Opel Corsa: Niks te vinden geen compressie z14xep ??????

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: z14xep

Wij hebben hier een corsa 1.4 16v staan van '07 met 48000 km.
De motor loopt niet goed, de 4e cilinder doet niet mee. Foutcode : Onsteekonderdrukking cilinder 4.

Injector overgezet : geen resultaat
Bougie's overgezet : geen resultaat
Bobine overgezet geen : resultaat
Compressie gemeten : 1 , 2 , 3 goed cilinder 4 geen compressie.
Cilinderkop gedemonteerd : niks bijzonders te zien
Kleppen 4e cilinder gedemonteerd : niks te zien , gaan goed door geleiders , niet ingeslagen , helemaal geen bijzonderheden te zien.
Inlaatspruitstuk ook niks bijzonders te zien , geen overmatige koolaanslag.
Wervelklepjes werken gewoon.


Iemand nog een brilliant idee ???

BSO auto en bandenservice

Geplaatst door BSO auto en bandenservice (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

garage van horne3458 (0) PRO, 12 jaar geleden

schud eens wat benzine op de zuigers, als die snelwegloopt op zuiger 4 weet je dat het in het onderblok zit.
Zitten de nokken nog op de nokkenas bij cil 4?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Cilindertest geven door luchtdruk via het bougiegat in de cilder te blazen.
Zal je vrij snel kunnen vinden waar de lekkage zit.
Oiram

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

De nokken zien er goed uit wel wat slijtage op de harde laag, maar niet overmatig.
We hebben remmenreiniger op de zuiger gespoten en dat blijft gewoon netjes liggen ook als je dan de krukas draait.
@ oiram de kop ligt eraf, dus dit kunnen we niet doen.

garage van horne3458 (0) PRO, 12 jaar geleden

lijkt mij dat dan alleen de klepstoters overblijven,lagen de kleppen dicht toen je de kop eraf haalde?

gifkikker13 (0) PRO, 12 jaar geleden

Probleem gehad met een deawoo. We hebben hem 4 uur laten draaien met motorflush van forté. daarna olie ververst. En probleem was over.

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

Kleppen lagen dicht, als we de nokkenassen draaiden gingen de kleppen mooi open en dicht.
De klepstoters hebben we ingedrukt die gaan ook mooi op en neer kwam ook olie uit de kanaaltjes lopen bij indrukken.

garage van horne3458 (0) PRO, 12 jaar geleden

dan zou ik de kop erop zetten met de oude pakking,en dan lektest doen zoals oiram zegt.

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

we hebben de kop erop gezet en de cilinderlektest gedaan. En er is lekkage langs de uitlaatkleppen. We hebben 2 klepjes besteld inschuren en monteren. Morgen zijn de spullen binnen. Ik hou jullie op de hoogte.

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

Alles zit in elkaar, maar nu hebben we een ander probleem. Op de een of andere manier start de auto niet meer, er gebeurt niks als de sleutel omgedraaid word. Accu is goed. Met uitlezen kan de KTS het motormanegement ook niet vinden. Alle stekkers zitten goed, massa's goed.

Iemand een idee. De accupool heeft er een kleine week afgelegen meer niet.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

zou toch nog eens wat stekkers/zekeringen bekijken.
Niet uit te lezen is meestal een ECU zonder voeding.
Massa draad op de cilinderkop?

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

Als ik de combi instument uitlees krijg ik U2107 gebrekkige communicatie met ECU , we hebben alle stekkers gecontroleerd en alles zit goed. Wel vreemd voorheen geen enkel probleem gehad we gaan nog wel eens stekker en massa's bekijken voor de 10de keer maar goed.

Ideeen zijn welkom

BSO auto en bandenservice (0) PRO, 12 jaar geleden

Toch een klein foutje , de massa kabel op de computer op het inlaatspruitstuk maakte geen goed contact.

Afijn de motor loopt weer perfect op 4 cilinders. Dus dit probleem is ook weer opgelost.

Bedankt voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.