Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om een DTI (Vectra C)
wat 'pittiger' af te stellen? Dit zou dan door de
dealer gedaan moeten worden (of zelf)!
Bied een dealer hier een optie voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de dealer niet.......en als er blijkt dat er getuned is is de garantie over.....helaas. dus denk er goed over na als je overweegt deze optie te doen.
Ok, dus het is niet mogelijk om de Diesel anders in te regelen.
De Opel dealer biedt wel tunings mogelijkheden (via OBD) maar die zijn nogal aan de prijze kant. Dit natuurlijk met behoud van je garantie.
Bedankt voor je reactie!
20 jaar
bied de dealer tuning via obd aan? dit is voor mij wat nieuws...volgens mij is dit niet mogelijk bij een vectra c. ze kunnen wel de opbrengst van de pomp veranderen...maar daar wordt het niet echt veel beter van.
Toevallig had ik afgelopen week geïnformeerd bij mijn dealer of het mogelijk was om de Y2.2DTR te tunen met behoud van Opel garantie, Irmscher heeft een set (Chiptuning) en dan komt het vermogen op 150 PK en koppel op 340 Nm :-))) Via dealer kan je deze bestellen. Kost BTW wel effe 950,- !!! Snap nie dat ze dit niet standaard doen ?? Irmscher garandeerd een even hoog "normaal" brandstofgebruik :-)En je behoud standaard Opel garantie.
20 jaar
Inderdaad zijn de kosten niet gering maar de dealer biedt ook maar sinds kort een 'upgrade' mogelijkheid, omdat simpel weg de chips gevulkaniseerd zijn. Daardoor is een ODB tunning de meest gewenste oplossing maar powerbox kan ook wel. Maar dat moet je er wel rekening mee houden dat de Y22DTH van de Vectra C NIET gelijk is aan die van de Vectra B, dit is ook zo voor de Y20DTH van Vectra C en B. Is heel lastig moet ik zeggen, er zijn heel veel bedrijven die dit aanbieden. Trouwens de Opel dealer laat het ook aan een tunings bedrijf over en doet dit dus niet zelf.
Bij de Y20DTH zijn vermogens winsten tot 125pk mogelijk, een bedrijf in Oostenrijk doet het hellemaal lekker en geeft een garantie van 141pk, 312Nm. Wel is het dan zo dat je de blokje eerst goed rustig warm moet laten worden. De TUV versie komt dan op 127pk, 268Nm. De Y22DTH is dan nog lekkerder. Ik ben eerlijk gezegd al sinds 1 april 2003 hiermee bezig. Maar nog steeds zitten er haken een ogen aan. Als je een Y20DTH Vectra B hebt kun je al voor 129,- Euro, je blokje kietelen, dit via Chiptunning. Een powerbox zal in veel gevallen uitkomst bieden, maar ja... er is veel rotzooi op de markt. De Y20DTH/Y22DTH, komt zo rond de 1250 toeren aan zijn power, ligt dus iets lager dan je zou verwachten. Heel veel tuners zegen dat dit rond de 1950 is maar dat is blijkbaar verander met de Vectra C, waarom enz weet ik niet. Dus .... een Powerbox voor een Vectra B zal niet de gewenste resultaten lever op een Vectra C. Ik ga weer verder met mijn quest naar het zoeken voor een goede betrouwbare oplossing. Ik laat het wel weten als ik iets 'geschikts' gevonden heb!
20 jaar
Ik zal toch chiptuning van irmscher nemen, want ik heb het bij mijn lupo TDI gedaan met een powerbox van 75 euro nou nee hoor roken als een gek en onregelmatig draaien en een verbruik 1 op 14 enn normaal draai ik 1 op 22, maar wel 200km/h per uur.
20 jaar
Hallo
Ik weet wat je bedoeld. Bij de 1.4 TDI-PD van de Lupo en Polo, zorgen de meeste goedkope powerboxen er voor dat de temparatuur meter andere waardes verstuurd naar de management. Hierdoor gaat er meer brandstof naar de motor. Heeft een minimaal effect op de aantal kW's. Maar kan je motor beschadigen.
20 jaar
En wat betreft de vraag waarom ze dit niet af fabriek doen is heel simpel:
Hij valt niet meer binnen de emissieeisen die de EU voorschrijft..Betekent niet gelijk dat hij niet door de roetmeting komt hoor.
Hallo Catalyst
Ben je nog wat verder gekomen in je zoektocht naar goede en betaalbare chiptuners of powerboxen ?
Ik zoek iets voor mijn omega 20 DTH
20 jaar
Ik heb gelezen dat je je Vectra DTH 2.0 blok kunt laten Tunen voor zo´n 129 Euro. Moet je dan zelf in je Module gaan bakken of kun je de chip omsteken of is dit voor dit geld dan gedaan door een bedrijf of zo.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een getunde vectra 2.0 DTH ?, want ik heb er eigenlijk ook wel oren naar.
20 jaar
Hallo,
Na heel lang zoeken, heb ik het bijna voor elkaar. Komende Zaterdag komt er een Tunings set in de Vectra C Y20DTH. Ik ben bij ontelbaar veel tuners geweest en iedereen had het mis met het tunen van de Vectra C Y20DTH. Probleem is dat de Y20DTH een VP44/PSG16 pomp heeft. Elk tuner denkt dat het een VP44/PSG5 pompt is. Nee dus! Trouwens Y20DTH 2liter Turbo Diesel is wat betreft de pomp gelijk aan de Y22DTR.
Ik laat jullie komende week wel weten of de firma die ik gevonden heb inderdaad wel de goede versie heeft. Men zegt 36Pk erbij en 68Nm erbij. Is netjes, maar moet het nog zien.
Voor alle duidelijkheid een Vectra B kun je chippen en is een Powerbox niet nodig.
Een Vectra C kun je niet chippen, ook niet via de ODB2 stekker. Al die firma's die zeggen dat ze het kunnen, ben ik al geweest en op laatst .... oeps sorry meneer u had gelijk. Ben al heel veel zaterdagen verloren met deze grapjes.
Misschien is het eindelijk zover na 1.3 jaar.
20 jaar
Hallo,
Nou is afgelopen zaterdag weer niet goed gegaan.
Ik heb inmiddels iets anders verzonnen.
Via .... via via enz. ben ik bij een bedrijf gekomen die
alleen aan dealers levert! Aha ... dacht ik ... ik heb me
bij de KvK ingeschreven en heb vandaag mijn boxje gekregen.
Nu klopt alles, kabels specs enz.
Ik bouw die vanavond in en laat het wel weten wat
het geworden is.
20 jaar
Hallo,
Om de powerbox in een Y20DTH of Y22DTR in te bouwen
moet je en kabel monteren aan de dieselpomp (VP44/PSG16).
Er zijn twee kabels die vanuit uit de Pomp komen.
De kabel die zich aan de voorzijde van de auto bevind (radiator)
moet je hebben, daar moet een kabel van de Powerbox op aanknijpen.
Dat is eigenlijk meteen een van de grootste problemen.
Je kunt er niet goed bij. Ik heb geprobeerd maar de kabel van de
Pomp is te dik en te hard. Dus ik moest iets anders verzinnen.
Ik heb toen maar de Uitlaatgasrecircuatieklep uitgebouwd.
Dat is apparaat die zich aan de voorzijde van de auto bevindt,
net boven de dieselpomp.Was niet veel werk, bij het demonteren
heb je koelvloeistof verlies. Naderhand gewoon bijgevuld.
Ik heb toen de kabel van de pomp gestript en daar aan de kabel van
de Powerbox gesoldeerd.
Daar na nog een kabel aan stekker van de computer gesoldeerd.
Die was makkelijk. Even de spanning kabels aan de accu en ...
uitproberen maar.
Nou ....... ja het was al die moeite inderdaad wel waard.
Auto is nu heel pittig geworden. 0 naar 100km/u is nu 2sec sneller
dan voorheen. Dit geld ook voor de tussen acceleraties.
Al met al denk ik zeker dat het loont. Tot wordt ongeveer 6 a 9 km/u
hoger niet echt veel. Maar is daar wel veel sneller.
Hoe werkt het .... normaal gezegd wordt er stekker uit de pomp
gehaald en een kastjes tussen gezet. Wat je dan krijgt is het volgende.
Turbo druk is bv 0.5 bar (is een voorbeeld niet meer) die kast die je er
tussen hangt maakt hier 0.2 bar van waardoor de computer zegt
'O, er moet nog 0.3 bar erbij', dan wordt je reële druk 0.8 bar, nadeel
Of je verbranding nu goed is enz wordt niet naar gekeken, het kan dus
zijn dat je motor dit niet om lange termijn overleefd. Deze boxen worden
2D bozen genoemd.
De Powerbox die ik nu heb is een 3D box, die kijkt naar de brandstof pomp en
naar alle waardes van de computer.
Dus kan er meer druk worden opgebouwd? Is er genoeg lucht om meer diesel
in de cilinder te krijgen, wat is de stand van de pedaal heb je wel die power
nu nodig enz enz. Mijn Vectra, roet bv helemaal niet! En is als ik normaal doe
ook nog eens veel zuiniger geworden. Probleem is alleen dat ik de Nm wel heel
lekker vindt waardoor je vanzelf de pedaal diep in druk, dus meer ga verbruiken.
Leuk is dat die Powerbox op alle VP44 pompen werkt.
Aan de Powerbox hangt een tros met kabels dus voor elk VP44 type een
andere kabel kleurtje. Trouwens powerbox staat nu op 80% rendement.
Bij 100% rendement krijg je meer Nm en Pk's maar niet alle auto's
kunnen daar tegen, vreemd! Je kunt het zelf instellen! Handig!
Ik weet zeker dat die powerbox die ik nu heb werkt op alle 2.0 DTI 100Pk
of 2.2 DTI 125pk of dat nu Vectra B/C is of een Astra, Zafira of Omega is.
Al met al na meer dan 1 jaar eindelijk en goede betrouwbare powerbox.
O, ja die box lijkt als twee druppels water op die van Irmsher, maar
die kost veel meer. Prijs van die box is 650,00 Euro's. En twee jaar
garantie. Is dus heel netjes.
Ik ben nu aan het kijken of toch niet een dealer in Nederland is die
die box importeert, buiten mijn zelf, aan gezien ik geen dealer ben.
Het zou kunnen dat jullie de prijs tamelijk hoog vinden, en daar hebben
jullie helemaal gelijk mee. Tja, er is geen andere alternatief die lager
kost.
Vandaag zet ik de Vectra op een test bank, en ga dan kijken of ik
de vermogen die ik volgens het boekje moet hebben nu ook daadwerkelijk
heb!
20 jaar
Hallo,
Ben nog op zoek naar een dealer/import.
De testbank gaf me de volgende gegevens.
80% rendement kom ik op ..... 129.4 Pk uit en 285Nm.
Ik heb het dan over een originele 100Pk 230Nm 2.0DTI blokje van een Vectra C bj 2003.
20 jaar
Gefeliciteerd met je vermogenswinst..
Heeft die powerbox ook nog een merknaam?
Ik zoek namelijk naar een goede powerbox (3D ?) voor een vectra b 2.0 dth.
Of is chiptuning een aanrader ??
20 jaar
Voor de Vectra B (Y20DTH) kun je beter een chip nemen omdat die goedkoper is. De PowerBox heeft geen merknaam. Is blankco, vreemd maar waar. Bedrijf die ze maakt heet SRL. Zitten in Portugal.
Chiptunnen is goedkoper +/-130 Euro, powerbox is duurder +/-600 Euro. Keuze is aan jou! Ik check even na wat ze kosten en laat het je wel weten!
20 jaar
Je zit er goed in!! In je reactie geef je aan dat chiptunen voor een Vectra B 2.0 DTH circa 130 euro kost. Heb je voor mij een bedrijf die dat voor dat geld kan doen? Is dat ook betrouwbaar (technisch, roetmeting en levensduur motor)?
20 jaar
Betrouwbaar ... roetmeting..... in mijn zoek tocht ben ik er achter gekomen
dat er veel, heel veel bedrijven chip-tunning verkopen, en maar enkele
en een dezelfde tunings box merk gebruiken. Welke wel door een keuring
komen en welke niet. Dat weet ik dus niet, ik weet wel dat je bij de echte
goede tunners altijd een TUV certificaat krijgt. Maar dan heb je het
bij 90% van de gevallen over een tunings box. Deze zijn duurder dan
de ge-chipte versies.
