Opel Corsa: Oraje lampje met auto met sleutel door brand tijdens rijden

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z10 XEP

Beste vrienden.

Sinds enige tijd is het oranje lampje met auto met sleutel door beginnen branden op het dashbord van mijn Corsa.
Ik heb vernomen dat de mogelijkheid bestaat om de boordcomputer uit te lezen met een knippercode. Hiervoor moeten een bepaald aantal handelingen gedaan worden in de wagen zelf en ik kom tot de conclusie sat er een code 5242 aanwezig is in de boordcomputer.
Uiteraard weet ik niet wat dit betekend of inhoud.
Verder rijd de wagen normaal en verbruikt niet meer of mnder brandstof.
Wij gebruiken deze wagen enkel en alleen als tweede stadswagen om boodschappen mee te doen. Dus steeds korte afstanden. Momenteel staan er 15000 Km op de teller.

Weet iemand mij meer te vertellen over dit euvel en wat kan ik hier aan verhelpen. Of heeft iemand de codelijst bij de hand van een Corsa D type.

Graag uw professionele hulp gevraagd, en alvast bedankt voor uw reactie's.

MVG

André

Bektronics

Geplaatst door Bektronics (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

5242 zou foutcode C1242 zijn. Die staat niet bij Opel in de lijst voor deze auto.
Probeer het nog eens of laat de auto door de dealer uitlezen.

Bektronics (0), 12 jaar geleden

Beste Olford Professional.

Heb evenopzoekingswerk gedaan naar code C1242, zoals u vermeld in vorig antwoord.
Deze foutcode wil zegen:
ABS outlet valve coil LR circuit failure.

Kan je mij vertellen waar deze spoel zich juist bevind, of is hier sprake van een relais dat niet meer zou werken;.
Graag wat meer info aub.

MVG

André

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

En bij welk merk heb je die omschrijving gevonden? Ford?
Zoals al eerder gezegd, Opel kent deze code niet. Dus heb ik er geen uitleg voor.

Bektronics (0), 12 jaar geleden

Beste Oldford.
Ik heb deze informatie gevonden op een engelse site van General Motors (GM). Hieroner behoort toch Opel ook vermoed ik.
Uiterard ben ik ook niet 100% zeker van mij stuk hierover.
Er bestaan zoveel codes dat je er op den duur niet meer wijs uit geraakt.
Maar moest het een relais zijn dan is het steeds de moeite waard om dit evn te vervangen en te kijken wat er gebeurd.

In ieder geval ga ik niet te vell preutsen aan de wagen en zoals je eerder vernoemd hebt zal ik hem even laten uitlezen door een dealer.
Weet je nog wel te vertellen dan wat er uit de bus is gekomen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes
André

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Op de site van een Opel-scanner krijg ik deze omschrijving: Zie http://www.opel-scanner.com/forum/index....
C1242 Pump Motor Circuit Open
De meningen voor de uitleg verschillen dus nogal.
Ik heb in TIS-2000 (dealer informatie systeem) gekeken voor dit voertuig en daar staat de code niet in.

Bektronics (0), 12 jaar geleden

Beste Oldford Professinal.

Ben toch maar eens bij een Opel dealer langs geweest op er de TECH II even aan te hangen.
Eerst en vooral vind ik dit een dure grap om een pc 5 minuten aan je wagen te koppelen een prijs van 31 EURO vragen, zeg mij dan nog eens dat garagisten geen poenpakkers zijn.
Resultaat: Bij de Opel Corsa zijn er twee snelheden op de fan van de radiator.
De tweede snelheid bleek niet meer te werken.
Aangezien de eerst (laagste) snelheid wel werkte was de fanmotor niet defect. Dit kan moeilijk want dit zijn asyncroonmotoren en die zijn bijna niet suk te krijgen.
De eerste snelheid wordt verzorgt ddor een weerstand in serie met de motor te plaatsen, de tweede snelheid wordt verwezenlijkt door de weerstand kort te sluiten door middel van een relaiscontact.

Realais bleek ook nog goed te zijn, besluit defecte zekering van 0,75EUO die moest vervangen worden en alles liep weer gesmeerd.

Ik kan hieruit alleen maar besluiten dat wanneer er echt iets niet werkt je toch even eerst alle zekeringen nakijkt en eventueel even doormeetmet een ohmmeter. Bespaart je VEEL centjes.

Opeldealer zullen hun broek wel ophouden zo, en het zal er nog niet op verbeteren met al die elektronica in de auto's van tegenwoordig.

Enfin, opgelost en weer gerust op weg, ze het vrouwtje dus wij ook blij.
Toch bedankt voor uw inzet en daarom ook deze feedback als ondersteuning.

Nog veel rijplezier en met volle moed beginnen aan de volgend vragen. Veel Succes verder.

MVG
André

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hele nette en lage prijs die de Opel dealer rekent voor het uitlezen.
Ik zelf reken nog wel wat meer. Die test-apparatuur wordt er ook niet goedkoper op tegenwoordig.

Uit de omschrijving blijkt ook dat het een hele andere foutcode betrof dan diegene die je zelf er uit gepeuterd had.
Wees blij dat het zo goedkoop opgelost is en dat het opgelost is voor de zomer, waar je die 2e snelheid nodig gaat hebben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.