👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo iedereen,
Even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Martijn Luka en bezit sinds anderhalf jaar een Opel Astra 3drs bj.2000 X1.6XEL 74KW
Nu heb ik al enige tijd door alle forums heen zitten bladeren alleen kan ik er nog steeds niet achter komen wat er nu aan de hand is met mijn auto.
Enige tijd (3 weken) geleden begon het probleem dat als ik rond de 2000 toeren kwam de auto begon te schokken, en het motormanagement lampje af en toe begon te branden
Het schokken is in elke versnelling maar als ik 80 km/h rijdt of sneller merk ik er niks van (lampje aan of uit op deze snelheid maakt niet uit).
Auto laten uitmeten door de garage en deze wisten me te vertellen dat het probleem kan liggen in de ontsteking, dus of de bougies of de unit waar de bougies inzitten of de kabels.
Nu heb ik de bougies laten vervangen maar dit had geen resultaat
Nu komt het vreemde , als het lampje begint te branden en de motor overschakelt naar een soort van noodprogramma rijdt de auto prima, wanneer deze uitstaat of vanzelf weer uitgaat (tijdens de rit bijvoorbeeld) komt het schokken terug.
Nu is mijn vraag, hoe kan het dat het probleem in de onsteking ligt terwijl de auto prima rijdt wanneer deze in het noodprogramma zit, de ontsteking veranderd hier toch niet bij ?
Alle suggesties zijn van harte welkom
Gr. martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de ecu in het noodprogramma zit, reageert deze niet meer op een aantal signalen van sensoren, vaak die van de lambdasonde.
Foutcodes uit laten lezen en dan plaatsen, dan weet je zeker in welke richting je moet zoeken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar