hoi
heb hier een tigra staan waarvan de 4de cilinder bijna niks aan de motor bijdraagt
de bougies zijn goed
de bougiekabels zijn goed
de bobine is goed
als ik de bougiekabel eraf haal met draaiende motor maakt het bijna geen verschil hij loopt stationair op 3 poten en met rijden en optrekken houd hij in en stottert hij ook valt motor wel eens uit met gas los laten.
hij verbruikt geen water
iemand ervaring met tigra blokjes?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie gemeten??
nee nog niet had geen meter bij de hand doe ik dit weekeind vroeg me alleen af of er veel problemen zijn met kleppen of injectoren of onderblokken kmstand is 156000
egr-klep is bekend probleem.
die geeft hij inderdaad ook aan in de storingscode alleen kan de link niet leggen tussen egr die niet open wil en 4de cilinder die bijna niks doet
egr blijft open en ligt misschien dichts bij 4
de egr klep blijft gesloten staan
vacuumslang remservo gescheurd?
ja kleppen hebben ze wel es problemen mee maar probeer eerst toch maar eens compressietest dan kan je verder kijken ik heb zelf ook een tigra heb op 140 000 KM de kop gelicht in verband met koppakking maar voor de rest nog niet echt problemen gehad en nu trouwens nog niet rij er nog mee heeft er 175000 ongeveer nu kompressie meten en injector kan je ook doormeten
voor een x14xe 11.8ohm 12.6ohm
en als je zegt dat ontsteking goed is bougie is goed dan lijkt het me of wel de injector of de compressie niet goed is die EGR klep dat zou ik niet direct kunnen zeggen of dat iets te maken heeft met de 4de cilinder Denk het niet eerlijk gezegd. probeer het eens en post het hier terug al sje wat vorderingen ehbt gemaakt en suc6 he
egr heeft niets te maken met dit probleem. als dat zo zou zijn zou de 4e cil gewoon mee moeten werken. als de 4e cil zou meewerken zou hij nog slechter lopen als je de kabel loshaalt.
aangezien er niets veranderd als je de bougiekabel van de 4e cil loshaalt, duidt op geen vonk, brandstof of compressie. als de vonk goed is, compressie controleren. is deze ook goed dan is er een injector probleem.
Heb meerdere malen meegemaakt dat er een klep verbrandt is bij zo'n motor. Je kunt ook druk zetten op de cilinder dmv lucht. als er lucht door de uitlaat wordt geblazen is er een probleem met de kleppen. of hij blijft hangen of hij is verbrandt.
denk inderdaad ook dat het iets met kleppen is zal dit weekeind compressie gaan meten zal hierna wel reactie plaatsen
is de motor niet vervuild,
evt je kleppen reinigen met bv tunap 333
16 jaar
motor vervuiling zou kunnen zal dit zoiezo proberen nadat ik compressietest heb gedaan
dat denk ik ook eerst compressie dan kun ej al verder !!
Hee,
Vervuiling is meestal het grootste probleem.
Kijk maar even op WWW.Forte.nl
Groeten Robin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar