Mijn Astra is 1.3 cdti van 3-2006 met katalysator en roetfilter.Ik heb per ongeluk 2 liter loodvrije benzine getankt en gelijk er achteraan vol getankt met diesel (50 liter).Ik heb intussen 150 km gereden en ik hoor achter/onder een lichte zoemgeluid, bij stationair draaien
-Heeft dit schadelijke gevolgen?b.v. voor brandstofpomp,motor,ontsteking enz.?.
-Wat kan ik nog doen ,om nog meer schade te beperken?
-Hoe lang duurt het ,als ik zo blijf rijden,dat er geen benzine meer is in het systeem(verbruikt)?
Graag uw tips en reactie's .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meteen weer voltanken om het nog meer te verdunnen zodat schade vermeden kan worden
de benzine is heel schraal en voor de huidige motoren niet goed
vroeger werdt in de winter wel vaker benzine er bij gedaan om de koude start beter te laten verlopen
de oude indirect ingespoten diesels hadden wat vaker last om bij extreem koude temp om aan te slaan
Je had het er uit meteen moeten(laten)uithalen,nu heb je gereden en is het kwaad al geschied,nu merk je niets maar de benzine heeft schade veroorzaakt aan de hoge drukpomp. Na verloop van tijd gaat dit zich uiten. De moderne diesels kunnen hier niet meer tegen hoe weinig het ook was wat er aan benzine is ingegaan.
Hans
Kap er een liter tweetaktolie bij en tank verder vol, als je dat onmiddellijk na het tanken van de benzine had gedaan kreeg je 100 % zeker geen problemen.
volgende keer, als je lid bent, de anwb bellen. Ze halen dan de tank voor je leeg.
16 jaar
2 liter op een volle tank zegt niks
16 jaar
Het verkort de levensduur van de pomp aanzienlijk.
16 jaar
[quote=robby10030]2 liter op een volle tank zegt niks[/quote]
Weet je dat zeker Robbie ik heb hele andere ervaring namelijk en niet met een geval maar tientallen.
Hans
zeker weten is lelijk,een kennis van mij met een audi a4 diesel had hem helemaal volgetankt met benzine en doorgereden totdat hij afsloeg,toen anwb erbij en die rook wel dat er iets niet klopte heel de tank leeggezogen diesel erin en hij loopt nog steeds prima 2 jaar geleden ,een ander kennis heeft een dodge ram van ook volgetankt met benzine en lelijk doen natuurlijk,hieheen gesleept ik heb de tank leeggehaald en vreesde ook het ergste,diesel erin gedaan filters leeggegooid en rijden als voorheen,dus denk ik 2 liters op 50 liter is niks.
16 jaar
we spreken hier over commonrail systemen de hogedruk pomp loopt hier door schade op dat weet ik zeker.
Hans
[quote=Hans4037]we spreken hier over commonrail systemen de hogedruk pomp loopt hier door schade op dat weet ik zeker.
Hans[/quote]
Benzine en commonrail gaan niet samen, er ontstaat wel degelijk schade aan de hogedrukpomp.
Gr. paul
TENZIJ men niet goed weet wat het commonrail-systeem inhoudt....?
16 jaar
zeker weten is geen discussie over mogelijk,zeker weten is zeker weten.[quote=Hans4037]we spreken hier over commonrail systemen de hogedruk pomp loopt hier door schade op dat weet ik zeker.
Hans[/quote]
16 jaar
JA , benzine is zeker slecht voor de pomp , maar ik heb nog geen hogedrukpomp moeten vervangen ,en heb ook al verschillende common rail diesels gehad die stil gevallen zijn en waar geen schade is aan gekomen
afwachten dus
ik durf het al niet meer te zeggen,ook ik heb dat meerdere malen gehoord bij de garage's waar ik kom,en ook geen problemen voorgekomen[quote=opc8275]JA , benzine is zeker slecht voor de pomp , maar ik heb nog geen hogedrukpomp moeten vervangen ,en heb ook al verschillende common rail diesels gehad die stil gevallen zijn en waar geen schade is aan gekomen
afwachten dus[/quote]
16 jaar
ik heb net een zeer overtuigende mail gehad,dat benzine bij deze pompen wel degelijk schade aanrichten,misschien niet meteen in het begin maar op langere termijn.
16 jaar
Schade is ALTIJD op langere termijn....
Net zoals een dieselmotor systematisch misbruiken. Dan nokt hij er ook niet direct mee, maar kan na 200.000 km WEL significante verschillende mankementen gaan vertonen.
Vaak wordt dit dan niet meer herleid tot de eigenlijke oorzaak van het probleem....
Om de zaak ff scherp te stellen: het blijkt dat het hebben van onveilige sex met een HIV-drager NIET AUTOMATISCH betekent dat de ander het ook oploopt, maar ja, WIE wil het risico lopen...???
16 jaar
ja , een pomp die op 200.000 KM kapot gaat lijkt mij tot zeer normale slijtage te behoren ; mekaniek slijt nu eenmaal
het is zeker niet goed benzine erbij , maar 2 liter op een volle tank , is als een druppel op een hete plaat
[quote=opc8275]ja , een pomp die op 200.000 KM kapot gaat lijkt mij tot zeer normale slijtage te behoren ; mekaniek slijt nu eenmaal
het is zeker niet goed benzine erbij , maar 2 liter op een volle tank , is als een druppel op een hete plaat[/quote]
Ik begrijp jou reactie gezien het feit dat de Opel-pompen niet bekend staan als zeer betrouwbaar op de lange duur.
Een beetje pomp haalt echt wel meer.
Of tanken Opelrijders nou zo vaak uit onkunde benzine in hun dieseltje...?
16 jaar
opel maakt zelf geen pompen , dus wat dat betreft ben ik er wel gerust in ;
200.000 KM is trouwens de gemiddelde km stand om naar een andere auto uit te kijken ;
200.000? Geldt dit ook voor andere merken?
16 jaar
200.000km, een stand om uit te kijken naar een andere auto?.
Een beetje diesel begint dan net een beetje wakker te worden.
Een vw diesel haalt met gemak het dubbele of een toyota D4D.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar