Beste forum leden of auto liefhebbers,
Sinds een paar dagen start mijn auto niet meer (aangezien ik niet zo veel van auto's ken, wil ik het eens proberen via deze forum)
Na mijn werk wou ik vertrekken met mijn auto maar hij starten niet meer.
Na een aantal keer proberen viel de batterij plat ( ik wist dat ik een zeer zwakke batterij had ) iemand wou mij komen helpen met startkabels
maar de auto starte nog steeds niet met startkabels. Dan hebbe we de auto geduwd en dan starte hij opeens wel.
Ik ben snel een nieuwe batterij gaan kopen van 44 ampére als ik mij niet vergis. De ochtend erna starte hij wel naar het werk ( met de oude batterij ) Na mijn werk starte hij dan weer niet, ik had mijn gereedschapsbak bij en heb dan ineens de nieuwe batterij erin gestoken en starte hij nog steeds niet.. er was niemand in de buurt om te duwen dus had ik hetzelf eens geprobeerd en het lukte, hij starte terug.
Toen ik thuis kwam heb ik even de batterij op volt gemeten. De uitslag kwam op een 14,3 V uit als de motor draaide, en als de motor uit was 13,3 V. Volgens een paar mensen is daar dus ook niets mis mee. Ik heb hem in een garage ( bij een kennis ) eens laten uitmeten daar kwam foutmelding defect of ontbrekend motor toerental sensor of zo iets te staan. Hij heeft dat stukje uitgetrokken en terug uitgelezen en dan kwam er niets staan.
Hij stak het er terug in en auto probeerde de auto te starte en hij starte vlot, 10 a 15 keer achter elkaar. Nu de volgende dag wou ik s' morgens vertrekken met mijn auto en starte hij niet.. Dan heb ik de hoop opgegeven en met de fiets vertrokken :P
Ik heb hetzelfde geprobeerd als de garagist (sensor uit en in steken) maar niets hielp.
Ik heb met een aantal mensen proberen mijn auto in gang te duwen maar zelfs dat hielp niet. De auto start nu volledig niet meer.
En heb juist op gemerkt dat mijn injectie lampje brand ( ook wel motorelektronica verklikkerlicht genoemt denk ik?).
Moet ik een nieuwe toerental sensor kopen ( ik denk ook wel nokkenas sensor genoemt? ) of zijn er nog een aantal dingen dat ik moet proberen voor ik zomaar dingen koop en hoop dat het gaat werken? ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven als er nog vragen zijn stel gerust maar eens.
Mijn vader denkt dat het ook aan de code in mijn sleutel kan ligge.
Alvast bedankt voor de hulp mensen !
Met vriendelijke groeten
Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zet toch die sensor er maar in
Beste Willem,
Bedankt om zo snel te antwoorden.
Ik ga morgen eens rond bellen waar ik het goedkoopst gesteld ben en dat zeker als 1 van de eerste dingen proberen.
Dankje
Met vriendelijke groeten
Mike
10 jaar
Toerental sensor is meestal een andere benaming voor de krukas positie sensor en niet de nokkenas sensor.
Weet je het nummer van die foutcode nog? Misschien dat die duidelijk maakt welke van de 2 het is.
Overigens zou ik voor een originele sensor gaan. Bij Opel leveren goedkope aftermarket sensoren vaak problemen op.
Krukas sensor komt wel regelmatig voor.
bedoelde ook de krukas sensor
en inderdaad ga voor origineel
10 jaar
Beste mensen,
Bedankt voor het snel antwoorden.
Ik heb opgezocht en aan de garagist gevraagt en de krukas sensor ligt beneden de motor maar de nokkenas sensor staat boven aan ( links ) van de motor. Ook wel toerentalsensor genoemt.
Het was wel degelijk links boven de motor dat hij iets had uitgetrokken en de foutmelding heb ik niet gezien.
Ik zal het zeker eens voorstellen of het misschien de krukas sensor is.
Ik heb vandaag een orgineel toerental sensor gekocht en doet nog steeds niets, de garage denkt dat hij terug aan de lapop moet geplaatst worden om het systeem te herstarten en opnieuw uit te lezen.
Wat vinden jullie hiervan?
Moest ik meer nieuws hebben laat ik jullie zeker iets weten.
alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
Mike Michiels
10 jaar
Je kunt deze auto ook zelf proberen uit te lezen via het motorlampje..staat genieg over beschreven hier op het forum even zoeken.
Code 31 is geloof ik toerentalsignaal ontbreekt en dus niet starten.
Ik ben bang dat dit een Corsa-C is met een X12XE motor. Die kun je helaas niet zelf uitlezen.
De Corsa-B met een 1.2 motor is maar tot 1997 geleverd.
De corsa B betaad tot en met 2000 met x12xe motor.
Maar dat neemt niet weg dat hij uigelezen moet worden met tech II of op-com.
10 jaar
Ik heb een opel corsa B van 1999, dus het gaat degelijk over een opel corsa B en geen C.
Ik heb hem eindelijk aan de praat gekregen, ik heb dus een nieuwe toerentalsensor gaan kopen en deze met de garagist geplaatst.
Bij deze wou hij niet meteen opstarten, de garagist heeft dan de deksel van de luchtfilter geopend en daaraan hangt een buis ik weet niet wat het is of waar naartoe gaat maar daar heeft hij met een spuitbus ( een ontvetter, als ik mij niet vergis stond er iets op over brake cleaner) in gespoten en tijdens het spuiten auto gestart en gas geven. Hij was direct van de eerste keer in gang geschoten. Dan hebben we hem nogmaals uitgelezen en was de foutmelding weg.
Ik hoop dat het nu opgelost is ik vond het enkel een vreemde methode om hem aan de praat te krijgen met een ontvetter spray. Moest er iemand weten waarom hij daarmee wel starte met de spuitbus moogt ge het gerust laten weten.
Voor de andere mensen ik heb nagezien en de foutmelding dat ik kreeg was: P0335 toerental sensor defect/niet aanwezig
Nu hopen als ik morgen naar mijn werk vertrek dat mijn corsa mij niet in de steek laat.
Dus fingers crossed!
groeten mike
10 jaar
Remreinger verbrandt beter als benzine dus als je vonk niet optimaal is zal hij sneller aanslaan op remreinger, vandaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar