Opel Vectra: p0335 Krukassensor. Start wel na doorstarten. Loopt mooi.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: x25xe

Na een vorig topic schrijf ik maar nu heb ik weer wat uitgesloten.

Ik heb de auto net aan de kast gehad en daar kwam p0335 uit.
De krukassensor heb ik schoon gemaakt en doorgemeten. De waarde moet tussen de 400...700 ohm zijn. Ik meet op pin 1 en 2 een waarde van 611 ohm. Krukassensor lijkt te doen wat ie moet doen, maar de klacht blijft...pas bij doorstarten slaat ie aan.

Nokkenassensor heb ik ook uitgewisseld met die van mijn andere v6. Dit is ook

Bij het uitlezen met draaiende motor zijn er geen foucodes. Ook p0335 is weg, maar dat hoort ook zo las ik.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Integrale

Geplaatst door Integrale (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

35 Reacties

SWONNIE (0) PRO, 16 jaar geleden

controleer distributie-timing nog maar eens goed. de voorste en achterste bank wijken teveel van elkaar af.

vr.gr.

Integrale (0), 16 jaar geleden

Maar hij loopt zo mooi en ik heb de timing dubbel gecheckt en m ook getoornd en de snaar vervolgens weer ontspannen en weer gespannen.
Ik zal nog een compressie test doen als ik niet meer tips krijg. Ik moet toch even kijken of die druk nog zo laag is, voor ik weer die klote kunstofkap van de distributie loshaal, wat een ge-eikel is dat zeg.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb ook problemen gehad met de krukassensor.

ik heb het af en toe nog.

als de mijne niet wil aanslaan dan moet ik de stekker effe loshalen en weer vast doen van de krukassensor.

Als je krukassensor niet werkt kun je dit zien aan de toerenteller, deze komt tijdens starten niet uit de hoek.

Werkt ie wel, dan komt ie tijdens starten wel iets uit de hoek.

Willem

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Betreft dit dezelfde vectra????

anders toch eens kijken waar die compressie blijft.

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

ja het is dezelfede auto...misschien zijn het de hydrolische klepstoters wel die hard zijn geworden omdat de auto zo heet is geworden. Dat zou dan ook de compressie min of meer verklaren. Kan dat en heeft iemand dit al eens gehad??? Ik hoor het binnenkort wel. Ik ga pas dit weekeind aan de slag met dat ding.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit komt wel vaker voor hoor Intergrale.

demonteer de stoters eens en druk ze helemaal leeg!!

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

iemand nog sugessties???

SWONNIE (0) PRO, 16 jaar geleden

controleer nou maar eens goed (en op de juiste wijze de timing). kijk maar eens hoe je dit juist kunt doen, de timing voor achter kan nl. d.m.v. de looprollen ook gevarieerd worden. De krukassensor en nokkenassensor lopen niet in een logische lijn, de ECU ziet dit probleem en na langdurig starten zal deze de krukassensor negeren en op nokkenastiming gaan lopen. Overigens is bij stilstaande motor de krukassensor vaak als storingscode te zien.
Echt ik meen het kijk naar de timing en stel de timing in basis af.
suc6.

Integrale (0), 16 jaar geleden

ik heb een stroboscoop er net opgehad.
hij staat op 10 graden stationair maar ik hij schommeld enorm. Zo tussen de 5 en 15 graden.

Nu weer wat......de achteruitrijlichten doen het ook niet. Nu weet ik dat dat ook weer een nagatief effect kan hebben op het een en het ander. Er zit bij het inlaatspruitstuk tegen het schutbord een losse stekker, ik denk...dat is het. Ik lus die stekker door met een draadje en voila...de achteruitrijlichten doen het. BEST, maar nu piept er steeds een 20A zekering van de climaat controle door.

Ik heb er een andere (mijn eigen) v6 vectra bij gehad en keek naar de betreffende stekker en ook bij mij bungelt ie gewoon los, niet aangesloten net als bij de auto waar het hier om gaat ,maar mijn achteruitrijlichten doen het wel. Oja mijn vectra staat ook op 10 graden en staat niet te bungelen in grades.

Waar slaat dit op!!! Ik ben een beetje uitgepoeperd...
Ik ga dinsdag gewoon iets heel simpels proberen en dat is een paar nieuwe bougies en kijk dan weer verder en verder en vvveeerrrrrrddddeeeeeeeeerrrrrrrrr

SWONNIE (0) PRO, 16 jaar geleden

succes.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze motor kan niet zelfstandig draaien op de nokkenassensor.

Bij was het geval met defect krukassensor: Deed helemaal niks meer.

zonder nokkenas sensor loopt hij prima, alleen heb ik een storings lampje.

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

Weet iemand ook wat de brandstofdruk moet wezen bij een vectra v6? Misschien moet ik dat ook nog even laten testen want ik heb niet van die ventielen om erop te zetten, of kan je het ook anders testen?

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Brandstof druk: 3.5 bar belast

Achteruitrijlicht: Schakelaar in bak kapot

Stekker tegen schutbord: Deze hangt bij mij en andere 2.5 V6 rijders ook los. (Witte stekker)

Bungelen van Timing: Nokkenassensor defect / nokkenas timing niet goed / te kort in compressie (kan niet corrigeren)

Bougies: Heb je ooit de bougiekabels vervangen: deze gaan er wel stuk bij de V6

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

bougies vervangen zonder resultaat. laat m vandaag op druk testen en aucteruitrijschakelaar.

willem bedankt voor de druk info.

Integrale (0), 16 jaar geleden

nu weet ik het niet meer...

Achteruitrijschalekaar doet het weer.
Compressie op de voorste bank is resp. op cil 246 9bar, bijna8 en 9 bar.
Compressie op achterste bank 135 is allemaal 11bar.

Druk is goed.

Ben ook vanmiddag op de test-kast bij PEJO geweest en die konden me ook niets meer zeggen dan dat ie heel snel (compressieloos) rond gaat bij het opstarten. Hij start wel na 5 sec. maar hij ruikt (al helemaal bij een koude start) wel naar benzine uit de uitlaat.

Kan het een lekkende injector zijn? Zelf denk ik van niet want dan zou ie toch wel direct moeten starten als ie de 5 seconde daarvoor is uitgezet!
Een versleten nokkenas zou het toch ook niet kunnen zijn of wel???

Ik heb nogmaals de nokkenas-timing bekeken en hij is goed.

Ik heb de auto voor de handel gekocht maar ik ben er al aardig klaar mee.
Km-stand is 191000 maar er zit weinig hoon-groeven meer in.
Ben in staat om de auto zo weg te doen...iets voor een opel-fanaticus???

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

* Weinig hoongroeven!! Dat betekend dat ie flink op zijn klote heeft gehad bij zijn vorige baasje.

Vraagje van mijn Kant: hoe zit het met de carterdruk?? (oliedop los draaien is daar druk, mijn oliedop blijft stijf liggen) aangezien hij weinig hoongroeven meer heeft.

ik moet zeggen, mijne staat nu bijna op 180.000km, maar loopt echt als een TIERELIER. dus aan de kilomters ligt het niet.


* Compressie De Compressie is VEEL te weinig, hoort minimaal 14bar te zijn

Ik heb kort geleden mijn Compressie gemeten: na bijna 180.000km op elke cilinder 15+ bar scheelt wel 4 a 6 bar per cilinder, hierdoor kan hij ook beroerd starten (slecht verbranden)


* Injector: Deze heb ik oo defect gehad (1 stuks) bleef open staan en bleef vernevelen.

Dit gaf bij koude motor geen problemen

echter bij wame motor die dan een goede 1.5 a 2 uur had gestaan wel, dan sloeg hij wat moeilijk aan.


* Voor de handel:

Dan hoop ik niet dat je Teveel betaald hebt voor de auto.


-- OFFTOPIC --
__________________________________________
en ik denk dan weer: mooi voor onderdelen :P.
__________________________________________

Sorry liet me even gaan

-- ONTOPIC --

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

carterdruk...nauwelijks zuiging, maar gelijk aan me eigen v6 met 260000km.
Ik ga nog even met de gieter eroverheen vanavond om eventuele lekkende slangen of iets dergelijks te zoeken en dan ben ik uitgepoepert.

Jij laat je gaan maar dit is de meest luxe vectra die er is alles electrisch, alarm, zonnedak de duvel en ze ouwemoer.
Al en ja die auto heeft wel wat gekost onderhand maar dat krijg ik zowieso nu niet meer in deze staat. Als je met dat starten vrede heb, kun je gerust lol hebben aan deze auto. Er is afgelopen maand voor €2100 euro aan spullen cq rearaties aan gedaan buiten de kosten die ik heb gemaakt.

Maar ja deze site is niet om te handelen

Integrale (0), 16 jaar geleden

Nog wat...op TIS lees ik over een controle mal en een soort van afstelsleutel...is dat het???

SWONNIE (0) PRO, 16 jaar geleden

distributie afstellen zeg ik toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
compressie tussen 2 verschillende meters zegt niets. De afwijking op de cilinders onderling, die is belangrijk.
Je dis timing staat totaal verkeerd. Zie nokkenassen etc. nog maar eens goed na. Bouw dat ding eens goed en vanaf begin op.
vr.gr.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Integrale]carterdruk...nauwelijks zuiging, maar gelijk aan me eigen v6 met 260000km.
Ik ga nog even met de gieter eroverheen vanavond om eventuele lekkende slangen of iets dergelijks te zoeken en dan ben ik uitgepoepert.

Jij laat je gaan maar dit is de meest luxe vectra die er is alles electrisch, alarm, zonnedak de duvel en ze ouwemoer.
Al en ja die auto heeft wel wat gekost onderhand maar dat krijg ik zowieso nu niet meer in deze staat. Als je met dat starten vrede heb, kun je gerust lol hebben aan deze auto. Er is afgelopen maand voor €2100 euro aan spullen cq rearaties aan gedaan buiten de kosten die ik heb gemaakt.

Maar ja deze site is niet om te handelen[/quote]
Jupz mijn V6 is ook full loaded. (en handgeschakeld :D)

toch kan je ze af en toe als leuke sloper tegen komen, de V6 in CDX uitvoering.

zitten zat reserve onderdelen voor mijn bakkie op namelijk haha.

maar als de auto zelf nog netjes en hard is, moet je m niet slopen, desnoonds verkopen met defecte motor.

Compressie blijft te laag, en een te groot verschil tussen voorste en achterste banken.


SUCCES!!


Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

Ben net klaar met het (opnieuw) afstellen van de distributie, maar de compressie is nog steeds shit maar hij pakt wel sneller op, al heb ik het idee dat de merktekens eerder beter stonden, maar goed....
Nu loopt ie iets te laag stationair dat de servo schokkerig stuurt. Daar kan ik mee leven. Als ik het mag zeggen start (warm) ie iets beter nu ik 3-4 iets heb terug heb gezet maar verre van goed.

Zit er een accumulator tussen de brandstofpomp en het drukventiel???

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat is het stationair toerental als ik vragen mag??

Mijne draait tussen de 525 en 540 toeren (volgens de Tech2) en stuurt prima bij stationair, zowel koud als warm

Heb je de brandstofdruk al gecontroleerd dan?

enige wat ik weet over de brandstof aanvoer:

Tank > Pomp > Filter > Injectorrails > Druk regelventiel > retoerleiding > Tank, verder zit er niks tussen voor zover bekeken bij mijn Vectra V6

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

Mijnes draait dat ook alleen iets meer schommelingen. Wel heb ik nu net gemerkt dat ie niet knap volgas rijdt. Hij houdt enorm in (toch brandstof questie???).
Hij slaat wel normaal aan als ik volgas geef met starten.
Ik denk dat ik maar naar de dealer ga met de auto en daar alleen de druk eens laat meten, ik heb geen metertje.

Integrale (0), 16 jaar geleden

Brandstof druk was ok. ERG heb ik ook nog uitgewisseld en was het ook niet.
Auto slaat koud wel makkelijk aan maar warm niet.

Misschien een beetje ATF erbij proberen???, of zeggen jullie van niet.

ernst2884 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kan eventueel de waarde van de koelvloeistoftemperatuur sensor nog kontrolen, die willen bij Opel ook nog wel eens storingen geven. Als die binnen het meetbereik liggen geeft hij daar geen foutcode op, maar hij slaat niet goed aan. Zeker als hij zoals jij zegt met een beetje gasgeven wel beter aanslaat.

Succes, Nico.

Integrale (0), 16 jaar geleden

Dat zou met de tech2 er toch wel uit moeten komen lijkt mij, en dat was niet het geval.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de motor een TE lage Compressie heeft, gaat ie ook moeilijk aanslaan bij warme motor.

Ik heb het vermoeden dat het inhouden op volgas en Moeilijk starten daarmee te maken heeft.

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

ik denk het te weten wat het nu is, dat slecht aanslaan.
ik heb van mijn eigen vectra v6 dit sensortje/motortje uitgewisseld (zie foto) en hij starte werkelijk zoals het hoort. Nu heb ik de oude er weer op gedaan en nu start ie het ook weer een heel tijdje goed. Keer of 20 goed...laat de auto even draaien en ruim me gereedschap op en doe de auto uit. Voor alle zekerheid nog een keertje starten en daar was het euvel weer. Lang doorstarten of met volgas starten...dan doet ie het wel.
Nu trek ik alleen de stekker eraf en slaat gewoon in 1 keer goed aan (toerental loopt op en TC-lampje + MM-lampje branden nu).
Waar moet ik het nu in zoeken...in die sensor of in dat gasklep huis?


[url=http://imageshack.us][img]http://img144.imageshack.us/img144/5636/...[/img][/url]

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb al heel wat lang start procedures mee gemaakt.

Deze sensor is de Gasklep positie sensor.

Deze kan inderdaad een verkeerde waarde geven.

Zou zeggen Wissel deze eens met je eigen sensor.

kijk of je eigen auto dan op een gegeven moment misschien slecht gaat starten.

Blijft je eigen auto goed starten ligt het zeker niet aan deze sensor.

Kan ook zijn dat bij het wisselen van de sensor en eraf halen van de stekker een andere draad is geraakt

Ik heb ook al problemen gehad met de stekker van de Krukas sensor.

Weet niet of je meet gegevens van deze motor hebt, anders kun je de sensor doormeten.

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

storingscode p0335 is er nu ook weer bijgekomen. Krukassensor! Maar deze gaf 608 ohm aan. Moet goed zijn toch?

Voltage op die gasklepsensor is 0.62 volt. Is deze dan dus stuk???

Achteruitrijlichten doen het ook af en toe wel/niet.

Auto schokt met optrekken.

Ik vind het zo lastig om uit te zoeken wat het nu is. Soms is de auto perfect en soms ook niet.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

* Die Code 335 heb ik oo zo af en toe eens.

Als je een keer de auto laat afslaan wil hij ook deze storing geven. (uit eigen ervaring)

* Als hij rot regeerd op deze gasklep pos. sensor kun je m beter vervangen voor een nieuwe of occasie

* Achteruitrijlicht: Schakelaar in bak stuk

Willem

Integrale (0), 16 jaar geleden

net nieuwe achteruitrijschakelaar erin gedaan van €16 (voor diegene die het willen weten), maar mijn achteruitrijlichten zelf doen het nog steeds niet. Ga morgen de bekabeling maar eens controleren denk.

Integrale (0), 16 jaar geleden

ook dit is het niet.

ik ben er helemaal klaar mee!

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

wat ze al eerder aangaven ,,kompressie vergelijken tussen twee meters kan nooit voor goede waarde zorgen ,dan zou je met een en dezelfde meter de kompressie moeten meten bij beide auto's. je weegt op een weegschaal ook anders als op een andere weegschaal,heb je geen vacuum probleem is er geen inlaatpakking kapot even met remmenreiniger overal langs spuiten als hij loopt,als er reactie is even goed bekijken

vectradriver11734 (0), 16 jaar geleden

Probeer eens een nieuwe accu. Denk wel aan je CODE voor de radio als er een orginele opelradio in zit!!!! Ik had ook startproblemen en na bij de dealer te zijn geweest bleek na uitlezen ook de krukassensor defect te zijn. Iedere keer als ie niet starten wou deed ik even aan de stekker frommelen en daarna wou ie wel strarten. Maar na een dag stilstaan bij nachtvorst deed ie niks meer dus dat betekende accu wisselen, en draaien maar. Hij rijd nu beter als voorheen zonder stoten bij gas geven of loslaten. Accu heeft er 11 jaar in gezeten. Na 11 jaar is dat niet slecht dacht ik.

Groeten;

Johnny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.