Met de rechter draaiknop van m'n verwarmingspaneel kan ik de warme of koude lucht naar voor, onder of naar de voorruit richten. Naar onder of recht naar voren komt er een krachtige luchtstroom uit, maar als ik hem om de voorruit zet (ontdooien) komt er maar een heel miezerig luchtstroompje uit de luchtroostertjes bij de voorruit. Echt veel te weinig om een beslagen voorruit vrij te maken van condens.Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Alvast bedankt, Ger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
helaas hoort dit zo...zie het als een kwaaltje van de astra..
Opeltje bedankt voor de snelle reactie.Nou, dat wordt dan leuk de komende winter. Er komt zo weinig lucht uit dat ik me afvraag of het wel nut heeft om de knop op "ontdooien" te zetten, zeker als ik het vergelijk met de orkaankracht op de andere standen.Ik dacht eerst dat er wellicht een slang geknikt was tijdens het vervangen van de lampjes achter het kachelpaneel. Maar goed, ik zal er mee moeten leven, denk ik.
21 jaar
Hallo ger je moet de roosters die na vooren staan dicht doen met de schuif aan de zijkant van die roosters dan heb je veel meer luchtstroom op de voorruit.
Groeten gts.
Ik doe zelf, de fan op stand vier, de rechterknop op ruit en voetencompartiment, en dan de recirulatie stand erop, dan istie redelijk snel schoon. Het typische van de recirculatiestand is dat ie niet werkt als ik de rechterknop alleen op de ruit gericht heb, maar dit werkt bij mij verder prima en de auto is van binnen ook lekker snel warm.
21 jaar
kijk, dit is dus fout...geen lucht van buiten doet je ramen slechter ontwasemen bij nat weer....vandaar dat op de stand voorruit de recirculatie automatisch uitgeschakeld wordt.....dit klopt dus.
Zo staat het zelfs in de handleiding hoor!!
Is ook veel logisher, juist door de recirculatie verwarmt ie sneller en dat ie slechter ontwasemd klopt ook niet omdat je de vochtigheidsgraad met een fan alleen niet verlaagd maar juist de ruit moet verwarmen zodat er geen condensvorming optreedt. De condens ontstaat juist omdat de ruiten het koudtste voorwerpen in het interieur zijn en vocht daar dus het eerst op neer slaat. Voor de duidelijkheid ik heb geen airco.
21 jaar
ik ga hier geen discussie op aan...maar ik zeg dat het fout is....een ieder moet maar lekker gaan doen wat hun het beste lijkt...wel vreemd overigens, dat als je de knop op voorruit zet de recirculatie het standaard niet doet...waarom zou dit toch zo zijn??????toeval of zo bedacht door de makers??? lijkt me niet echt lekker als je met je natte jas in je wagen zit...met recirculatie aan...kan dus nooit drogen....dus continu vocht op je ramen..
Recirculatie zegt het al - hij blijft de toch al vochtige lucht door de hele auto circuleren. De lucht wordt wel inderdaad een heeeel klein beetje sneller warmer, maar t vocht wordt niet verwijderd.
Wat wel iets kan helpen is het linker raampje op een kiertje zetten zodat de vochtige lucht naar buiten kan, maar dus ZONDER recirculatie.
Twijfel je nog steeds - schaf dan een boek over natuurkunde aan en lees autotechnische boeken zoals Opeltje uiteraard gedaan heeft voor zn professionele opleiding.
21 jaar
Ik durf het bijna niet te zeggen maar doe het toch, als je geen Airco hebt en je baalt van aangeslagen ruiten dan kun je deze behandelen met eenzelfde soort middeltje die je ook voor brillen hebt. Of gooi in het najaar (lullig maar helpt perfect)een bison vochtvreter in de auto :-)
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar