Het betreft hier een Saab diesel maar hierin zit dezelfde motor als in de Sintra dus ik hoop op wat reacties.
Beste helpers,
Ik zit met een slecht startende diesel (tid 1999). Ik heb al veel gedaan. Retourleidingen, brandstoffilter met pakkingen vernieuwd, brandstofbruggen onder het kleppendeksel aangedraaid, de werking van de gloeibougies op zicht gecontroleerd maar iedere morgen moet ik een zooi lucht wegstarten voor de boel aanslaat. Ik vrees inmiddels voor mijn brandstofpomp die ook afgelopen juni vernieuwd is. Het laatste wat ik kan doen is de o-ringen van de brandstofbruggen en de afdichtringen van de injectoren vernieuwen. Komende week ga ik met een onderdrukmetertje deze afdichtingen eerst controleren. Het is nog al een operatie lees ik in de wis.
Het vreemde is dat de startproblemen van de een op de andere dag zijn ontstaan ondanks de al geleden kou. ik lees in een van de topics hier dat er ook een terugslagklepje bij de brandstoftank zit die deze problemen kan veroorzaken. Het valt mij op dat als ik de auto met de neus naar beneden parkeer de auto sneller lijkt aan te slaan. Ik ben op zoek gegaan in zowel de WIS als de EPC. Ik lees dat er in het brandstofsysteem bij de tank een "ejector" zit die zorgt dat de brandstofpomp altijd brandstof krijgt ongeacht van de stand van het voertuig. Ik kan in de EPC of WIS nergens ontdekken waar deze ejector of het op dit forum besproken terugslagklepje zit. Kan iemand mij aangeven waar ik dit kan vinden, zowel fysiek als in de boeken, met zo mogelijk een onderdeelnummer om het klepje te kunnen bestellen??
Verder ben ik ook al jaren bekend met het slecht starten van de tid als deze met zijn neus omhoog geparkeerd staat. De verschijnselen nu zijn identiek. Volgens mij heeft het een en het ander met elkaar te maken. Voor dit schijnt er een modificatie te zijn of servicebulletin. Iemand hier ook bekend mee??
Alvast bedankt voor de moeite
Andy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Ik weet niet hoe de brandstoffilter van een saab eruit ziet maar bij een opel is dit met een kartouch en plastieke pot. Het gebeurd dat het deksel slecht is. Overbrug de mazout filter eens.
Een andere oplossing. Probeer alles uit te sluiten en begin bij de pomp. Sluit 2 leidingen aan en steek deze in een bus diesel en ga zo verder tot het probleem zich terug voordoet. Het is maar een tip want deze motoren zijn heel gevoelig voor lucht op de leidingen. Ook de retour geeft vaak problemen.
mvg
Bart
Hoi Bart,
Ik heb gisteren met een vacuumpompje op de retourleiding vastgesteld dat een injector luchtlek was (nr. 4). Bij de Opeldealer de benodigde 0-ringetjes gehaald en ben die er nu in aan het zetten. Ik hoop dat daarmee de problemen wegzijn. Ik laat dat nog horen. Daarna ga ik denk ik jouw advies opvolgen. De Saab heeft inderdaad dezelfde lucthfilter zag ik gisteren op de tekening bij de Opeldealer. De Saab had wel weer een heel andere dieselpomp.
gr.
Andy
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar