Opel Omega: Omega start niet nadat defecte dieselpomp is vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y20DTH

Beste
We hebben hier een omega 2.0DTI, Deze had een defecte dieselpomp, Deze is vervangen maar de auto wil maar niet lopen, Geeft geen foutcode en als we hem aan de praat willen krijgen met startpiloot of remmenreiniger in de inlaat resulteert dit vaak in een luide knal en een vlam uit de inlaat,
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Mvg Bart

Bartjex88

Geplaatst door Bartjex88 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

roybakker1973 (0), 12 jaar geleden

staat niet op tijd, verkeerde eerste cylinder bdp gebruikt?

prof (0) PRO, 12 jaar geleden

heb je speciaal gereedschap gebruikt om alle op tijd te zetten ?

roybakker1973 (0), 12 jaar geleden

Blokkeerstift inspuitpomp KM-927 en Blokkeerstift krukas KM-929 zijn wel handig maar zonder lukt ook wel door zelf stiften te maken/ hebben


Controlemal KM-932 en Meenemer van afstelgereedschap KM-93 ook handig maar niet noodzakelijk

wat veel belangrijker is dat je het zaakje afstelt op het "ontstekings-BDP" 1e cilinder (beide nokken naar boven gekeerd)
en het Merkteken op de trillingsdemper staat kort voor het aangietsel op het distributiehuis.

doe je dit niet juist dan loopt iet nooit een keer

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Bij de omega is het makkelijkst de pomp te de- en monteren. Zonder hulpgereedschap om de krukas ,nokkenas en pomp te blokkeren zou ik me er niet aan wagen. Als in het toevallige toeval alles toch op tijd zou staan is een volle goed ontluchte pomp een vereiste. Ontluchten via het overloopslangetje bij cilinder no4. Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.