auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Zafira: Opel Z19 DTH

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo

EGR is nog maar pas vernieuwd en filter werd gekuisd. Nu, een maand later, auto terug uitgelezen met snap-on, storingcode 1901: Druksensor uitlaatgassen aangegeven.

Volgens mijn gegevens is het de druksensor zelf of de bedrading. Zit de druksensor op de roetfilter?
Kan deze storing ook een andere oorzaak hebben?

Bedankt!

Groetjes

Universeeltje

Geplaatst door

universeeltje (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Druksensor meet het drukverschil voor en na het roetfilter. Leidingen hierna toe kunnen ook verstopt zitten.

oldford 0
badge

15 jaar

Deze foutcode kan helaas diverse oorzaken hebben:

*klant heeft een rare rijstijl of rijdt veel korte stukjes. daardoor is het niet mogelijk dat het roetfilter gaat regenereren en raakt dus verstopt. oplossing: roetfilter laten genereren bij de dealer en software update laten uitvoeren (als dit niet al is gedaan)

*druksensor is defect of zuigt water aan. oplossing: door een kapje in de voorbumper te monteren voorkom je dat er spatwater op de sensor komt, en bij een defecte sensor de sensor verv.

*lekke,verstopte of losse druksensor leidingen. oplossing: alle leidingen goed controleren ev met vacuumpomp.

*roetfilter verstopt en niet meer te regenereren. oplossing roetfilter vervangen.

Opeltje 0
badge

15 jaar

Hebben jullie dit al tegengekomen dat de leiding naar de drukverschilsensor verstopt zit ? Kan he dat dan zien op tech 2 , als je gasgeeft ? als de leiding af is blijft hij op O staan . Maar als de leiding verstopt is ? of moet je dit met een vacuummeter controleren ?

opc8275 0
badge

15 jaar

opc, naar de drukken kijken op de tech2 kan, alleen als de sensor defect is, de roetfilter dicht zit of de leidingen lek zijn gaat het aflezen mis he......dus daar kun je niet echt vanuit gaan. dus afdoppen en meten met de vacuummeter is het beste....en natuurlijk als je vacuum hebt de afdop kant even losnemen en kijken of de druk weer de buitenluchtdruk wordt...

Opeltje 0
badge

15 jaar

Gebeurt dit dat die leidingen verstoppen ?? heb het nog niet meegemaakt

opc8275 0
badge

15 jaar

De stalen leiding die van af het roetfilter loopt wordt bij het schutbord plastic deze verpulverd bij het begin van het plastic even goed kijken is moeilijk te zien pak hem maar eens beet hij breekt gelijk af,waardoor valse lucht ontstaat en een fout code op drukverschil sensor,leiding vernieuwen probleem is weg.

Mvgr K Schrader

keesenco 0
badge

15 jaar

Beste,

Controleer ook zeker eventjes de motor temperatuur. Het gebeurd dat de thermostaat defect raakt en de temp nooit boven de 80 °C uitkomt. Onder de 80°C kan de roetfilter ook niet branden.

mvg

mecanoko 0
badge

15 jaar

Hallo

De roetfilter was opnieuw vervuild. Deze werd terug geregenereerd.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Universeeltje

universeeltje 0
badge

15 jaar

als dit weer snel voorkomt moet je de aansturingsklep van de turbo eens vervangen....komt vaker voor...

Opeltje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.