Ik heb onlangs mijn wielremcylinder achter bij mn trommelremmen vervangen..
Deze was lek vandaar.. dus heb ik deze vervangen.. heb ik de remschoen enzo allemaal goed geschuurd en schoongemaakt met remmenreiniger en de randen schuin afgeschuurd.. de remmen ontlucht..
Maar nu maakt het een schurend geluid bij het remmen.. nu al 4 weken.. ik heb gedacht dat het over zou gaan maar niet..
Weet iemand wat het kan zijn? Of wat ik vergeten ben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon de trommel er nog eens afhalen en kijken of er misschien iets scheef of los is. groet Thijs
hallo, als de remvoering goed nat is geweest gewoon vervangen trommels goed ontvetten goed opschuren voila probleem opgelost. gr hans.
Ik heb het al nog een keer open gemaakt.. alles nog een keer met remmenreiniger schoongemaakt en geschurrd.. maar nog steeds hetzelfde..
Moet ik dan echt de remvoering vernieuwen? want die is nog goed.. een dikke laag zit er nog op..
16 jaar
Ik reinig altijd met spiritus en met het 'fijnste" schuurpapier,dat schijnt beter te zijn.
Dit zal dan weer een discussie openen denk ik.
popey
16 jaar
...spiritus, thinner, dreft, branden. Als ze eenmaal goed doordrenkt zijn met remvloeistof, en dat is lekker ingebrand, dan doet de dikte er niet meer toe.
Is het rond om den trommel nog wel gaaf?
Groet,
Bert
16 jaar
Wat bedoel je met gaaf.. @ bert..
Ik denk dat je bedoeld.. of de binnenkant van de trommel mooi glad is? Ik heb de binnenkant van de trommel ook goed geschuurd.. maar geen resultaat..
16 jaar
Als je niet een foutje hebt gemaakt bij de montage (en er dus "iets" tegen de trommel schuurt wat voorheen niet zo was), is waarschijnlijk de voering verglaasd. Kun je niets meer aan doen behalve vernieuwen. Als je bij een lekkende remcilinder merkt dat de omgeving ook flink "nat" is van de remvloeistof is het sowieso handig om de voeringen te vernieuwen (alles ligt dan toch al open)
Vraag: waarom heb je de remschoenen schuin afgeschuurd? Dit wordt meestal gedaan om het "happen" van de rem te voorkomen, maar als deze dat voorheen, zonder afschuinen al niet deed, zal hij dat naderhand ook niet doen.
16 jaar
loopt de trommel niet tegen de ankerplaat aan? das de plaat waar de cilinder op gemonteerd zit...
@ robert.. Ik heb de randen schuin afgeschuurd van de remschoen omdat ik dacht dat misschien de rand aanliep en het geluid veroorzaakte.. maar dat is dus niet het geval..
@ timhoeks.. de trommel loopt niet aan.. bij het ronddaaien van het wiel is er geen hoorbaar geluid..
16 jaar
Hoe heb je nu het probleem kunnen verhelpen van de schurende geluiden?
16 jaar
als je remt loopt de voering waarschijnlijk tegen de opstaande rand van de trommel in daar waar die is ingesleten op laten draaien tot de rand weg is groet willem2
16 jaar
vet relaxed dat jullie zo snel reageren!
ja ik snap hem tim schuren ze nog
16 jaar
Waarom ik reageer met;Hoe heb je nu het probleem kunnen verhelpen van de schurende geluiden?
Ik heb net hetzelfde geval.Remmen schuurden.Nagekeken en aan rubbers van de cilinders een beetje vocht als ik er op drukte ,beide kanten.
Remcilinders vervangen en ontlucht.
Remmen goed opgesteld.
Nu als ik rem hoor ik schurende geluiden en na een tweetal keer remmen is het geluid weg. De volgende dag weer hetzelfde. De eerste 2 keren remmen en dan verminderd het weer tot niet meer hoorbaar. Hoe langer de wagen stilstaat hoe meer ze schuren.
Remvoeringen zeker niet vochtig geweest,trommel mooi effen dus geen rand waar ze het schurend geluid van maken.
Ik had hier iets gelezen over verglaasde remvoeringen door de ouderdom?
Heeft dat er soms iets mee te maken.?
Groeten
16 jaar
nee hoor dat is gewoon roest wat geluid maakt een nachtje zet al roest af op je remmen
16 jaar
Daar lijkt het dan idd wel op, al vind ik het wel erg snel. Meestal hoor je dat schurende geluid pas nadat de auto een paar dagen buiten heeft gestaan.
Regenachtig weer zorgt er ook voor dat het proces wat sneller verloopt.
16 jaar
Hmm.....kan geen roest vorming zijn.Wagen staat altijd in droge garage.Ik heb gisteren de trommels nog eens verwijderd en aan de ankerplaat een beetje kopervet gedaan waar het metaal van de remvoering heen en weer gaat.Heb dan gewoon eens de remvoering en trommels met propere vod afgekuist.
Nieuwschierig naar mijn werk rijdend vanmorgen naar het resultaat?
En ja ....tot nu toe zelfs geen geluid hoorbaar.
Ik wacht nu enkele dagen af of het geluid terugkomt en zo ja...dan plaats ik nieuwe remmen.
16 jaar
Remvoering is poreus dus als dit met remvloeistof in aanraking is geweest is de remwerking dermate slecht geworden dat je dit nooit meer goed krijgt. Afbranden, ontvetten met allerlei agressieve middelen helpt daar niet meer aan. Laat de remwerking maar eens controleren op een remmen testbank. Bij de eerst volgende APK word de auto hier op afgekeurd. Ik zou het zo snel mogelijk vernieuwen voor je het zelf constateerd bij een noodstop op een nat wegdek,dan is het te laat.
Hans
Hallo iedereen,ik ben hier nog eens terug met goed nieuws!!!
Als je eens goed de tekst leest wat ik vroeg hier ergens boven op :17 Oktober 2008 22.00.05 en ik het had over:
Ik had hier iets gelezen over verglaasde remvoeringen door de ouderdom?
Heeft dat er soms iets mee te maken.?
Inderdaad heren!!!!! Ik heb nieuwe remschoenen geplaatst ook al waren de oude zeker niet versleten,en het probleem is opgelost.
Ook kreeg ik die tip van een garagehouder:als je de remcilinders moet vervangen dan ook de remschoenen mee vervangen en ....die had gelijk.
Mvgr Md
16 jaar
[quote=md]Hallo iedereen,ik ben hier nog eens terug met goed nieuws!!!
Als je eens goed de tekst leest wat ik vroeg hier ergens boven op :17 Oktober 2008 22.00.05 en ik het had over:
Ik had hier iets gelezen over verglaasde remvoeringen door de ouderdom?
Heeft dat er soms iets mee te maken.?
Inderdaad heren!!!!! Ik heb nieuwe remschoenen geplaatst ook al waren de oude zeker niet versleten,en het probleem is opgelost.
Ook kreeg ik die tip van een garagehouder:als je de remcilinders moet vervangen dan ook de remschoenen mee vervangen en ....die had gelijk.
Mvgr Md[/quote]
Verglazing van remvoeringen treedt eerder op bij OVERVERHITTING dan bij ouderdom..............
Dus: wanneer er een wielremcilinder blijft hangen en daardoor ook de remschoenen, kun je er idd op rekenen dat je remvoering oververhit raakt en dus verglaast en DAN is het idd slim om tesamen met de cilinders ook de remvoeringen te vervangen.
Rücksichtlos alles ersetzen sorgt nur für eine gute Laune von dem PKW-Meister......
16 jaar
ten alle tijden je remschoenen mee vervangen als deze volzitten met remvloeistof,remvoering en remvloeistof gaan niet samen, binnen de korste keren laat de voering los van de schoen,en de voering gaat korrelen kijk maar eens na een tijdje pak je trommel er maar eens af dan zie je allemaal nat geworden remstof wat vast gaat zitten op je voering,gewoon direct meevernieuwen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar