Hallo,
opel astra uit 1999 1.6 benzine witte laag op de oliedop en water spuit uit de uitlaat
Ik heb ermee gereden tot hij warm werd en temparatuur ging 1 streepje verder en kwam gelijk weer terug in het midden. ik ben verder gaan rijden en plotseling branddte de motorlampje ( geel/oranje achtig)
verder reed de auto goed.
er zat geen koelvloeistof in maar water ??
Is deze auto betrouwbaar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Witte laag op de oliedop zegt niets. Als er korte afstanden mee gereden is of wordt, is dit een normaal verschijnsel. Water uit de uitlaat is condensvocht.
Lampje is een teken dat er ergens een storing is opgetreden. Kwestie van uitlezen om te zien in welke hoek je het zoeken moet.
Deze motoren zijn normaliter uiterst betrouwbaar.
Wellicht is het verstandig om eens een flinke lange rit met deze auto te maken.
ik heb ongeveer 15min ermee gereden
14 jaar
zonder problemen behalve motormanagement lampje
14 jaar
Dat is veel te kort. Daarmee bereikt de motor z'n bedrijfstemperatuur niet. De temperatuurmeter ( koelwater) staat dan wel in het midden maar dat is dan nog geen bedrijfstemperatuur. ( olietemperatuur bijv. )
Bij het opwarmen v/d motor komt er veel (condens)water vrij en het duurt toch echt een hele tijd alvorens dit allemaal verdampt en afgevoerd is.
Een mooi voorbeeld daarbij zijn de uitlaten van de gemiddelde auto: de achterste demper is vaak al 2 of 3 maal vervangen tegen het 1e deel nog nooit of 1 maal. Vul zelf maar in hoe dat komt.............
Overigens zul je heel wat kilometers moeten rijden om die witte aanslag er uit te krijgen en zeker ook eens vaker olie verversen.
Dit wordt vaak in zulke gevallen niet gedaan met als reden " dat we er toch niet zoveel mee gereden hebben" of "hij is nog lang niet aan de beurt toe ".........
bedankt
14 jaar
Meest voorkomende storing is EGR-klep. Oorzaak: vaak rommel die er tussen gaat zitten zodat de klep niet 100% meer afdicht of vast gaat zitten. Komt relatief het meest voor bij auto's waarmee kortere afstanden gereden wordt. Wordt er dan plots weleen keer vlotter mee gereden, komt de troep los en gaat er dan tussen zitten
en temparatuurmeter ? ging verder en kwam weer terug??
14 jaar
Klopt. Het koelwater wordt steeds warmer tot 92 gr. en op dat moment gaat de thermostaat open en komt er koud water bij..........Dus zakt de temperatuur v/h koelwater. Direct daarna sluit de thermostaat weer iets om de temperatuur dan op peil te houden enz. Het 1e openen v/d thermostaat zie je op de meter, later blijft deze staan op 1 punt tenzij je bijv. in een file komt te staan. Dan loopt de temperatuur - en dus de meter - ook weer op. De koelventilator zal pas beginnen te werken rond de 100 gr.
Dat is niet te laat omdat het een overdruksysteem is en het kookpunt daardoor hoger ligt in de buurt van 110 gr.
Harstikke bedankt,
als ik nog vragen heb hoort u nog van mij.
14 jaar
You're welcome.
Kan het zijn dat de koppaking lek is met deze klachten??
14 jaar
Het kan allemaal, maar zou ff bij het begin beginnen, laat de auto anders even nakijken..
14 jaar
Ik denk niet dat de koppakking lek is. Velen roepen dit meteen zonder eerst te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is of zonder de gebruiksomstandigheden te kennen.
Maar zoals Stefan als zei: het kan allemaal. Maar dan zijn er meestal ook meerdere klachten: veelvuldig koelwater verlies, extreme druk op het koelsysteem ( ook nog bij koude start 's morgens ), niet werkende verwarming enz.
Ik heb de auto gekocht. gelukkig heb ik nog geen problemen ermee gekregen
bedankt allemaal
14 jaar
Lazo,
Ben je nu overgestapt van Bmw naar Opel ? :-)
14 jaar
hahahah :D ik rij vanalles ik heb 3 auto's nu in totaal een bmw cabrio , seat alhambra tdi , en nu astratje voor mijn vriendin.
:D
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar