Hoi,
heb hier een corsa b uit 1995 met spanning op het chassis. Dus +accu aangesloten, - accu losgekoppeld en dan gemeten tussen chassis en - van accu en dan meet ik 12v Alle stekkers van alle sensoren losgekoppeld en probleem blijft. Alleen als ik de stekker van de startonderbreker los haal gaat de spanning van het chassis af. Als de stekker erin zit komt er namelijk spaning te staan op de aarddraad van de startonderbreker.
Volgens ons mij is dus de startonderbreker het probleem, nu heb ik een paar vragen:
-Kan ik de startonderbreker vervangen en de bestaande transponder sleutels opnieuw inleren of kun je bestaande transponders niet inleren voor een andere startonderbreker?
- Tijdens het rijden kwam er dus een tijdje 12v op de aarde van alle electronica te staan de auto begon toen ook te schudden stotteren enz. Wat is de kans dat hierdoor andere elektronica zoals ECU, Lambdasensor, gaskleppositiesensor, enz ook allemaal kapot zijn oftewel moet ik nog wel geld investeren in deze auto?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de + aansluiting op de accu laat zitten en de - aansluiting van de accu eraf haalt .
Je gaat dan spanning meten tussen chassis en de - van de accu is het heel normaal dat je dan 12 volt meet bij een geladen accu
Gr. MERIVA
Ok merci, ben er idd inmiddels achter dat het toch meerdere oorzaken heeft die 12v op het chassis.
Ga vanavond nog eens wat meten en laat het weten als ik wat gevonden heb.
9 jaar
Gisteren alle electronica weer aangesloten en de auto doet het weer.
Wel was ik nog vergeten hoe het was begonnen, tijdens het rijden begon de auto te stotteren en toen deed hij het niet meer. Ook kwam er toen rook onder de motorkap vandaan (mijn vrouw heeft toen niet gekeken waar deze rook vandaan kwam). Thuis geprobeerd te starten en hij deed helemaal niks, de startmotor gemeten en deze deed het niet. Deze heb ik toen vervangen en dat was dan schijnbaar toch het enige probleem.
Alleen vind ik het raar dat als de startmotor doorbrand de auto stopt met rijden, maar ja vooralsnog probleem opgelost.
Meriva7673, bedankt.
9 jaar
Controleer dan ook maar je contactslot want dit is meestal de veroorzaker van dit probleem
Als het contactslot te zwaar gaat , blijft de startmotor ingeschakeld als de motor loopt
Met als gevolg zoals je hierboven hebt omschreven
Gr. MERIVA
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar