Opel Astra: Opel verliest veel koelvloeistof!!!!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Wie kan mij helpen.

Het probleem is dat de auto veel kloelvloeistof verliest.
De auto is vorig jaar bij de Opel garage geweest voor de keuring en daar kwamen ze er achter dat de auto koelvloeistof verliest, de auto heeft daar onder druk gestaan en een lekke koppakking is uitgesloten.
Wel is de waterpomp toen vervangen, maar hij bleef koelvloeistof verliezen.
We hadden toen wel dat er koelvloeistof onder het dashbord lekte, de vloerbekleding was steeds nat.

We hadden er toen niets aangedaan.
Maar nu verliest hij wel erg veel koelvloeistof, Als je het vat open draaid staat erg veel druk op het vat, je ziet dan dat het vat leeg is, en zodra je het opendraaid zie je de koelvloeistof weer terug komen in het vat en denkt dan dat het weer vol zit, dit is echter niet het geval, even later loopt alles weer leeg en moet je het vat weer bijvullen.
Als ik de airco uitzet dan komt er wel damp op de ramen, en gaat erg ruiken. Zolang de airco aanblijft is er geen damp en lucht te bekennen en ook de vloer is niet meer nat.
Hij verliest dus ergens anders de koelvloeistof....

Wie kan me vertellen wat hier aan de hand is.

Gr Richard

Richard_1981

Geplaatst door Richard_1981 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

kleijn (0), 13 jaar geleden

heb je de kapotte kachel reeds vervangen natte matten .
is in de regel een kapotte kachelradiateur

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Nee hebben we toen niet vervangen.

kleijn (0), 13 jaar geleden

laat daar dan eens naar kijken

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Weet iemand hier ook nog wat dat gaat kosten, en waar ik dit kan laten vervangen, voor een leuk prijsje......

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Thanks, alleen heb ik geen verstand van auto's, dus is denk ik beter om een monteur of garage te vinden voor een leuk prijsje die het er ook meteen inzet.

Gr Richard

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Reken maar niet op een leuk prijsje, dashboard zal er compleet uitmoeten

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Enig idee wat voor een bedrag.
Bij de Opel betaal ik een rib uit mn lijf......

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

het wordt meer afhankelijk van de uurprijs

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

hoofdwerk
1N30059450
Verwarmingsbehuizing de-/monteren
6,83 uur

Bron: AutoMasterbase, arbeidstijden.

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Sorry....voor auto met airco komt er nog 2 uur bij.......

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Dashbord hoeft er helemaal niet uit. Een beetje monteur heeft het met 2 tot 3 uur geklaard.

pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden

de midden console zal eruit moeten en veel garages hebben een hekel aan het vervangen van dat ding.

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Ik heb gister toch nog even gevoeld op de vloer in de auto, maar deze is niet nat, wel vettig. Het heeft wel gelekt in de auto maar nu is het droog.
Terwijl de auto heel veel koelvloeistof verliest.
Ook gister avond een witte kartonne plaat onder de auto gelegd (onder heel de motor), de auto even warm laten lopen, maar vanmorgen niks te vinden op het karton.
Dit had ik als tip gekregen om uit te proberen...

Waar blijft de koelvloeistof nu?????

Gr Richard

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Onder je vloermatten.

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Ja onder de vloer matten.
Ongeveer een half jaar geleden was het daar steeds nat, nu niet meer.
Toen was het maar een klein beetje koelvloeistof wat hij verloor maar nu hij heel veel verliest is het niet meer nat.

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Voordat je de kachelradiateur (laat) vervangen, is het veel wijzer om eerst je koelsysteem af te persen. Doe dit dan eerst met een koude motor, en als dat niets oplevert, met een warme motor. Als je echt zoveel KV verliest moet het zichtbaar worden. Oorzaak kan varieeren van een slechte slangklem tot de cilinderkop.
En van een lekke slang tot slechte expansievatdop.

Naderhand gaan we dan wel discussieren over hoe lang het duurt om een dashboard te demonteren.

S6

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Ik heb alleen geen verstand van auto's, dus ook niet van het afpersen van het koelsysteem......... Kan ik dit zelf???? En zo ja hoe?????

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Beste Richard,

In de eerste plaats hoef je zelf niet overal verstand van te hebben. Niet nodig.
Wat je wel nodg hebt is een pomp apparaat met een adapter welke op je radiateurdop ofwel op je expansievat past. Hiermee zet je dan een hogere luchtdruk op je koelsysteem, welke ervoor zorgt dat het gehele koelsysteem dus onder hogere druk komt te staan.
Als er ergens in je koelsysteem een zwak punt zit, zal hier koelvloeistof uitspuiten/ druppelen. Zie je dit dan niet, dan kun je op een manometer zien of deze druk terugloopt. Loopt deze terug, zonder dat je KV ziet verschijnen, zal deze in de cilinder (s) terecht komen. = koppakking.
KV kan ook langs de waterpomp verdwijnen, maar dan moet er toch een spoor zichtbaar zijn. Dit is dan witachtig opgedroogd "poeder/ korrels". (waterpomp zit onder de distributiekappen).

S6

Ralf

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Heb ook geen pomp apparaat met adapter, dus dat zal het waarschijnlijk niet worden.....
Ik heb veel en kan veel, maar auto's pfffffff, Ben timmerman.... haha
De auto is wel bij de Opel garage geweest, daar is de waterpomp vervangen, en de auto heeft daar toen onder druk gestaan voor de koppakking te testen, die was toen niet lek, vandaar de vervanging van de waterpomp, maar helaas niet geholpen.
Is wel een jaar geleden....

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Richard, je hoeft niet te citeren...gewoon antwoorden volstaat.

mvg, Hans
moderator.

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Zoals je zegt; dit was een jaar geleden. Momentopname dus.
Richard, 99,99% van de auto bezitters hebben zo´n ding niet.
Laat dit koelsysteem dan afpersen door je garagebedrijf. Zij hebben zo´n ding wel. Ik denk zelf dat zij binnen no- time kunnen zeggen wat er aan de hand is.

S6




#Hans; hij had toch niets geciteerd?!

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

"#Hans; hij had toch niets geciteerd?!"

jawel...maar dat heb ik weer weggehaald.

Richard_1981 (0), 13 jaar geleden

Ik ga even contact openemen met de garage.
Thanks voor de uitleg en het advies.

Hans bedankt voor de uitleg.
Ralf nu niet meer, maar net citeerde ik wel steeds..... Ik denk dat de moderator het aangepast heeft.

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Heren, begrijp mij niet verkeerd...

citeren is niet verboden, want dan was die mogelijkheid niet aanwezig.
je gebruikt een citaat wanneer je iets wilt aanhalen wat verder terug in het topic staat, dus niet wat er vlak boven staat.


goed weekend,

mvg. Hans
moderator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.