Hallo,
Ik ben sinds Mei dit jaar in bezit van een Astra H 1.7 CDTI. Deze is inmiddels meer dan 14x in de garage geweest met de volgende foutmelding:
P0243 Turbodrukregeling Foutief. Ik ben geen monteur dus zal proberen op te sommen wat er inmiddels aan gebeurt is:
1) Foutgeheugen meer dan 10x geresset ( auto had tijdje stilgestaan, dus dit was logisch gevolg, aldus de garage)
2) Turbo doorgemeten, hier zou niks afwijkends te zien zijn.
3) Turbo uit elkaar geschroefd en met de hand alle onderdelen gereinigd.
4) Turbo ingespoten met een of andere vloeistof.
5) Slangen in en van turbo vervangen. ( er kon mischien ergens een gaatje in een slang zitten)
6) Inlaatspruitstuk gereinigd.
7) Druksensor ( Bosch) vervangen.
Heden, dik 14 weken verder rijdt de auto al meer dan 20.000 km ( ik rij veel woon-werk verkeer) op noodprocedure en komt deze dan wel en dan niet boven 3000 toeren uit. Als het foutgeheugen is geresset dan is er geen probleem. maar na enkele km`s begint er een lampje te branden die een auto met sleutel laat zien, als ik de auto aan de kant zet en vervolgens opnieuw start gaat dit lampje uit, binnen enkele km`s daarna begint een ander lampje te branden, en deze gaat niet uit. ( soort van vierkant)
De garage is inmiddels ten einde raad gaat er zelf niet verder aan werken.
Wie zou mij kunnen vertellen wat ik verder het beste kan doen en met welke eventuele oplossing of tip ik een bezoek kan brengen aan een garage.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet
Bjorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcode nummer en omschrijving komen niet met elkaar overeen.
Code P0234 is Turbodruk regeling afwijking (met als toevoeging dan nog Positief of Negatief).
Code P0243 is Turbodruk regelKLEP (elektrisch probleem in het circuit, toevoeging geeft aan welke).
Die toevoeging bij de foutcode krijg je alleen met Opel-specifiek uitlezen, niet met EOBD. Garage is dealer?
Welke van de twee nummers is van toepassing? 2-vier en dertig of 2 drie en veertig?
Misschien eens een second opinion vragen bij de dealer of andere dealer?
Heb zelf een combo met hetzelfde probleem.
Ging veel in noodloop, na opnieuw starten ging het een paar km goed.
Na lang zoeken bleek dat de egr klep afgedopt was.
Orginele afdichting besteld, gemonteerd en het probleem was opgelost.
Grtz, Pascal
Dank voor juliie reactie.
De garage is geen Opel dealer.
Het enigste wat het uitleesapparaat aangeeft: Turbodrukregeling foutief, verder niks.
Ik ga hem naar een Opel dealer brengen, in de hoop dat deze hem wel kan uitlezen en kan maken.
Het controleren van de EGR kleppen is volgens mij ook niet gedaan.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar