close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: opel kadet c sedan 1.2n 1975

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2n

hallo ..
wie kan mij helpen met mijn opel kadet.. hij begon in eens te stoteren knallen uit de uitlaat..
nu wil die ook supper slecht starten en als je volgas trapt dan smoort die m ..athans zow lijkt dat maar hij start ook slecht .. stationair lopend. loopt die wel goedd.. hij rookt ook niet supper veel.. contact puntjess zijn goed schoon bougies goed afgesteld ... helppppp!!!// hjij moet weer klaar want hij gaat z.s.m naar de spuiter vriendelijk groet .. joost

Geplaatst door

joosy1000 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Condensator misschien niet goed meer.Hoe groot is de vonk die je kan trekken en is deze wel mooi blauw van kleur?

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

gaat die dan echt beroeerd lopen>?/

[quote=Hans4037]Condensator misschien niet goed meer.Hoe groot is de vonk die je kan trekken en is deze wel mooi blauw van kleur?

Hans[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Ja en ook knallen

Hans4037 0
badge

18 jaar

ss die duur??.
kun je zow los vv ofniej\/? zit in ontsteking\??
[quote=Hans4037]Ja en ook knallen[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Wat zit er voor onsteking op een delco (verdeelkap met boutjes) of een Bosch (verdeelkap zit vast met klemmetjes)
Condensator kost rond de vier euro

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

delco remy .. kun jij die ook leveren of moek wa anders regelen??
[quote=Hans4037]Wat zit er voor onsteking op een delco (verdeelkap met boutjes) of een Bosch (verdeelkap zit vast met klemmetjes)
Condensator kost rond de vier euro

Hans[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Nee ik kan niets leveren ik heb geen automaterialen zaak.Kijk eerst even of het massa draadje niet kapot is wat aan de grondplaat zit. Grondplaat is het gedeelte waar de contactpunet en condensator op zitten.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

er is niks verandert andere condensator er op niks verrandert..
hij vonkt op elke bougie en elke kabelll. heb brandstof pompje /filter ook even gereinigt helpt ook niks..
[quote=Hans4037]Nee ik kan niets leveren ik heb geen automaterialen zaak.Kijk eerst even of het massa draadje niet kapot is wat aan de grondplaat zit. Grondplaat is het gedeelte waar de contactpunet en condensator op zitten.

Hans[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Welke brandstof loopt ie nou op?

Averdonk 0
badge

18 jaar

euro 98 .
maar normaal ook op gas maar heb gastank leeg nu duzz kan ik niej chekke of t aan de benzine aanvoer ligt ofzow
[quote=Averdonk]Welke brandstof loopt ie nou op?[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Oke. Dan heb ik toch het idee dat de afstelling van de contactpunten niet deugt. Deze moeten +/- 0,4 mm open staan als het fibernokje van de punten op 1 van de 4 hoogste punten van de verdeleras staat.
Verder komt het regelmatig voor dat de vlotterkamer in de carburator smerig is door droogte. Dit door het rijden op lpg.
Dan nog de ontstekingsvolgorde: 1 - 3 -4 -2.

Succes.

Averdonk 0
badge

18 jaar

jah wat is er met de ontstekingss volgordee??.. heb je toch niej nodig voor contact puntjes af te stellen??..
en carberateur is er nog geen maand geleeden af geweest compleet gereinigt.. ik ga ff snel; contact puntjess chekke

[quote=Averdonk]Oke. Dan heb ik toch het idee dat de afstelling van de contactpunten niet deugt. Deze moeten +/- 0,4 mm open staan als het fibernokje van de punten op 1 van de 4 hoogste punten van de verdeleras staat.
Verder komt het regelmatig voor dat de vlotterkamer in de carburator smerig is door droogte. Dit door het rijden op lpg.
Dan nog de ontstekingsvolgorde: 1 - 3 -4 -2.

Succes.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Als er 'n kabel verkeerd zit gaat het ook knallen. Vandaar.
Kijk goed of de puntjes niet ingebrand zijn. Verder kun je het ontstekingstijdstip controleren: op de onderste krukaspoelie zit 'n inkeping en op de distributiedeksel midden boven de poelie 'n teken in de vorm van 'n I. Met 'n 12 volt spanningzoeker, aan 1 kant aangesloten op de groene draad tussen bobine en verdeler en de andere zijde aan massa ( wel op contact zetten en dikke bobinekabel er uit !! ) Motor handmatig rechtsom rond draaien en de spanningzoeker moet gaan branden wanneer het teken op de poelie +/- 2 mm voor het teken op de deksel is.