Wil je dat je motor geen schade op loopt, denk ik dat je beter een 3D-box
moet nemen. Of custom laten chippen bij iemand met een test bank. (DUUR)
Ik heb momenteel goede contacten met de dieseltuning
Bel je zeg dan dat je de nummer van de persoon hebt gekregen die de
Vectra C heeft. Praat wat makelijker!
Zij kunnen de Vectra B Diesel voorledig tunnen. Voor de Vectra C kan ik
eventueel hulp bieden.
PS. hun website is nooit up-to-date, dus bel ze en ga niet uit van hun website.
20 jaar
20 jaar
Heb je al gebeld met de mensen van dieseltuning?
Dat het gaat werken staat vast! Zou je geen reactie krijgen
laat me dat dan weten, dan regel ik dat wel voor je!
Bij jou auto moet je dus rekenen op rond de 155Pk ipv 125Pk en 330Nm ipv 280Nm. Meestal liggen de waardes hoger. Je top +/- 9km/u hoger. (80% rendement), bij 100% 165Pk 340Nm, maar kan zijn dat je auto dan niet meer start. Teveel van het goede!
Ps.Met mijn blokje heb ik 11 uur constant gereden. Alleen gestopt om te tanken, met een snelheid die nooit langer dan 20 sec onder 190km/u kwam. Daar na even alles gechecked in Nederland bij de Opel Dealer, en alles is in orde. Jammer dan Opel die blokjes niet meer leverd. Maar dat zien we dan wel!
20 jaar
Hallo,
Ik heb reeds gebeld met Dieseltuning
zij spreken van tenminste 25 % meer vermogen en koppel
+ 150 pk en een koppel van + 340 n/mm
en dit voor een prijs van minder dan 500 ¤ voor een PowerBox
nu nog even wat centen op de kant steken daar ik de auto nieuw gekocht heb.
Ik weet alvast waar ik er een kan bestellen.
20 jaar
Nou dat is netjes! Veel plezier er mee!
Fijn dat je geholpen bent!
20 jaar
Hallo,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Vectra B YDTH 2.0 laten chippen in Duitsland vlak over de grens.
Via OBD was helaas niet mogelijk.
In het stuurapparaat (bosch 0281 010 269) zijn de orginele chips verwijderd en zijn sockets teruggezet. Daarin zijn nieuwe chips geplaatst met nieuwe software.
En warempel, de wagen accellereert wel ff wat sneller dan voorheen.
De exacte vermogenswinst weet ik niet. Het gehele grapje kostte 200 euro.
Geadviseerd werd ook een sportluchtfilter te plaatsen.
Weet iemand wat het beste is, een sportluchtfilter in de originele behuizing past (een vervanger) of een open luchtfilter ? Heeft iemand toevallig een goed adres hiervoor ?
mvrg
G van Rooy
19 jaar
Hallo Gjh,
Ok, is toch netjes 200 euro's. Je vermogen zal inderdaad (meestal) tussen de 20 a 25pk zijn. En je NM zal met +/- 50Nm zijn toegenomen.
Ja, inderdaad een sportfilter kan helpen, met nadruk op 'kan helpen'.
Voorbeeld, er zijn testen uitgevoerd met een Y22DTR bj 2003 van Vectra C, waarbij er een vermogen wist geboekt is in de onderste en meest uiterste toeren gebied. Zelfde filter test uitgevoert bij een Saab 93 ook met een Y22DTR en, niks nada noper winst, helemaal niets. Ik raad je aan om contact op te nemen met K&N Enginering in Eindhoven. Via de website van K&N kun je vragen stellen. Die weten wel welke filter het meest geschikte is voor je!
Groetjes,
Catalyst
19 jaar
Hallo catalyst
Ik heb mijn omega 2.0 dth ingeruild voor een omega 2.2 dth. Ik was eerst van plan de 2.0 te laten chippen, maar op een gegeven moment toch maar niet gedaan. Nu met mijn 2.2 ben ik toch weer wat aan het kijken hier en daar naar chiptuning maar er is zo veel op de markt(Fasttech, Auto Valk, Gerrits chip, Chip point,Autu techniek Luttenberg, MVT tuning, enz.). Ben jij nog tevreden met Diesel.nl of heb je nog nieuwe andere tips?
vast bedankt, André
19 jaar
Hallo Andre,
En of ik tevreden ben, ik heb even een dag zonder die box gereden, was niet leuk. Wat me opgevallen is dat dat veel tuners nu wel de correcte box leveren. En ja diesel.nl doet het zeker goed. Waar je gewoon op moet letten is dat de persoon die het verkoopt ook weet wat die verkoopt. Als hij/zij al niet het verschil weet tussen een Y22DTR, Y22DTH en X22DTH dan zal ik die boxjes of chipje niet bij hem/haar kopen.
Groetjes,
Catalyst
19 jaar
goeie tip, bedankt
19 jaar
IK rijd nu een weekje met 2.2 en ze rijdt een stuk pittiger als mijn vorige 2.0 DTH. Tuurlijk ze heeft sowieso 20 PK extra maar misschien heeft de vorige eigenaar haar wel gechipt (leasebak), maar hoe kom ik daar nu achter. Vorige eigenaar is onbekend
19 jaar
Hallo Andre,
Ik zou zeggen een test bank, die heren van dieseltuning hebben er een. Maar je hebt nu ook veel meer NM dan voorheen en dat merk je ook. Anders .... zou ik het niet weten!!
Groetjes,
Catalyst
19 jaar
wat ik wil zeggen is dat al dat gedoe met boxjes power setjes allemaal onzin vind ... ook de prijzen vind ik behoorlijk ....
Mijn ervaring is met een bedrijf uit belgie net over de grens (uurtje rijden vanuit Utrecht) dmtuning , die jongens zijn zeer serieus hebben software voor elke type motor maken goede backups van je huidige software, geven 3 jaar garantie mocht je soft overgeschreven worden door de dealer om evt elektronica fouten uit te krijgen , vernieuwen ze di soft gratis en voor nix !
Nogmaals ik kan me niet genoeg uitdrukken hoe tevreden ik ben ... maar het aller belangrijkste is dat mijn auto ( Y22DTR ) als een zonnetje loopt ! mijn grijns is niet weg te krijgen bij het optrekken met al die gti-tjes naast me !
Met vriendelijke groeten,
Cris
18 jaar
Ook perfect niets mis mee. Zal eens kijken, heb nu een andere auto kijken wat ze voor me kunnen betekenen.
Groetjes,
Catalyst
18 jaar
Chippen kan leuk zijn, maar denk ook aan de gevolgen zoals overbelaste en daardoor kapotte versnellingsbakken en dergelijke. Dat kan flink in de papieren lopen.
[quote=Hendrik4290]Chippen kan leuk zijn, maar denk ook aan de gevolgen zoals overbelaste en daardoor kapotte versnellingsbakken en dergelijke. Dat kan flink in de papieren lopen.[/quote]
dit heeft niks met de chip opzich te maken? maar slechts met de bestuurder zelf, schade aan een motor heb jezelf onder controle, dit met je rechtervoet.
maar er zijn figuren die een ''TANK'' nog stuk rijden, dit soort uitzonderingen hou je altijd...
paul,
Het is inderdaad hoe je er mee omgaat. Met tunen pas je iets aan je auto aan. En aangezien je er zelf voor kiest weet je ook dat gevolgen kan hebben, ga je er niet goed mee om, ja dan zul je schade ondervinden.
Ik heb die auto inmiddels niet meer maar ik heb er veel plezier mee gehad en was zeker de moeite waard dat wel. Inmiddels zijn de DTI motoren niet meer nieuw leverbaar en moeten we het met de Italiaanse diesels doen.
Groetjes,
Catalyst
18 jaar
Hallo,
Is weer tijdje terug maar heb laatste tijd veel getest met de powerboxen van AMH-BOOSTER
Conclusie: Heel goed, voor alle VP37, VP44, commenrail enz enz motoren, simpel en goedkoop.
Test gedaan met TDI 90PK passat 1999, Vectra C 1.9CDTI 150Pk 2006, Astra 1.9CDTI 100Pk, Zafira 2.0DTI 2001, helemaal geen problemen mee gehad (trouwens autos zijn van familie leden en vrienden).
Echte aanrader dus, gewoon via web bestellen en ze sturen het je op, kosten verzend is 10 Euro, pas op voor kosten van je bank. Sommige banken vragen 8 Euro voor transacties naar het buitenland.
Groetjes,
Catalyst
18 jaar
Simpel ! ik heb `t met hun gedaan ... dmtuning en ben erg tevreden.
18 jaar
ik heb een powerbox van speed buster liggen. ook voor een vp44 pomp. probleem is dat deze uit een andere auto is gehaald en ik nu geen idee heb welke draadkleur waar hoort.
Kan iemand me helpen.
Hallo Astra27,
Wat zijn de kleuren die je hebt? En welke type blok is het?
Groetjes,
Catalyst
18 jaar
tis een y20dth in een astra g. hij komt uit een x20dth, maar dat lijkt mij geen probleem, toch? draadkleuren weet ik niet direct. hij ligt helaas niet hier, maaar ik zal eens kijken morgen.
Ik heb eens gekeken.vanuit de box gezien zie ik eerst een zwarte draad. daarna een rode en blauwe. Dan 2 kabels en dat zijn een bruine en een gele. Als laatste een zwarte en een zwarte met zekeringhouder.
OK, na veel rondkijken op internet voor tuning van mijn Vectra c y22dtr uit 2003 lijkt het er op dat ik moet accepteren dat echte chiptuning/OBD echt niet mogelijk is. Een powerbox is dus de enige mogelijkheid toch voor een redelijke prijs een forse vermogenswinst te behalen. Omdat ik ook veel powerbox-ellende ben tegen gekomen op het internet heb ik de volgende vragen:
- Wie heeft er ervaring met een goede 3D powerbox voor vectra c 2.2 DTI waarvan er een Nederlandse importeur is die het zaakje kan inbouwen?
- Is de box van dieseltuning bijvoorbeeld een aanrader?
- Hoe herken je eventueel een 3D t.o.v. een 2D powerbox?
- Weet iemand misschien toch een manier om "echt" te chippen? We zijn tenslotte alweer een behoorlijk tijdje verder in de tijd....
17 jaar
Ga maar eens kijken bij digicar die kunnen je wel helpen met OBD !!
17 jaar
Helaas, ook bij Digicar geen mogelijkheden. Vandaag bij Ziptuning geweest. Konden ook niets voor me doen maar gaven wel aan te werken aan tuning. Dat zou begin volgend jaar beschikbaar moeten zijn. Maar gezien alle andere reacties ga ik er nog steeds vanuit dat het niet mogelijk is om OBD te tunen. De vragen blijven dus staan;
- Wie heeft er ervaring met een goede 3D powerbox voor vectra c 2.2 DTI waarvan er een Nederlandse importeur is die het zaakje kan inbouwen?
- Is de box van dieseltuning bijvoorbeeld een aanrader?
- Hoe herken je eventueel een 3D t.o.v. een 2D powerbox?
17 jaar
Astra27, sorry voor mijn laate antwoord, jammer genoeg kan ik je niet helpen, ik het namelijk een oranje, een groene en een zwart kabel.
Rickyt, OBD kan zeker wel, maar kost veel te veel, tevens als je je auto verkoopt ben je de tuning ook kwijt dus niet doen.
Nou zelf inbouwen kan je gerust doen, mits het een vectra C is, Zafira is stuk moeilijker omdat je minder werk ruimte hebt. Ik heb dit al meerdere malen gedaan. Een 3d box heeft een aansluiting naar de computer (grote stekker rechts naast motorblok), dit heeft een 2d versie niet. Prijs kwaliteit neem de rdi-motorsport versie.
Hoe dan ook, altijd de kabel solderen aan de VP44/PSG16 pomp en niet klemmen, die zal altijd naar verloop van tijd los raken.
Tijdens het inbouwen moet je de uitlaatgas regulator demonteren, hiervoor moet je de twee slangetjes aan wederzijde verwijderen. Klem ze beide dicht, anders loopt je koelvloeistof eruit. Dit alles is niet veel werk, zijn maar twee schroeven/moeren. Daarna kun je gemakkelijk bij de pomp.
Pomp bevindt zich aan de voorzijde van de auto, inbouw tijd powerbox +/- 1 uur. Vergeet niet om ongeveer 1 a 2 liter aan koelvloeistof bij je te hebben om de koelvloeistof pijl weer op niveau te brengen. Veel plezier.
Groetjes,
Catalyst
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar