Wanneer de motor koud staat draait hij heel onregelmatig, bij 1000 t/min is het zelfs nog veel erger, de hele auto gat dan aan het schudden.
Als hij op bedrijfstemperatuur staat doet hij het nog maar wel veel minder.
Voor de rest rijdt de auto prima.
Ik heb hem uitgelezen maar krijg geen foutcode. Lektest injectors gedaan en die lijken ok, die zijn 20000km geleden nog maar vervangen samen met de egr.
Wie weet iets meer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gecheckt op aanzuigen van valse lucht?
Alle vacuumleidingen zijn gecontroleerd en enkele vervangen.
Ik heb wel gemerkt dat de auto ook hevig rookt.
Vanaf 2000 t/min is het schudden weg, ook bij het rijden merk je niets.
Het is een automaat (ter info)
Het is toch niet zo dat het heel wat anders is? ik bedoel koppeling en/of vliegwiel?
Compressie ok?
In die richting heb ik ook al zitten denken.
Ik weet dat er nogal wat problemen zijn met dubbelmassavliegwielen maar deze is een automaat.
Zit er daar ook zo iets dergelijks op of is het nog gewoon het vliegwiel op de omvormer?
Compressie is nog niet gemeten, zou het wel raar vinden met maar 145000km op de teller.
Inderdaad, een automaat zou zelfs beter moeten gaan. Hoewel, deze automaat heeft een koppelomvormer? Bel anders even een automaatspecialist, die hebben ook helpdesk tegenwoordig.Weet je in ieder geval dat je dat zou kunnen uitsluiten.
Balanstest al gedaan? Injectiecleaner proberen?
Gewoon ter informatie : check eens onder "Alfa" en "Fiat". Is zelfde motor, misschien dat je daar hints vindt in de goede richting..........
Marcel, wat bedoel je met balanstest, die heb ik nog niet gedaan???
Per cilinder afkoppelen, ook wel een toerenvaltest genoemd. Een benadering van een compressietest.
er wordt hier gesproken over een 1.9cdti, maar is dit een 8v motor of is dit de 16v motor?
bij de 16v motoren is er namelijk een info bulletin geweest over het modificeren van de injector-stekkers.
Tevens wil de stang van de wervelkleppen nog wel eens afbreken.... ook hier is een info bulletin over geweest.
succes en groeten Pieter
egr komt vast te zitten, komt zeer veel voor, demonteren en losmaken
Probleem is grotendeels opgelost, het zat hem inderdaad in de stekker van de eerste injector.
Bij Opel een herstelsetje gekocht en klaar.
De auto loopt stationair prima nu.
Allen bedankt voor de reacties
Bedankt voor de feed back.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar