hey ,
grand probleem !!!
heb gisteren enkele dingen aan minjn astra g vervangen en nu start die niet meer.
radiator uitgekuist (mits doorspoelen via bakje)
termostaaat vervangen
kleine olie tradiator en intercooler vervangen + leidingen
dieselfilter
(heeft wel effe gedraait bij de eerste keer starten viel dan van zelf stil) nu niet meer aan de gang te krijgen.
de motor draait wel rond maar slaat niet aan.
heb in het reservoir gekeken waar de diselfilter inzit en die was leeg na het 1.starten.
het bakje vollgekapt geprobeert te starten en nix , bakja weeral leeg.
moet ik evtl. de leidingen ontluchten??
heb ook een vermoede dat da inspruiting niet meer goed werkt .
ligt het wel aan de wissel van de diesefilter?
hoe kan ik dit probleem oplossen graag hulp van jullie !!!
groetjes Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Systeem zit vol lucht. Als je alles goed gemonteerd hebt, even doorstarten. Ontlucht zich dan vanzelf.
Filter volgooien met diesel en bij het starten geen gas geven.
Eenmaal lopen, ook geen gas geven ontlucht die zich vanzelf.
13 jaar
wat bedoel je met doorstarten?
ben konstant bezig met starten. slaat niet aan?
is er een manier om te ontluchten?
mvg mike
13 jaar
woehoe !!! yoepieh !!!
dank je wel moderator !!!
mijn pasen is nu zeker goed !!!
hij start en rijd !!
heb effe goed doorgestart zo als je zei en het lukte..
grtj.mike
13 jaar
Niet alles gaat even vlot zoals je soms zou willen. Met een beetje geduld komt het vaak goed.
Prettige Pasen nog.
Heb hetzelfde probleem gehad na het vervangen van de brandstoffilter bij een Astra f 1.7 DTL. Bovendien had ik niet door dat ik de oude o-ring van de oude dieselfilter nog had laten zitten. En maar starten...
Gelukkig kende ik iemand die er verstand van had en die heeft de schroeven aan de injectoren wat losgezet zodat de dieselpomp minder weerstand had bij het ontluchten.
Duurde een hele poos, maar is toch gelukt!
Gewoon de ijzeren brandstofleidingen naar de motor volgen, de bovenste moeren losmaken (niet volledig afdraaien) en let op dat je de injectoren niet losdraait (die zitten er vlak aangevezen). Starten tot je diesel ziet lekken aan de moertjes (je moet hiervoor met 2 zijn). Weer toedraaien en opnieuw starten. Dit moet je afhankelijk van hoeveel lucht er in zit wel een aantal keren doen.
Let wel op dat je je startmotor niet doorbrand door te veel en te snel na elkaar te starten. Las af en toe een pauze in (met alle vijzen toegedraaid zodat de lucht er niet weer terug in kan)
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar