close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Sintra: Opel Sintra nood loop probleem.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

Hallo

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Opel Sintra. De garage weet er zelfs geen raad meer mee.
Het gaat om het volgende de auto gaat steeds na kou starten in Noodloop. Ik ben er mee naar de Opel garage geweest om de code uit te laten lezen en te resetten. Het was de code van de kaarsen. Dus heb ik de kaarsen laten vervangen en laten checken of ze ook alle werken en dat deden ze. Na het resetten rij ik weg en niks aan de hand. De volgende morgen start ik de motor en na 5 sec gaat het lampje van de noodloop weer branden.
Dus heb ik hem weer laten uit lezen en resetten de zelfde fout code de kaarsen ze kunnen niks vinden wat het probleem kan zijn dus na het resetten geen probleem maar dan weer de volgende morgen weer hetzelfde. Het heeft me al veel euro,s kost om achter het probleem te komen.

Kent iemand dit probleem?. Of een idee wat het zou kunnen zijn?. Kan er een sensor niet goed zitten?
Hoop op een antwoord want de auto rijd al een tijdje in noodloop

Alvast er bedankt

Geplaatst door

james1977 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je de exacte foutcode? Liefst compleet met nummer.

oldford 0
badge

13 jaar

Nee ik heb de code zelf niet gekregen van de garage. Maar er werd duidelijk gezegd dat het om de kaarsen ging. Die zijn toen ook meteen vervangen zonder resultaat.

james1977 0

13 jaar

Deze motor geeft geen directe fouten van gloeikaarsen.
De foutmelding die je krijgt is een fout op het Gloeitijd relais.
Kan ook niet anders want de ecu heeft maar 1 draad verbonden met dat relais en dat is de massa voor de bekrachtiging.

Het relais kan dus ook niet goed werken.

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Deze motor geeft geen directe fouten van gloeikaarsen.
De foutmelding die je krijgt is een fout op het Gloeitijd relais.
Kan ook niet anders want de ecu heeft maar 1 draad verbonden met dat relais en dat is de massa voor de bekrachtiging.

Het relais kan dus ook niet goed werken.[/quote]
In die richting had ik al al gedacht dat er iets fout gaat bij het gloeien.

kan ik het zelf oplossen of kan het een duur grapje worden?. Of waar moet er precies naar gekeken worden?

Wat ik me nog kan herinneren toen ik die auto gekocht merkte ik een dag later dat de steker van de temperatuur meter er uit was gehaald
Alvast bedankt.

james1977 0

13 jaar

Als je de metingen volgt die Opel voorschrijft ben je al gauw een uurtje zoet. Als je alle onderdelen en stekker verbindingen snel kunt vinden.
Duur? Ligt eraan wat er defect is. Als laatste komt uit die storingslijst een defecte ecu en dan wordt het niet goedkoop.

oldford 0
badge

13 jaar

De problemen begonnen nadat ik de temperatuur stekker er terug had gedaan (waarom die er uit was weet ik niet)
Kan het iets uit maken als ik de steker van de temperatuur er uit trekt dan?

james1977 0

13 jaar

Welke temperatuur stekker? Koelvloeistof temperatuur voor het dashboard of die voor de motor?

In het elektrisch schema zie ik geen directe verbinding tussen het gloeirelais en een temperatuur sensor.
Wel reageert mogelijk de motor-computer op de temperatuur van de koelvloeistof door wel of niet voor te gloeien.
Opel documentatie zegt alleen dat het gloeirelais maximaal 12 seconden wordt bekrachtigd nadat het contact is aangezet.

Gloeirelais kan ook aangestuurd worden vanuit de motor-computer m.b.v. uitleesapparatuur.
Makkelijke manier om te zien of alles naar behoren werkt.

oldford 0
badge

13 jaar

Toen ik die auto kocht werd mij medegedeeld dat de thermostaat voor de winter vervangen moes worden dus op het dashboard bleef het temperatuur op 0 staan. Dus ik wilde de thermostaat vernieuwen toen zag ik dat de stekker in de motorkap van de temperatuur meter los was (waarom die los was is steeds onduidelijk gebleken maar hij is bewust los gehaald).en dat de thermostaat gewoon in orde was.

De auto gaat volgende week naar de garage om alles te laten doormeten en zien of ze het eindelijk het probleem kunnen vinden. Vindt het alleen raar de computer is al 4 x uitgelezen maar de garage weet er geen raad mee. Dus of ze het dit keer gaan vinden heb er weinig hoop in.

james1977 0

13 jaar

Die garage waar je het over hebt - is dat een Opel-dealer?
Want Tis-2000 waar de testprocedure in staat komt niet veel voor bij Universele garages.
En zonder die testprocedure en een elektrisch schema wordt het moeilijk.

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=oldford]Die garage waar je het over hebt - is dat een Opel-dealer?
Want Tis-2000 waar de testprocedure in staat komt niet veel voor bij Universele garages.
En zonder die testprocedure en een elektrisch schema wordt het moeilijk.[/quote]
Nee ik ga altijd naar een erkende Opel garage. Dus daar heb ik de computer paar keer laten uitlezen en te resetten. Ze hebben alleen gekeken of na het resetten de fout code terug kwam ,aar dat gebeurt niet.
De fout duikt alleen op als de auto een paar uur stil heeft gestaan.

james1977 0

13 jaar

ja dan ga je al gauw denken waarom ligt die stekker ernaast ?
werkte toen de meter wel ??

kleijn 0

13 jaar

[quote=kleijn]ja dan ga je al gauw denken waarom ligt die stekker ernaast ?
werkte toen de meter wel ??[/quote]
Toen ik hem kocht werkte de meter niet omdat de steker er uit was getrokken. Toen heb ik twee dagen later de stekker er weer terug in gedaan en werkte de meter gewoon.

james1977 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.