close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Signum: Opel Signum op Vialle LPG met een probleem!

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2 V6 automaat

Hallo,

Ik heb een Opel Signum 3,2 V6 automaat op gas (Vialle installatie) laten zetten dit jaar (nadat ik de verzekering had gekregen dat er geen verschil zou zijn te merken). Nu heb ik een probleem. Bij 4500 toeren schakelt de auto zelf over op benzine. Volgens de gasspecialist is dat een soort beveiliging. Volgens mij is het onzin. Ik heb hiervoor een Volvo 2,5l automaat op Gas gehad en deze dit probleem niet of in ieder geval geen merkbare overgang op benzine bij bepaalde toerental.

Op internet kan ik niets vinden omtrent een Opel Signum op Gas. Wel geruchten dat een 'nieuwe' Opel op gas niet zou kunnen.

Wie kan me helpen met deze vragen?
1. Klopt het wat de specialist meld?
2. Kloppen de geruchten omtrent een 'nieuwe' Opel op Gas?

Ik hoop op een reactie. Ik wil de Opel niet kwijt want het is een superauto!

Geplaatst door

justme78 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Beveiliging waartegen? Is voor de inbouw duidelijk vermeld dat de gas-installatie er bij 4500 rpm mee zou ophouden? Zo nee, lul-verhaal.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]1. Beveiliging waartegen? Is voor de inbouw duidelijk vermeld dat de gas-installatie er bij 4500 rpm mee zou ophouden? Zo nee, lul-verhaal.[/quote]
Waarvoor de beveiliging zou dienen werd niet echt duidelijk gemaakt. Maar van te voren werd ons duidelijk vermeld dat we geen verschil zouden merken na het inbouwen van een gasinstallatie.

Onderstaande werd vermeld:

Wij adviseren om een Vialle LPI G3 autogassysteem te
laten inbouwen. Het grote voordeel van Vialle is dat het Lpg vloeibaar
geïnjecteerd wordt waardoor een exacte inspuiting wordt verkregen.
De Lpg computer meet per cilinder en vertaald ook weer per cilinder.
Met andere woorden, de benzine computer stuurt de Lpg computer. U zult geen
verschil merken tussen Lpg en benzine.

justme78 0

15 jaar

Tja, dit gaat uitdraaien op een juridisch gevecht. Heb je nu (vandaag) nog garantie? Of is die termijn al verstreken?
Geen garantie meer? Dan een andere gas-specialist zoeken die het probleem wel kan verhelpen.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Tja, dit gaat uitdraaien op een juridisch gevecht. Heb je nu (vandaag) nog garantie? Of is die termijn al verstreken?
Geen garantie meer? Dan een andere gas-specialist zoeken die het probleem wel kan verhelpen.[/quote]
Ik heb nog garantie (circa 1,5 jaar).

justme78 0

15 jaar

Wat wil je? Gigantisch juridisch gevecht? Of je verlies nemen en gewoon een ander zoeken?
2nd opinion heb je in beide gevallen nodig en dan wordt het probleem misschien opgelost.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Wat wil je? Gigantisch juridisch gevecht? Of je verlies nemen en gewoon een ander zoeken?
2nd opinion heb je in beide gevallen nodig en dan wordt het probleem misschien opgelost.[/quote]
Second opinion is wel een goed idee. Ik heb al contact opgenomen met een andere specialist/dealer van Vialle in de omgeving.

justme78 0

15 jaar

Het is wel nodig om te weten wat er gebeurt.
Gas-installatie schakelt niet voor niets terug naar benzine. Meestal vanwege een mengselfout.
Maar als bij 4500 rpm het mengsel zo fout is, hoe goed/fout is het dan bij 4400 rpm?
Of is dit een geval van een te kleine gas-installatie die het gas niet kan leveren voor het gevraagde vermogen?

Dat overschakelen bij 4500 rpm, gebeurt dat ook in de 1e of 2e versnelling als je weinig gas geeft? Of alleen in 4e en 5e versnelling bij vollast?

oldford 0
badge

15 jaar

even een simpele controle: kijk even naar de kleur van de lpi-injectoren (bijvoorbeeld paars) en bel een willekeurige vialle lpg inbouwer op om te vragen welke kleur injectoren er bij de motor horen. (kleur = type) Ze kunnen dit zo voor je opzoeken.Dus eigenlijk wat hiervoor werd gezegd: is je lpg installatie niet te klein?

Verder zou ik me niet druk maken over "motoren die niet geschikt zijn voor op lpg", want dat is eigenlijk bijna altijd onzin. Het probleem zit meestal in degene die de installatie inbouwd en het ONDERHOUD van de installatie. Dat moet wel fatsoenlijk gebeuren en niet houtje-touwtje. En daar zit bij de meeste lpg problemen de clou.

Erwin2907 0

15 jaar

Misschien dat de topicstarter nog even weer kan melden hoe de vlag er bij hangt?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

[quote=Erwin2907]Verder zou ik me niet druk maken over "motoren die niet geschikt zijn voor op lpg", want dat is eigenlijk bijna altijd onzin. .[/quote]
tja, wat noem je niet geschikt...... goed lopen tot ie uit de garantie is en dan koprevisie nodig ??
Het probleem ligt niet zozeer in de motor zelf als wel in de kop / klepzittingen, die moeten de hogere thermische belasting wel aankunnen.

sjaak10918 0
badge

15 jaar

[quote=sjaak10918][quote=Erwin2907]Verder zou ik me niet druk maken over "motoren die niet geschikt zijn voor op lpg", want dat is eigenlijk bijna altijd onzin. .[/quote]
tja, wat noem je niet geschikt...... goed lopen tot ie uit de garantie is en dan koprevisie nodig ??
Het probleem ligt niet zozeer in de motor zelf als wel in de kop / klepzittingen, die moeten de hogere thermische belasting wel aankunnen.[/quote]
En dat kunnen ze aan bij deze 3.2 motoren..

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

HMMM Justme is sinds 30 oktober met de noorderzon vertrokken, volgas op LPG denk ik....... die zien we nooit meer terug..

Mercury 0
badge

15 jaar

wat ik begreep kunnen allleen de xep motoren er niet tegen,heeft wim me ooit ns toevertrouwd.
Heb zelf een z18xe en dat gaat prima,althans,de motor kan er tot dusver prima tegen.

Ach ja, dit is weer zo'n eideloze discussie "om op te koken" etc. Ik blijf erbij dat de lpg installatie ZELF de zwakke schakel is. Door het verkeerde of gebrek aan onderhoud (waardoor arme mengsels etc) gaan de motoren kapot. Zlef al de laatste 200.000 km op lpg gereden en tot hoge km standen, maar het is altijd de lpg installatie ZELF die de roet in het eten gooit.

Erwin2907 0

15 jaar

LPG installatie zelf niet meestal, maar degene die m onderhoud, of juist niet onderhoud.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Blijkbaar heeft de TS er geen belang meer bij.

[img]http://www.comicguide.net/images/smilies...[/img]

moderator 0
badge

15 jaar

De TS heeft vandaag per email het onderstaande laten weten en wilde dit alsnog graag geplaatst zien. Bij deze.


Hallo, Tot mijn spijt kom ik er nu achter dat ik deze topic nooit heb afgesloten. Mijn excuses hiervoor. Ik wilde nog even melden dat alle problemen met het ombouwen naar LPG G3 volledig zijn opgelost! De auto loop als een zonnetje na de laatste aanpassingen (slangetjes in injectors aangepast en overschakelen regelen per cilinder ipv ineens).

Mvgr,Martin

moderator 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.