Gr.

Averdonk 0
badge

18 jaar

Heb je alleen de condensator vernieuwd en niet de contactpuntjes?

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

klopt alleen condensatorrr..
[quote=Hans4037]Heb je alleen de condensator vernieuwd en niet de contactpuntjes?

Hans[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

tjah maar das wel altijd goed geweest.. het was zoww. ik reed.. en hij ging stotteren en knallenn.. duzz het ss echt vaag.. heb net ff contact puntje zit goeie speling.. snapp niks vann.. er ss nou voor 4 weken terug nieuwe rotor en verdeelerkap opgekomen. en nu weer dit pfff
[quote=Averdonk]Als er 'n kabel verkeerd zit gaat het ook knallen. Vandaar.
Kijk goed of de puntjes niet ingebrand zijn. Verder kun je het ontstekingstijdstip controleren: op de onderste krukaspoelie zit 'n inkeping en op de distributiedeksel midden boven de poelie 'n teken in de vorm van 'n I. Met 'n 12 volt spanningzoeker, aan 1 kant aangesloten op de groene draad tussen bobine en verdeler en de andere zijde aan massa ( wel op contact zetten en dikke bobinekabel er uit !! ) Motor handmatig rechtsom rond draaien en de spanningzoeker moet gaan branden wanneer het teken op de poelie +/- 2 mm voor het teken op de deksel is.

Gr.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

hij loopt op gas precies het zelfde...
duzz.. contact puntjess????? maar gewoon vernieuwee?
[quote=Hans4037]Heb je alleen de condensator vernieuwd en niet de contactpuntjes?

Hans[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Zou ik in ieder geval eens mee beginnen. Kan nooit kwaad en kosten de kop niet. Dan is het de moeite waard om eens naar de bougies te kijken. Zijn deze schoon of zit er (veel) koolaanslag aan. Is de afstelling ok? Moet ongeveer 0,65 - 0,70 mm zijn. Eventueel nieuwe er in.
Dan kun je kijken of de 2 moeren ( 13 mm) waarmee de carburator vastzit, niet losgelopen zijn. Onder de carburator zit 'n rubberring als afdichting op het inlaatspruitstuk. Vaak gaan deze lekken ( worden naar binnen gezogen) en dan krijg je valse lucht met als gevolg brandstof tekort en dus knallen. Mocht de ring stuk cq. lek zijn, kun je deze vervangen door 'n papieren pakking te maken uit bv. 'n schoenendoos.

Voorlopig weer succes gewenst.

Averdonk 0
badge

18 jaar

nou ik heb nu ondertussen .. de volgende dingen gedaan
-compresie meten
-contactpuntjes vv
-condensator vv
-ontstekings tijdstip controle
- pakking controle van carberateur vernieuwd..
-brandstof pompje gereinigt..
-verdeelerkap vv
-rotor vv
-bougie kabels gecontroleerd..
-bougies gecontroleer
het is allermaal goed er zit voldoende brandstof in hij loopt niet goed op gas maar ook niet goed op benzine
hellpp??
[quote=Averdonk]Zou ik in ieder geval eens mee beginnen. Kan nooit kwaad en kosten de kop niet. Dan is het de moeite waard om eens naar de bougies te kijken. Zijn deze schoon of zit er (veel) koolaanslag aan. Is de afstelling ok? Moet ongeveer 0,65 - 0,70 mm zijn. Eventueel nieuwe er in.
Dan kun je kijken of de 2 moeren ( 13 mm) waarmee de carburator vastzit, niet losgelopen zijn. Onder de carburator zit 'n rubberring als afdichting op het inlaatspruitstuk. Vaak gaan deze lekken ( worden naar binnen gezogen) en dan krijg je valse lucht met als gevolg brandstof tekort en dus knallen. Mocht de ring stuk cq. lek zijn, kun je deze vervangen door 'n papieren pakking te maken uit bv. 'n schoenendoos.

Voorlopig weer succes gewenst.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Dan moeten we verder zoeken. Wanneer is voor het laatst naar de klepspeling gekeken? Voorschrift is/was 0,15 inlaat en 0,25 uitlaat, maar 0,20 / 0,30 is i.v.m. lpg beter.
Je schreef dat de lpg-tank leeg is, dus zal de motor stationair misschien wel goed lopen op de rest-brandstof maar zeker niet goed lopen als je gas geeft.
Heb je 'n multi-meter?

Averdonk 0
badge

18 jaar

jah heb wel een multimeter...
maar ik rij al een week 0p benzinee..en hij hebt altijd goed gelopen
[quote=Averdonk]Dan moeten we verder zoeken. Wanneer is voor het laatst naar de klepspeling gekeken? Voorschrift is/was 0,15 inlaat en 0,25 uitlaat, maar 0,20 / 0,30 is i.v.m. lpg beter.
Je schreef dat de lpg-tank leeg is, dus zal de motor stationair misschien wel goed lopen op de rest-brandstof maar zeker niet goed lopen als je gas geeft.
Heb je 'n multi-meter?[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Meet eens met de multimeter de weerstand (ohm) van de bougiekabels. Wie weet zit er een kapotte kabel tussen.

Averdonk 0
badge

18 jaar

wat voor een weerstand mag die hebben dan?? kan die weerstand anders wezen .. hij loopt wel op alle cilinderss
[quote=Averdonk]Meet eens met de multimeter de weerstand (ohm) van de bougiekabels. Wie weet zit er een kapotte kabel tussen.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

+/- 5 kohm.

Averdonk 0
badge

18 jaar

En weerstand moet liniear toenemen met de lengte: 2x zo lange kabel heeft 2x zoveel weerstand.

kasperht 0

18 jaar

ik meet er 3 rond de 4 kohm.. en 1ntje tot 14 kohm.. maar die vonkt well..
[quote=Averdonk]+/- 5 kohm.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Schiet me nog wat te binnen: de venturi in de carburator zit toch niet los of misschien naar beneden gezakt?
De venturi is de vernauwing in het carburateurhuis waar de grote luchtstroom doorheen gaat de motor in. Deze venturi dient vast te zitten met een schroefje van buiten uit en afgeborgt met 'n moertje.

Averdonk 0
badge

18 jaar

Averdonk,

Ik herinner mij dat er ook wel eens iets met het inlaatspruitstuk gebeurde. Brande daar soms niet een gaatje in of ben ik in de war met iets anders?

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Ha, Hans !

Ja, ja, dat klopt !! Inderdaad. Deze wilden nog wel eens doorrotten i.v.m. slechte koelvloeistof (water). Maar meestal meldde zich dat wel d.m.v. stoom voor zover ik mij dat herrinner......
En voor zover ik op afstand dit probleem kan bekijken zal het inhouden cq. stoten ook niet helemaal 100 % overgaan i.v.m. het gasmengstuk dat gemonteerd is. De acceleratie verandert toch enigzins en ook de ventuti wordt dan anders.

En Joosy: haal de carburateurdeksel er eens af en kijk of de vlotternaald in de deksel ( koperschroef met pinnetje in het midden ) goed is en of de vlotter zelf niet lek is. Let even goed op of het metalen bruggetje op de goede plek blijft liggen die op het asje van de vlotter drukt.
Verder moet er een stift met 'n veer in de deksel zitten. Ook deze willen er wel eens uit rammelen.
De deksel kun je verwijderen door de 5 of 6 schroeven los te draaien en even de benzineslang verwijderen.

Succes weer.

Averdonk 0
badge

18 jaar

heb de heele carberateur maar ff uitelkaar gehaald. alles pakkingen vv. want die watren gaar .. en de bougie kabels en bougie''s ook vv.. en het is nog iddem het zelfde verhaal.. vriendelijke groet
[quote=Averdonk]Ha, Hans !

Ja, ja, dat klopt !! Inderdaad. Deze wilden nog wel eens doorrotten i.v.m. slechte koelvloeistof (water). Maar meestal meldde zich dat wel d.m.v. stoom voor zover ik mij dat herrinner......
En voor zover ik op afstand dit probleem kan bekijken zal het inhouden cq. stoten ook niet helemaal 100 % overgaan i.v.m. het gasmengstuk dat gemonteerd is. De acceleratie verandert toch enigzins en ook de ventuti wordt dan anders.

En Joosy: haal de carburateurdeksel er eens af en kijk of de vlotternaald in de deksel ( koperschroef met pinnetje in het midden ) goed is en of de vlotter zelf niet lek is. Let even goed op of het metalen bruggetje op de goede plek blijft liggen die op het asje van de vlotter drukt.
Verder moet er een stift met 'n veer in de deksel zitten. Ook deze willen er wel eens uit rammelen.
De deksel kun je verwijderen door de 5 of 6 schroeven los te draaien en even de benzineslang verwijderen.

Succes weer.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Dan houdt het wat mij betreft op, zo op afstand. Dan zal er eerst meer gemeten moeten worden. Ik denk hierbij aan CO en HC-uitstoot. Als alles goed is zou ie goed moeten lopen. Dat doet ie blijkbaar niet, dus zit er toch iets fout.....

Averdonk 0
badge

18 jaar

hmm naja toch bedankt..
[quote=Averdonk]Dan houdt het wat mij betreft op, zo op afstand. Dan zal er eerst meer gemeten moeten worden. Ik denk hierbij aan CO en HC-uitstoot. Als alles goed is zou ie goed moeten lopen. Dat doet ie blijkbaar niet, dus zit er toch iets fout.....[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Oke. Als me nog iets te binnen schiet, laat ik het weten. Maar er blijft niet veel meer over.......

Succes en laat het even weten als je er achter bent wat het euvel is.

Gr.

Averdonk 0
badge

18 jaar

hij loopt weerr maar nu loopt die niej stationair moet me echt op toeren houden. wil die t blijven doen.. nu heb ik iets gehoord van een hotspot klep dat daar iets mee kan wezen waar zit die . en wat kun je eraan doenn??..iemand nog andere ideeen

joosy1000 0

18 jaar

Nou, 'n hots-pot klep zit er niet in, hoogstens kan bedoeld worden de klep die in het luchtfilter zit en die je handmatig op " winter" kunt zetten.
Loopt de motor op lpg of benzine niet stationair?

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

op lpg en benzine .. niet statoinair
[quote=Petje57]Nou, 'n hots-pot klep zit er niet in, hoogstens kan bedoeld worden de klep die in het luchtfilter zit en die je handmatig op " winter" kunt zetten.
Loopt de motor op lpg of benzine niet stationair?

Gr.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

Hhhhmmm.....Als het goed is moet je eerst zorgen dat op benzine de motor weer wil lopen. Lpg komt dan later wel. Je kunt even de stationaire sproeier doorblazen ( zit aan de rechter buitenzijde van de carburator ) en anders het mengselschroefje verdraaien. ( Dat is de kleine, iets verstopt in 'n pijpje in de carburateurvoet ).
Ik las al dat je er al veel aan gedaan hebt. Het is wel noodzakelijk dat de pakkingen bij het lpg-stuk goed liggen en de gaatjes open zijn.

Petje57 0
badge

18 jaar

pakkiing van lpg stuk\//?? heb gewoon een slang in luchtfilter huis he
[quote=Petje57]Hhhhmmm.....Als het goed is moet je eerst zorgen dat op benzine de motor weer wil lopen. Lpg komt dan later wel. Je kunt even de stationaire sproeier doorblazen ( zit aan de rechter buitenzijde van de carburator ) en anders het mengselschroefje verdraaien. ( Dat is de kleine, iets verstopt in 'n pijpje in de carburateurvoet ).
Ik las al dat je er al veel aan gedaan hebt. Het is wel noodzakelijk dat de pakkingen bij het lpg-stuk goed liggen en de gaatjes open zijn.[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

heb gewoon slang in luchtfilter huis//
[quote=joosy1000]pakkiing van lpg stuk\//?? heb gewoon een slang in luchtfilter huis he
[quote=Petje57]Hhhhmmm.....Als het goed is moet je eerst zorgen dat op benzine de motor weer wil lopen. Lpg komt dan later wel. Je kunt even de stationaire sproeier doorblazen ( zit aan de rechter buitenzijde van de carburator ) en anders het mengselschroefje verdraaien. ( Dat is de kleine, iets verstopt in 'n pijpje in de carburateurvoet ).
Ik las al dat je er al veel aan gedaan hebt. Het is wel noodzakelijk dat de pakkingen bij het lpg-stuk goed liggen en de gaatjes open zijn.[/quote]
[/quote]

joosy1000 0

18 jaar

De vervroeging juist afgesteld ?

Art701 0

18 jaar

Doet de eletriche luchtklepje het nog wel deze zit aan de rechterzeide en als je voor de auto staat links onder het luchtfilterhuis er zit maar 1 draadje aan.
In de ontsteeking onder je rotor zit een viltje is deze nog wel vet genoeg anders even iets(een paar druppeltje olie)er op doen dit is voor de vervroegings schijven in je ontsteking.

Suc6

Frontiman 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.