hallo,
ik wil een opel vectra c gaan kopen van 2002 met lichte voorschade.
nu wil ik weten of de kop van het facelift model (2006) erop past zonder al teveel gekke ingrepen?
hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee past niet zo wel na veel aanpassingen
Waarom niet gelijk dat model als je nog in de denk fase zit
Ik kan zo'n auto voor weinig kopen en omdat hij toch al voorschade heeft leek mij een facelift front wel leuk.
Kun je me zeggen wat ongeveer de verschillen zijn.
De schermen leken me een heel eind uit te komen met de deuren en de chassis balken klopten ook wel dacht ik
Ja klopt alleen de lampen wijken en scherm binnen scherm af je zou op het opel furem kunnen zoeken daar stond een tyd geleden iemand die dat gedaan heeft
10 jaar
ja dat dacht ik ook dat alleen de koplampen wat dieper naar binnen zouden lopen.
maardatmaak ik wel das niet zo'n punt.
ikga er gewoon aan beginnen en dan zie ik het wel.
in ieder geval bedankt
(opel forum kwam ik niet op helaas)
Hierbij een poging om een how2 te maken voor de 'Nosejob' die ik heb gedaan op mijn C1 uit 2004.
Voorbereiding is hier de sleutel en houd er rekening mee dat als je het netjes wilt doen qua afwerking aan de niet zichtbare delen je een slijptol en grondlak tegen roest nodig hebt :afro Voorts gaat het hier om een niet af fabriek xenon model. Ik kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de juistheid van deze how2! dan wel eventuele gevolgen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste montage van de diverse onderdelen op je vec. Onderstaande beschrijving is zo als ik het gedaan heb king: Rijd er nu inmiddels een jaar mee rond naar alle tevredenheid. Wellicht ten overvloede, mijn bumper versie is een originel OPC en zal er dan ook iets anders uitzien als je een standaard C2 bumper gebruikt.
Als laatste tip. Loop de sloop af naar onderdelen dat scheelt je al gauw 70% op de kosten.
Benodigdheden:
Linker voor scherm
Rechter voor scherm
Wielkuip links en rechts (is niet noodzakelijk maar geeft een betere afwerking op het aansluiten van de bumper op het voorscherm)
Motorkap
Motorkap steun (De C2 heeft geen gasdrukveer meer, kunt er voor kiezen om de gasdrukveer over te zetten maar dan moet je gaan boren in de motorkap)
Koplampen (vergeet de stelmotoren niet, bekabeling is verder het zelfde)
Voorbumper
Grill met chromestrip en logo
Chrome randje onderkant grill
Stap 2, 4 schroeven, 2 links en 2 rechts uit de bovenste grillplaat verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 3, 4 spreidnieten aan de onderkant van de bumper verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 4, Het stuur van het stuurslot halen en de wielen helemaal insturen zodat je bij de wiel kuip kan. (herhaal dit voor de andere kant)
Stap 5, Wielkuip schroeven en spreidnieten loshalen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 6, Bumper links voor naar voren trekken, ongeveer 1 CM en dan voorzichtig aan beide kanten naar opzij trekken. Zo klikt ie uit het systeem.
Stap 7, Eventueel aanwezige mistlamp, koplampsproeiers en temp meter los klikken en dan de gehele bumper naar je toe halen.
Stap 8, Koplampen stekker loshalen en op de drie bevestigingspunten losschroeven en uit nemen.
Stap 9, Motorkap losschroeven op de uiteinden. 4 stuks in totaal en er af halen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 10, (de snelle en vieze manier)Onderdorpel spreidnieten 2 stuks van af het voorwiel gezien aan de onderkant naar binnen drukken. Hierdoor kun je met de hulp van een 2de persoon de dorpelafdekking iets naar buiten trekken om bij de onderste schroeven van het voorscherm te komen. Kunt er ook voor kiezen om de gehele dorpelafdekking te verwijderen maar dat is een hoop extra werk.
Stap 10, Deur openen en aan de binnen kant in het midden en boven aan de schroeven verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Let op het is de kleine links.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 11, Knipperlichten verwijderen, aan de voorkant iets er uitwippen met een plasticje en dan naar voren schuiven en contact uitklippen.
Stap 12, Zijschermen op de bovenkant van de motor ruimte losschroeven, en er af halen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 13, Plastic balk. Op de bumperbalk verwijderen. Hiervoor de pompnagels kapot maken. De Plastic balk heb je straks niet meer nodig.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Nu is de Neus zo goed als gestripped.
tricky part: De oude zijschermen dragen één stelschroef bevestiging voor de koplamp net zo als het nieuwe zijscherm. Echter heeft het oude type een soort van steunplaat op het chassis en de nieuwe niet. Die steunplaat is een metalen strip van ongeveer 3 cm bij 20 cm en loopt horizontaal evenredig aan de voorkant van het zijscherm. Aan de bestuurderskant zit ie pal /naast je reservoir voor de ruitesproeier. Kan niet missen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Je kunt er voor kiezen om m er af te slijpen POINT OF NO RETURN! Want dan past je oude zijscherm niet meer. Of naar beneden om te buigen. Hij moet in ieder geval uit de weg anders komen je nieuwe zijschermen er net op en past je hele bumper niet.
Let er op dat als je één onderdeel uit het lood hebt de rest ook scheef komt.
Stap 14, zijschermen monteren, gebruik een meter om de naden te meten tot de deur en de hoogte tot de dorpel. Max 4 mm afwijking schrijft OPEL voor bij carros werkzaamheden.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap15, Motorkap steun monteren op motorkap en bestuurders zijpaneel.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 16, Motorkap monteren, nog niet geheel vast zetten. Eerst voorzichtig pas maken met zijschermen.
Stap 17, Koplampen monteren en met een meetlaat van af de bumperbalk einde op meten voor centreren.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 18, Motorkap goed afstellen in combinatie met koplampen.
Stap 19, Koplampen testen op werking.
Stap 20, Voorbumper in elkaar zetten als je niet al een complete hebt. Het best kun je een complete nemen, dus met verstevigingsplaat en onder en boven grill en logo. Dit scheelt je zeker een uur werk. Voorbumper monteren in omgekeerde volgorde
Eindresultaat
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Voor vragen over het in elkaar zetten van de voor bumper een PM.
Groet jraaf
_________________
C1 Z1.9DTH/KCP STAGE4 NO DPF/EGR/SWIRLVALVES-232PK/490NM-KCP AST SCHROEFKIT-FORGE IC
Omhoog
Profiel
jraaf
Berichttitel: Re: [HOW-TO] Vectra C1 neus conversie naar C2 model
BerichtGeplaatst: 13 dec 2012 16:05
Gold Member
Avatar gebruiker
Geregistreerd: 12 jan 2008 18:53
Berichten: 3406
Gegeven likes: 0 post
Ontvangen likes: 114 posts
Woonplaats: NL
Eddyvec C schreef:
Ziet er echt goed uit. Nog 1 vraagje, hoe lang ben je in totaal mee bezig geweest?
Stap 2, 4 schroeven, 2 links en 2 rechts uit de bovenste grillplaat verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 3, 4 spreidnieten aan de onderkant van de bumper verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 4, Het stuur van het stuurslot halen en de wielen helemaal insturen zodat je bij de wiel kuip kan. (herhaal dit voor de andere kant)
Stap 5, Wielkuip schroeven en spreidnieten loshalen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 6, Bumper links voor naar voren trekken, ongeveer 1 CM en dan voorzichtig aan beide kanten naar opzij trekken. Zo klikt ie uit het systeem.
Stap 7, Eventueel aanwezige mistlamp, koplampsproeiers en temp meter los klikken en dan de gehele bumper naar je toe halen.
Stap 8, Koplampen stekker loshalen en op de drie bevestigingspunten losschroeven en uit nemen.
