Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem en ik en mijn automonteur zitten met onze handen in het haar:
Mijn auto trekt veel te traag op, heeft een zeer hoge co-uitstoot en er komt contstant veel witte rook uit de uitlaat (koud én warm). Als hij goed op temperatuur is gekomen slaat de fan aan, en zodra de fan aanslaat gaat ook mijn motormanagementlampje branden en die blijft dan constant aan. Als ik de auto dan opnieuw start blijft het lampje even uit totdat de fan weer aanslaat. Als we dan de stroomkabels van de fan afhalen (slaat ie dus niet aan) dan gaat het lampje ook niet branden.
Toen het lampje nog niet brandde hebben we wat stekkertjes (sensoren) losgetrokken maar daarvan gaat het lampje niet branden (heel raar).
We hebben de auto al aan de kast gehad maar deze kreeg helemaal geen signaal door.
We hebben de ECU vervangen, de ERG-klep, en de lambdasonde. Maar dit had allemaal geen effect. Voorzover we weten zijn alle pakkingen dicht. We kunnen zo hopeloos verder blijven zoeken, dus wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank,
C. Beldman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat Hans het winnende lot heeft..
Stefan
Oké, dank. Ik zal meteen even controleren of t dat is. De auto komt normaal op temeratuur en het koelvloeistofpeil daalt ook niet.
Mvg,
C. Beldman
18 jaar
Witte rook bij zowel koude alsook WARME motor wijst doorgaans NIET op een nieuwe paus maar op een doorgeslagen koppakking. Dit al gecheckt?
18 jaar
Wordt die ook te warm? En neemt ie ook koelvloeistof?
Habemus Papus !
Lekke koppakking.
Of een scheurtje in de kop.
mvg,
Hans.
Zijn je massaverbindingen van motorblok naar chassis en van chassis naar accu in orde ?
Dag Pieter,
dat is wel een goede aanvulling. De massaverbindingen van de accu naar het chassis heb ik wel gecontroleerd en dat is in orde, maar van het motorblok naar het chassis nog niet. Bedankt. Zaterdag de kop- plus pakking controleren. Ik houd jullie op de hoogte,
mvg C. Beldman
18 jaar
Ok mensen hier even een update; ik heb in de eerste cilinder aan de kant van de luchtfilter sterk verminderde compressie. Dit kan dus komen door een lekke koppakking of een scheurtje in de kop maar het is niet zo dat er veel benzine uit komt. (dus wel een beetje) Kan dit probleem ook wijzen op defecte kleppen of een versleten nokkenas? en gaat hiervan dat motormanagementlampje branden?
Volgende week een nieuw blok erin, heb er al eentje, hopen dat het dan over is..
C Beldman
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar