hallo allemaal ik heb het volgende probleem.
ik trok op bij stop licht en na 100 meter was de auto niet meer voor uit te branden en liep ver schrikkelijk
het volgende is het probleem als hij warm is loopt hij niet goed stationair hij schud en schomeld heen en weer tot hij uit gaat
het volgende is allemaal nagekeken distrubutie staat goed al vervangen stappenmotor ,signaalgevergasklep, tempsensor-ecu,lambdasonde,bougies,bougiekabels,verdeelkap,rotor en nu denk ik dat de ontsteking niet goed staat nu is de vraag hoe stel ik die af ik heb al wat gelezen maar wou nog ff wat info
had gelezen A en Bmet draadje verbinden dan gaat de ontsteking in basis stant en is dan te stellen maar moet het draadje blijven zitten als de motor loopt en afstellen of er dan weer tussen uit.
ik wacht af alvast bedankt
ps geen fout codes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
A en B met draadje doorverbinden is om uit te lezen.
Omtsteking van tijd: Dan zou hij koud ook niet goed moeten lopen
Controleren:
Vacuum slangen / Inlaatpakking / Brandstoffilter
Willem
Wanneer je A en B doorverbind word de vervroeging uitgeschakeld.
Hans
hallo willem12089 hij loopt ook niet mooi stationair als hij warm wordt.
slangen zijn allemaal goed brandstof filter is nieuw en inlaat paking ook dicht gecheckt met remmen reiniger.
ik heb nou de temp sensor buiten de motor gehangen en dan loopt hij mooi alleen verstelt de onsteking dan niet want dan denk hij dat hij koud is.
leo
16 jaar
De ontsteking verloopt niet uit zich zelf. Onmogelijk.
Een andere mogelijkheid is dat de temp.sensor zelf niet goed is. Vervang deze eerst eens.
Je zegt dat er al veel is nagekeken, maar is er ook gemeten?
Heb je gemeten of de temp. sensor ook een spannings-sprong heeft in de opwarmfase?
Gr.
ik heb de temp sensor vernieuwdt en door gemeten die was goed gemeten bij div temp en div weerstanden gemeten en deze kloppen met de gegevens op een of andere manier klopt het onstekings tydstip niet als hij op bedrijfs temp is denk ik mischien nog map sensor maar ik denk dat die goed is deze kan je niet meten !
thnks leo
16 jaar
[quote=bigl]mischien nog map sensor maar ik denk dat die goed is deze kan je niet meten !
thnks leo[/quote]
Oohh....Deze kun je net zo goed meten als een temperatuursensor.
Je pakt een (goede) multimeter en een vacuumpompje.
Contact aan en meten op de signaaldraad. Daarna vacuum trekken met het pompje op de mapsensor en kijken wat je voltmeter doet............it's so simpel......
Gr.
Ok petje57 ga ik proberen en ff kijken wat hij doet
alvast bedankt gr leo
16 jaar
Zou het kunnen zijn dat op een of andere manier de soft ware van de eprom niet meer goed is en als dat zo is is deze dan opnieuw te programeren ????????????/
gr leo
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar