Beste leden,
Ik heb hier een Corsa B staan die niet wil aanslaan.
-Hij krijgt een vonk
-Start met remmenreiniger
-Geen brandstof uit brandstofpomp
Stekker op brandstofpomp gemeten. Ik krijg een constante stroom van 10volt en een geschakelde stroom van 12 volt.
Zou de pomp het niet moeten doen met deze waarden?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oke net even de brandstofpomp zelf getest. Ik heb twee 12 volt aansluitingen op de geschakelde en constante plus contactpuntjes gezet. Helaas niets. Je hoort een kleine tik in de pomp maar geen reactie verder.
Conclusie pomp stuk?
Bijna zeker. ........ geblokkeerd. Ring voorzichtig 2 zijdig los tikken. Succes.
Als je er een plus en een min op hebt en hij draait niet dan is inderdaad de conclusie dat de pomp stuk is.
Wel even de massa controleren of zelf even aanleggen omdat je ook over 10 volt praat.
Die 10 volt is van de tankmeter (dunne draden) Dat blokkeren gebeurt wel vaker.Soms komt de pomp los met een paar tikken maar is niet meer bedrijfzeker..... Groeten.
[quote=Punt]Die 10 volt is van de tankmeter (dunne draden) Dat blokkeren gebeurt wel vaker.Soms komt de pomp los met een paar tikken maar is niet meer bedrijfzeker..... Groeten.[/quote]
Ik heb er overheen gelezen.
De pompen gaan vaak stuk inderdaad.
Brandstofpomp vervangen en de auto rijd weer. Bedankt voor de hulp. Zag inderdaad later dat er natuurlijk ook een vlotter bij zit. Vandaar de 10volt draad.
Paar tikken hielp niet helaas, maar een tweedehandsje werkt prima.
Sloop die pomp eens, kan je zien wat er allemaal beweegt en misschien waarom de rotor niet kon draaien. Hij had het al bijna 16 jaar volgehouden. Groeten.
Goede avond,
Onlangs heb ik de koppakking van mijn corsa 1.4 uit 93 vervangen.
Hij heeft een dag super gelopen ontsteking opnieuw afgesteld, dus lopen als een tierelier.
Nu het volgende nu springt hij niet meer aan en het inlaatspruitsuk komt vol met benzine te staan.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn.
Alles tweemaal gecontroleerd nokkenas staat goed tov krukas er is een vonk compressie is goed, ik wordt er moedeloos van
14 jaar
Goede avond,
Onlangs heb ik de koppakking van mijn corsa 1.4 uit 93 vervangen.
Hij heeft een dag super gelopen ontsteking opnieuw afgesteld, dus lopen als een tierelier.
Nu het volgende nu springt hij niet meer aan en het inlaatspruitsuk komt vol met benzine te staan.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn.
Alles tweemaal gecontroleerd nokkenas staat goed tov krukas er is een vonk compressie is goed, ik wordt er moedeloos van
14 jaar
Meerdere malen meegemaakt Gerard . Soms blijft de naald door vuil wat hangen maar meestal is de ECU defect.Trek de stekker van de verstuiver en start de motor leeg. Als hij dan stopt probeer het nog eens of de verstuiver "lekt "bij alleen het contact aan zetten. Zo ja $$$$$ Groeten. Gelukkig zijn er genoeg op de sloop. In '94 zo'n 1000 fl.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar