Hallo,
Ik moet bij een corsa c (2002) 1.2 ecotec de krukaskeering distributiekant vervangen.
Deze zit in het het huis van de oliepomp in het distributiedeksel.
Als ik de multiriempoulie los pak (6x torx) en de centrale torxbout kan ik dan de "houder" waar de poulie op komt eruit trekken of moet het distributiedeksel eraf om dit te doen? Deze zit behoorlijk vast durf niet zomaar te trekken omdat ik niet weet of dit los te demonteren is.
Mvg joost
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naaf kan er zo vanaf getrokken worden. Daarna kan de keering er uit.
Nog meer mensen die dit kunnen bevestigen zit namelijk behoorlijk vast.
Mvg joost
10 jaar
Torx 18 bout kan gewoon los niks bijzonders en de naaf eraf.
Wel even de krukas met de daarvoor bedoelde plug blokkeren.
Centrale krukasbout heeft normaal draaiende schroefdraad.
Waarom dient krukas geblokkeerd te worden, dit heeft toch niets met timing te maken of is dit voor de oliepomp?
Iemand hier die keering al eens heeft vervangen?
Mvg joost
10 jaar
Krukas blokkeren zodat de bout makkelijker los gaat....
[quote=josta]Nog meer mensen die dit kunnen bevestigen zit namelijk behoorlijk vast.
Mvg joost[/quote]
Ja, alle dealers in Nederland. Staat nl. in TIS.
Opgelost, na losnemen centrale torx bout is de naaf er zo uit te halen.
Desondanks behoorlijk lastig zat goed vast maar wel gelukt.
Bedankt voor de reacties
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar