Opel Omega: Omega 2.5DTI Turbo?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.500cc

Hallo,

is er iemand die mij mss kan helpen met volgende probleem?
Ik heb mij net een Omega 2.5DTI van 2002 met 110.000km aangeschaft en deze trekt helemaal niet op.
De wagen komt wel van een oudere persoon die meestal rustig reed.
Wij hebben wel gezien dat de arm op de turbo bijna niet beweegt wanneer je gas geeft?
Bij opel aan de computer (tech2) aangesloten maar geen foutcodes...wel trekt de wagen een beetje beter als de lmm uitgetrokken wordt.
Turbodrukventiel reeds vervangen zonder resultaat.

Alvast bedankt!
Kurt.

Esco54

Geplaatst door Esco54 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kleijn (0), 12 jaar geleden

Vertraagd wegrijden na een langere stilstand
Oorzaak: Koppelomvormer loopt leeg door interne lekkage


weet niet of dit van toepassing is

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Update: Het was de klep in de turbo die vastzat en deze hebben we moeten loskrijgen.
Nu werkt de turbo wel maar de wagen houdt zich in na 3.000tr.


Ik heb een nieuw lmm gekocht voor deze wagen maar zonder resultaat.
Als ik de lmm uittrek dan heeft de wagen minder koppel maar trekt wel beter na 3.000tr.
Weet er iemand of het nodig is om een nieuw lmm te coderen bij opel?
Het is een bmw motor (m57) en volgens bmw moet deze wel gecodeerd worden.

Alvast bedankt!
Kurt

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Is er nu niemand die kan helpen???

jackvectrac2.0ne (0), 12 jaar geleden

Bij opel volgens mij niet. Elke lmm heb je gekocht? origineel of imitatie??

Indien imitatie zou je een originele kunnen proberen. Opel staat bekend erom niet zo goed te kunnen omgaan met imitatie sensoren.

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Bedankt Jack!
Ik heb een nieuwe van Bosch gekocht.

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Lmm geeft 450mg bij volgas terwijl deze 700-800mg moet geven.
We hebben een andere lmm geplaatst en nog altijd hetzelfde probleem dus lmm is ok.
Turbodruk stilstaand gemeten...1,5 bar terwijl er 1,9-2 bar gevraagd wordt.
Turbodruk rijden...2,4 bar maar op 3.000tr valt deze terug tot 1,8 bar.

Iemand die kan helpen aub?

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Wanneer ik de lmm uittrek dan heeft de wagen minder koppel maar trekt hij wel door tot 4.000tr met veel zwarte rook...???

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Kan de motor zijn uitlaatgas goed lozen of gaat het met moeite ?Het moet achter de wagen te horen zijn . Als de druk in de uitlaat op loopt is er geen snelheid meer . Ook het toerental van de turbo loopt dan terug.>>>>ook de gemaakte inlaatdruk.
Is het eenvoudig om zonder schade de uitlaat na de turbo of voor het roetfilter los te koppelen ???
Succes.

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Ik heb nog is de turbodruk gemeten al rijdend zonder lmm...deze keer blijft de turbo 2,4 bar geven tot 4.000tr daarna zakt hij rustig aan.
Je bedoelt de uitlaat los te maken om te zien als hij dan beter rijdt?
Het probleem is dat de wagen zonder lmm wel doortrekt tot 4.300tr ???
Als de uitlaat of roetfilter verstropt zou zijn dan zou de wagen toch zonder lmm ook niet kunnen doortrekken of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt!

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Lmm losnemen zorgt voor een noodprogramma. Het is toch te proberen. Je wilt zaken uitsluiten. De vorige eigenaar viel dat lagere vermogen niet op of wilde er geen geld aan uit geven .
Groeten.

Esco54 (0), 12 jaar geleden

Morgen gaat de uitlaat eraf om te zien als de wagen dan beter rijdt.
Wel heb ik vandaag opgemerkt dat de motor zich niet inhoudt als je ongeveer 70% gas geeft ipv van volgas?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.