Stap 9, Motorkap losschroeven op de uiteinden. 4 stuks in totaal en er af halen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 10, (de snelle en vieze manier)Onderdorpel spreidnieten 2 stuks van af het voorwiel gezien aan de onderkant naar binnen drukken. Hierdoor kun je met de hulp van een 2de persoon de dorpelafdekking iets naar buiten trekken om bij de onderste schroeven van het voorscherm te komen. Kunt er ook voor kiezen om de gehele dorpelafdekking te verwijderen maar dat is een hoop extra werk.
Stap 10, Deur openen en aan de binnen kant in het midden en boven aan de schroeven verwijderen.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Let op het is de kleine links.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 11, Knipperlichten verwijderen, aan de voorkant iets er uitwippen met een plasticje en dan naar voren schuiven en contact uitklippen.
Stap 12, Zijschermen op de bovenkant van de motor ruimte losschroeven, en er af halen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 13, Plastic balk. Op de bumperbalk verwijderen. Hiervoor de pompnagels kapot maken. De Plastic balk heb je straks niet meer nodig.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Nu is de Neus zo goed als gestripped.
tricky part: De oude zijschermen dragen één stelschroef bevestiging voor de koplamp net zo als het nieuwe zijscherm. Echter heeft het oude type een soort van steunplaat op het chassis en de nieuwe niet. Die steunplaat is een metalen strip van ongeveer 3 cm bij 20 cm en loopt horizontaal evenredig aan de voorkant van het zijscherm. Aan de bestuurderskant zit ie pal /naast je reservoir voor de ruitesproeier. Kan niet missen.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Je kunt er voor kiezen om m er af te slijpen POINT OF NO RETURN! Want dan past je oude zijscherm niet meer. Of naar beneden om te buigen. Hij moet in ieder geval uit de weg anders komen je nieuwe zijschermen er net op en past je hele bumper niet.
Let er op dat als je één onderdeel uit het lood hebt de rest ook scheef komt.
Stap 14, zijschermen monteren, gebruik een meter om de naden te meten tot de deur en de hoogte tot de dorpel. Max 4 mm afwijking schrijft OPEL voor bij carros werkzaamheden.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap15, Motorkap steun monteren op motorkap en bestuurders zijpaneel.
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 768 x 1024)Afbeelding
Stap 16, Motorkap monteren, nog niet geheel vast zetten. Eerst voorzichtig pas maken met zijschermen.
Stap 17, Koplampen monteren en met een meetlaat van af de bumperbalk einde op meten voor centreren.
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Stap 18, Motorkap goed afstellen in combinatie met koplampen.
Stap 19, Koplampen testen op werking.
Stap 20, Voorbumper in elkaar zetten als je niet al een complete hebt. Het best kun je een complete nemen, dus met verstevigingsplaat en onder en boven grill en logo. Dit scheelt je zeker een uur werk. Voorbumper monteren in omgekeerde volgorde
Eindresultaat
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Afbeelding
Voor vragen over het in elkaar zetten van de voor bumper een PM.
Groet jraaf
_________________
C1 Z1.9DTH/KCP STAGE4 NO DPF/EGR/SWIRLVALVES-232PK/490NM-KCP AST SCHROEFKIT-FORGE IC
Omhoog
Profiel
jraaf
Berichttitel: Re: [HOW-TO] Vectra C1 neus conversie naar C2 model
BerichtGeplaatst: 13 dec 2012 16:05
Gold Member
Avatar gebruiker
Geregistreerd: 12 jan 2008 18:53
Berichten: 3406
Gegeven likes: 0 post
Ontvangen likes: 114 posts
Woonplaats: NL
Eddyvec C schreef:
Ziet er echt goed uit. Nog 1 vraagje, hoe lang ben je in totaal mee bezig geweest?
hoop dat je het kunt lezen
10 jaar
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f...
als je je aanmeld op die site staan wel meer handige dingetjes op
ff een account maken
10 jaar
toevallig kreeg ik net de email die ik nodig heb om in te loggen op het opel forum.
super bedankt voor de moeite nu moet het zeker lukken.
Het zou moeten passen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar