Hallo,
Probleem met de verwaming van de kadett.
Bij starten wil de blower nog wel even warme lucht geven, maar tijdens rijden alleen maar meer koude lucht!
Dit rijdt niet fijn.
Wie weet wat het probleem is?
De kabeltjes werken allemaal goed!
Met vriendelijke groet,
Albert
Geplaatst door Celica01 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Hans4040 (370) PRO, 17 jaar geleden
Kijk of je voldoende koelwater hebt en/of er geen lucht in het systeem zit.
Anders kan de kachelradiateur verstopt zijn .
Deze kan je doorspoelen door de beide slangen eraf te halen en met een tuinslang doorspoelen.
mvg,
Hans.
peerbmw (0) PRO, 17 jaar geleden
komt de motor wel op bedrijfstemperatuur? zo ja, voel dan ook eens aan de slangen van de kachel die uit het schutbord komen of die ook allebei warm worden!!
stefan84 (0), 17 jaar geleden
je kachelradiator zal niet warm worden waardoor hij koude lucht blijft blazen,en dat kan inderdaad komen door te weinig koelvloeistof en/of lucht in je systeem!
en controleer ook even of je bovenste en onderste slang van de radiator warm worden als de motor op bedrijfdtemp. is..ik neem aan dat de temperatuur van de motor ók is ?
Stefan
Celica01 (0), 17 jaar geleden
Hallo allemaal,
Bedankt voor de tips. Het was inderdaad veel te weinig koelvloeistof in het systeem. Even 2 liter erbij en klaar.
Moest toch even de linkerkant oplappen ivm met een trekhaak die ineens op de weg voor me stond en dus was de motorkap al open. De hele vrijdagmiddag bezig geweest om het weer enigszins fatsoenlijk te krijgen.
Blijkt links voor al eens schade te hebben gehad. er is veel materiaal verdwenen achter de koplamp!
Plaatje erin en wat rommelen en alles hangt weer.
Echter de temperatuur van de motor komt maar net voorbij het blauwe vlak. Het zal in de winter dus wel weer koud worden. Wat is de oplossing voor een C14NZ motortje?
Met vriendelijke groet,
Albert
popey (0), 17 jaar geleden
Termostaat testen in een bak met water,temp. opvoeren en een thermometer die tot meer dan 100grd gaat gebruiken.
Of ander een andere monteren zonder te checken.
Volgens mij bestonden er vroeger thermostaten van 95 en 98 grd.
Vergis ik me???
popey
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Bij vorst plaats ik een geplastificeerd stuk karton voor de 1/2 van de radiator, waardoor de koelvloeistof sneller doorstroomt, = meer warmte afgifte in de cabine.
Eerst het koelsysteem in orde, waarom ben je die 2 liter kwijt? lekje?, regelmatig vloeistoffen controleren, minstens 1 x per week....
Dus ook olie, ruitensproeier reservoir ook.
Cor
sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden
lijkt me dat de thermostaat defect is. Maar begin eerst met de orginele thermostaat,dat zal al voldoende moeten zijn. Ik weet niet wat je er mee opschiet om de motortemperatuur naar 95 of 98 graden te brengen, normaal is een thermostaat ongeveer tussen de 85 en 90 graden. Sjaak
Celica01 (0), 17 jaar geleden
Hallo allemaal,
Bedankt voor de snelle reacties.
Is het eenvoudig om de thermostaat bij deze motor te vervangen? (C1.4NZ U9)
Is deze thermostaat nog zo te krijgen?
Waar moet normaal de temperatuur meter ongeveer staan? Nu, het was buiten 5 graden deze ochtend, kwam de naald net boven het blauwe vlak uit!
Wat zijn ongeveer de kosten?
Met vriendelijke groet,
Albert
popey (0), 17 jaar geleden
Kijk op www.masterbase.nl.
Er zijn thermostaten met 2 schakelpunten ; 92 grd C en 107 grd C.
Ik gebruikte lang geleden toen ik Kadett reed de ene thermostaat als zomer en de ander als winter.
Ze kosten 11,40
Het verwisselen hier niet zo gauw te beschrijven.
Goed je ogen en handen gebruiken.
popey