hierbij kreeg ik uiteindelijk ook steeds vaker melding oliepeil laag.
Na onderzoek besloten om de carterventilatie te vervangen.
De olie weer bijgevuld en weer rijden. Uiteindelijk werd het roken steeds erger en niet alleen bij koude start ook bij warme motor en bij optrekken. Motor ging pingelen bij warme motor bij +/- 2000 toeren.
De motor geflushed; dit gaf geen resultaat. Nieuwe olie en filter geplaatst.
Bougies gecontroleerd en daar kwam uit dat de bougies van cilinder 3 en 4 vettig en zwart waren.
Toen met een camera in de cilinders gekeken en de conclusie was dat de cilinders erg vervuild waren.
Hierna naar een opel dealer/garage geweest en een diagnose laten stellen.
Advies van opel dealer was om ruil motor of revisie uit te laten voeren.
Dit advies opgevolgd en het volgende gedaan:
- cilinderkop naar revisie bedrijf gebracht en deze laten schoonmaken.
- klepseals laten vervangen
- algehele controle van cilinderkop en kleppen.
- cilinderkop is gevlakt.
- zuigers + veren vervangen (oude zuigers erg vervuild en olieschraapveer ook vervuild.)
- cilinderwanden gehoned (deze waren spiegel glad)
- injectors laten testen (was goed)
- drijfstanglagers vervangen
- nieuwe motorpakkingen gemonteerd
Hierna motor weer in elkaar gezet en getest.
ik kreeg esp melding en auto hield in.
De auto uit laten lezen en hierbij kwam naar voren dat de gasklep defect was (waarschijnlijk door schoonmaken)
Een nieuwe gasklep gemonteerd en de gasklep laten inleren.
Auto weer in gebruik, maar blijft weer roken en olie verbruiken.
Roken is soms tijdens koude start, soms ook niet. Bijna geen peil op te trekken.
Lambdasonde vervangen. Deze gaf verkeerde waardes aan. (veel te rijk mengsel)
Rook stinkt ook naar mengsel benzine/olie. Soms blauwe rook/ ook witte/grijze rook.
Koelvloeistof blijft op peil.
Verder is het een (zoals in de titel beschreven) een Opel Astra J 1.6 turbo van 2010 met een kilometerstand van 154xxx.
Ook loopt het financieel al aardig in de papieren. ( al een kostenplaatje van +/- 2000 euro) (Gelukkig ben ik Heftruckmonteur en kan ik heel veel zelf)
Wie kan mij nog helpen? :help: Ik ben erg zoekende naar de oorzaak van dit probleem!!
Help help help!! :help:
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turbo ook gecontroleerd ??
Grt. Paul
Hoi Paul
De turbo zit er nu 20000 km (originele) nieuw op ga er niet van uit dat al versleten is. Geen olie in turbo slang
4 jaar
Carterontluchting al gecheckt ?
Gr
4 jaar
Hallo ik heb gisteren de slang van de carterontluchting van het inlaatsruitstuk afgehaald. Deze was nat van de olie..
Ik heb de aansluiting op het inlaatspruitstuk afgedopt en de voorste lambdasonde schoongemaakt en ben gaan test rijden. Resultaat geen rook meer!
Toen heb ik de andere slang van de carterontluchting die naar de inlaatbuis voor de turbo gaat losgehaald. Nu kwam hier ook olie uit.
Ik vermoed dat de carterontluchting niet goed is nu.
4 jaar
Hallo svdm,
Dan denk ik dat hij verstopt zit.
Maar ook bij een scheurtje kun je veel problemen evaren.
Gr
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar