Ik heb bovenstaande auto en heb alleen nog maar pech gehad met deze auto.(Lucht-massameter, egr-klep, retourslangen, pomp slecht afgesteld, accu kapot, xenon lampje kapot etc.)Nu is ook de brandstofpomp nog defect. Een hele dure reparatie.Durf hier eigenlijk niet meer in te investeren omdat ik wacht op het volgende mankement. Wil nu ws.een astra 1.7 dti station van begin 2002 kopen, maar hoe zijn de bevindingen van deze auto? Lees hier ook veel klachten over, of is de motor verbeterd? Of toch maar toyota kopen?MVG Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb zelf pas 2 weken een astra G caravan 1.7 y dti 16V gekocht 95000km uit 06-00 10.000 en hij doet het prima.
De wagen kwam prima door de anwb aankoop keuring.
krijg wel een brok in m'n keel als ik de problemen hier lees over deze auto.
Het is jammer dat ie kraakt bij nemen van drempels (moet ik toch nog terug naar de garage)
Het maakt natuurlijk ook uit wie de vorige eigenaar was en of ie z'n beurten wel heeft gehad.
Ik hoop dat ik er lang plezier van kan hebben.
Mvg,
Wolly
hou in ieder geval je distributieriem in de gaten. staat er in je boekje om de 60000 km vervangen, vervang hem dan maar om de 45000km, heb dit al eens gehad. bij mij gelukkig geen motorschade.
ik rij nu 10 maanden een opel kadett uit 1989, voorganger van de astra. de volgende problemen heb ik al vervangen
verdeelkap, rotor, bougies, luchtfilter, ontsteekmoduul, bougiekabels, wiellagers, ashoes, dorpel gelast, band, distributieriem (gebroken), accu.
nu kapot, de rembekrachtiger en mogelijk de hoofdremcilinder, thermostaat.
ik weet het ik heb een ouwe bak maar ik heb in 10 maanden tijd nog niet zo veel gezeik aan een 14 jaar oude auto gehad dan bij opel.
mijn voorgaande auto was een fiat panda van 17 jaar oud, anderhalf jaar gehad, enige probleem was een defecte thermostaat hier heb ik bijna 15000km mee gereden.
in de autoweek stond een poosje geleden dat de zwakke punten van een astra de verlichting en het electrische gedeelte zijn.
de vader van een goede vriend heeft er een uit 2000 en heeft al diverse grotere klachten gehad m.b.t. electronica.
mijn ervaring is, opel is slecht en roest uitstekend. eens maar nooit meer ( tenzij hij voor 50 euro te koop is. )
misschien toch maar een toyota hans,
groetjes,
martin.
20 jaar
ik was nog iets vergeten. wanneer je een oudere opel hebt, kadett, astra of opel combo. als je rijdt met de auto en je laat ineens je gas los of je geeft ineens gas dan schokt de hele auto behoorlijk. heb het wel eens licht bij andere merken gevoeld maar niet zo sterk als bij een opel.
20 jaar
de distributieriem hoeft pas bij de y17dt om de 120000 km vervangen teworden.
en moet de degelekheid van opel zit het wel goed heb zelf een astra uit 2000 en heb hem nieuw gekocht en 60000 km me gereden en nooit wat me gehad.
groeten gts
de motoren zelf zijn degelijk ( benzine kan wel 250000km draaien ) maar de rest er omheen, plaatwerk, electronica enzo is mijns inziens klote.
maar gts, kijk nu eens voor de gein dit forum na, de meest gekke klachten en storingen.
groetjes,
martin.
20 jaar
tja het kan ook anders...ik rijdt in een vectra b1 van 98 op lpg g3...193000 km heeft hij nu gelopen. en ik zweer erbij. ik heb er nooit wat mee gehad. op een dynamo bij 175000 km na dan. en ik heb er nu zelf 100000 km zelf mee gereden. en ik zeg dit niet omdat k nou eenmaal bij opel werk.....
da's netjes. ik vertel in ieder geval mijn ervaringen met diverse opels, kadett 2x uit 1989, combo uit 1999 en een astra uit 2000
groetjes,
martin.
20 jaar
martin, je kunt het ook anders zien...er worden zo veel opels verkocht dat er dus ook meer probleem wagens zijn....als je bv bij nissan kijkt is het verkoopaantal veel minder en dus ook het aantal probleemgevallen.....overigens heb je ook al bij vw op dit forum gekeken.....ook daar is het goed druk...
martin ik heb bij verschilende merken gewerkt ook bij japanse merken en daar ging ook wel het een en ander kapot. en ik ben het met Opeltje eens over de verkoop aantalen dat er bij opel en vw meer verkocht wordt dan bij andere merken dus dan heb je al sneller klachten dan als een merk er stuken minder verkoopt.
Ik ga toch maar de pomp laten vervangen, hoewel ik begrijp dat juist de pompen van dat jaar slecht waren en na 150.00km klachten kunnen geven.Er kan geen andere in en de pomp kan niet gereviseerd worden, maar de storing brandstofdruksensor kan alleen maar op de pomp wijzen vlgs. de opelgarage.Als mijn klacht dan maar over is..Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de reacties vast! Hans
20 jaar
Ik vind dat het gewoon niet hoort al die problemen met die nieuwe opels.
Het is gewoon slordig en je betaald een hoop geld.
En het maakt het merk zeer onbetrouwbaar.
Ga dus morgen naar de garage om dat gekraak weg te laten halen.
Heb er een hard hooft in dat ik ze het kunnen op lossen.
Heb dus een wrak weggedaan,en nu rij ik bijna met een nieuwe opel en die klink als een wrak, da's natuurlijk geen reclame en om je dood te schamen.
Ik hoop voor je dat het lukt met die brandstofpomp en dat de pech over is hierna.
succes,
Wolly
20 jaar
beste Opeltje en gts,
allereerst bedankt voor de hulp die ik de afgelopen tijd heb gehad voor mijn problemen met mijn opel.
afgelopen zomer kreeg ik het blad autoweek in de bus en daar stonden diverse testen in van auto's en dealers.
tot mijn verbazing las ik daar bij opel dat er veel problemen zijn of recentelijk geweest zijn met o.a. verlichting en de electronica. als ik verder lees dan staat er onder betrouwbaarheid van bijv de astra dat deze als zeeeeerrr slecht uit de bus komt en dan bedoel ik pech langs de weg. bovendien logen de cijfers van de corsa en verctra er ook niet om. het beste kwam de zafira uit de bus maar als ik de resultaten vergeleek met andere merken dan was het ook bij deze auto bedroevig gesteld.
met mijn ervaring van diverse modellen van opel, zoals ik al zei, de kadett, de astra en de combo zijn de klachten van dien aard dat ik absoluut geen opel meer zou willen kopen tenzij ik hem voor 50 euro's ( dat heb ik betaald voor mijn eigen kadett zonder apk )kan kopen.
als ik nu kijk naar de diverse modellen van opel dan valt mij ook gelijk de roest bij de wielkasten op en dat is niet alleen bij de kadett maar ook bij de astra, de vectra en de omega ( in mindere mate ). je zou van een merk als opel deze roestplekken anno 2004 niet meer mogen verwachten, zeker als ik auto's van een jaar of 10 oud naast elkaar zet dan vallen de wielkasten bij opel direct op, ROEST !!!
ik groet u,
martin.
20 jaar
klopt ook......moet eigelijk ook niet...maar.....
ook andere merken roesten, dit kom je als monteur gewoon op de werkplek tegen....opel roest aan de buitenkant...maar er zijn meer merken.....nissan micra 96...frontbalken en dorpels...sunny...95....veetpoot ophangingen achter.....veerpoten staan los in de koffebak te dansen....
daihatsu cuore 95 subfames voor compleet verrot.....lekkere voorwielophanging...
ach geef mij opel maar met hun spatboard randen....hier komt de veiligheid niet mee in het gevaar..
hallo,
ikzelf ben een tevreden opel gebruiker. Als 13 jaar lang doet mijn omega 2.3 D met 315.000 km op de teller het uitstekend. Maar inderdaad, voor roest is ie wel al een paar keer de garage gemoeten (wielkasten oa). Ook startproblemen bij vrieskou zijn dingen waar ik steeds rekening moet meehouden. Verder een zeer ruime en zuinige wagen, goedkoop in onderhoud,...een tevreden opelgebruiker dus!
20 jaar
Hoi, Een Opel werd/wordt als gebruiksauto/werkpaard ontworpen.
En een Opel met verrotte wielkasten is meestal helemaal verwaarloosd, want 1 keer in het voorjaar een borstel en water onder de auto door en de carroserie houdt de techniek bij! want dat is Opels sterke kant. no-nonsense techniek.
20 jaar
De roest bij de wielkasten komt van binnenuit, dus al borstel je iedere dag - de roestige wielkasten voorkom je daarmee niet.. Zelf heb ik een Kadett van '91 op LPG met 260000 km, regelmatig storingen gehad, maar meestal betaalbaar en in principe mag dat ook wel bij een auto van 13 jaar. Maar inderdaad - de roest is de doodssteek. De eerlijkheid gebiedt me dus te zeggen dat mn volgende auto toch weer een Japanner wordt, die doen t altijd, hebben weinig onderhoud nodig, bieden meer comfort voor dezelfde prijs dan bij een Opel, en worden relatief probleemloos heel erg oud.
20 jaar
Hoi Ronald, Daar kan je als je de bekleding los haalt van binnen uit in elk geval de roest los maken en met een half potje stoproest in een verfspuit de rest waar je niet tussen komt impregneren, zeker als je de stoproest verdund, de betere autoonderdelenhandel heeft het wel, als je het niet kent. en de verfspecialist kan het nog in een soort tectiel-spuitbus doen ook. (+-20,- euro ber bus als je de verf al hebt) Ik heb zelf een "B" Kadett 2d Luxus sedan uit '68 met een 12S blok onder een 11N carb. en spruitstukken op LPG ervoor. (480.000km/ 3e blok) Trekt als een beer en loopt altijd, die helaas op zijn bakken achter de achterwielkasten aandacht nodig heeft. binnen kort gaat hij eindelijk uit elkaar. en word ie overgespoten
Hij staat om lullige apk dingetjes al een jaar (bijna) stil.
Als iemand nog een linkse en een rechtse bak weet te vinden houdt ik mij warm aanbevolen. Over een jappaner gesproken: Koop een 323 1.5 uit +-'87, onverwoestbaaren kost niks meer! 500.000Km is niks als je hem af en toe eens wast en naloopt!
Ik mishandel er dagelijks en hij kost geen reet. 1 keer per jaar op de brug en hij kan er weer tegen. Alleen als je vaak blaast op het olie-pompje letten, die wil de toerentallen nog wel eens niet lekker vinden. als he langer duurt als 3 seconden voordat de oliedruk koud is opgebouwd, moet je er even een nieuwe of sloop pomp onderhangen en als je gek bent ook een paar nieuwe zuigerveren. dan hou je met een standaard 1.5l,carb,5bak. de Tdi-tjes tot de 160km/h op de teller zonder meer bij! ongeacht wat hij gelopen heeft. Groet Janjaap.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar