Opel Corsa: plof in uitlaat opel corsa

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Zins enige tijd heb ik een opel corsa

Nu heb ik een aantal problemen al opgelost zoals op drie cilinders lopen
en het onregelmatig lopen , vervangen is : bougies + kabels rotor en verdeelkap en de themperatuur sensor vervangen

de motor loopt weer op alle 4 de cilinders reageert goed houdt niet meer in maar toch loopt hij stationair niet mooi ook op hogere toeren tal constant is het ook niet goed

het is namelijk zo dat ie ploft in de uitlaat en de motor schud ook een beetje

de injector heb ik al gewisseld met een andere 1.4 motor maar dit maakt niet uit
Is het ook mogelijk om de kleppen te stellen

wie weet raad

vrg Sietze

sietzesietsma

Geplaatst door sietzesietsma (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

30 Reacties

sel (0), 12 jaar geleden

je hebt al wat reacties ontvangen via opelforum . . :-)

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

zit dat slangetje er al op?
zal niet veel uit maken.
staat de verdeler wel op tijd?
even met een stroboscooplamp testen.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Niet aan de ontsteking stellen/draaien zonder de ECU in de stelstand/basisstand te zetten. Ook heeft de 8kleps motor een afwijkende waarde van voorontsteking. Groet.

Wimski (0), 12 jaar geleden

Maken de bougiekabels goed contact met de bougies
Klinkt alsof er toch 1 cilinder niet goed mee doet

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

[quote=Punt]Niet aan de ontsteking stellen/draaien zonder de ECU in de stelstand/basisstand te zetten. Ook heeft de 8kleps motor een afwijkende waarde van voorontsteking. Groet.[/quote]
klopt diagnose schakelaar km-640 in diagnose stekker steken en in stand B zetten.
wie weet welke verbinding(en) dan gemaakt word?

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

daT slangetje is voor zomer winter stand
co gemeten en die zit op ruim 8% veel te hoog
bougies en doppen zijn vernieuwd en zitten goed klik
maar het brandstof verbruik is enorm een volle tank dikke 200 km stinkt gewoon achter de uitlaat naar benzine
sensor achter op het blok ook al vervangen , zal het hele injectie huis ook even omwisselen met een andere die wel goed is
weer afwachten

Wimski (0), 12 jaar geleden

Hoe is het gesteld met je luchtfilter

kleijn (0), 12 jaar geleden

als ik het allemaal zo lees heb je al aan de gas klep potentie meter gadacht

roest slecht kontakt ??
trouwens wat is het nog meer buiten een 1.4 welk type ??

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

Het is een1.4 sport

inmiddels de het huis ook al verwisseld , maar dat maakt geen verschil
de bougies zijn alle vier wel droog maar roet zwart
zou het toch aan de teorengever liggen waar men het op de opel forum
bij de co meeting deed de lamba niks

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

inmiddels loopt ie nog beroerder denk dat ie weer op 3 cilinders loopt, dus het andere injectie huis maar weer terug plaatsen

heeft dit dan misschien te maken met het onsteking , bobine of dat blokje wat achter de bobine zit .

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

vorige week de bougies gecontroleerd en er vonkte een er naast in plaats van un get midden

weer nieuwe gehaald en gelijk ook maar weer nieuwe kabbels dat leek te helpen liep vrij goed met zo nu en dan een plof

stukje mee gaan rijden tot dat ik voor een kruising moest stoppen, sloeg af hij starte wel zo maar het onregelmatig lopen was weer terug
thuis de bougies nagekeken en ja ze waren allemaal weer roetzwart bij lopende motor de eerste bougie dop er af geen verschil in lopen
zou het toch weer een bougie zijn


waardoor is die dan weer kapot wie weet het

vrg Sietze

Hans4040 (285) PRO, 12 jaar geleden

[quote=sel]je hebt al wat reacties ontvangen via opelforum . . :-)[/quote]
Dat maakt niets uit...Als men op het Opelforum geen oplossing heeft, vraag je het hier...

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

Dat heb ik nu gedaan

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Die 1400 motoren hebben wel een afwijkende warmtegraad van bougie nodig !!!!!! Een getal lager bij NGK .Achter op het spruitstuk zit een 2 polige sensor deze is voor de ECU . Niet aangekoppeld moet er met contact aan 5 Volt op die stekker staan. De sensor zelf heeft een weerstand bij 20gr C tussen 2 en 3 K ohm. Zie je een HELE grote afwijking kan dat de oorzaak zijn van te veel inspuiten. Als er een lucas ontsteking op zit ,kan rotor en verdeelkap defect zijn . We hadden beide op voorraad liggen.(geen dealer) Het komt ook voor dat de injector bij contact aan continu gaat inspuiten dan is de ECU naar de vaantjes.

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

De sensor achter op het blok is vervangen verdeelkap en rotor zijn nieuw

dus het kan aan de computer liggen want ik heb alles al gedaan injector huis onsteking en bobine uitgewisseld met een auto die wel goed liep

ik heb zelf gekeken of er ook een vacuum lek is de lamda heb ik schoongemaakt en dat maakte ook niks uit

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

weet iemand of het aan ecu kan liggen aangezien ik alles al heb geprobeerd
en er niks veranderd

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

Inmiddels een andere computer e op gehad, dit had ook geen resultaat
inmiddels een nieuwe uitlaat er onder gezet deze was aan vervanging toe inc de voorste pijp er was wat lekkage bij het spruitstuk
Het loopt inmiddels allemaal wel goed reageerd goed op het gas het toerental blijf goed maar alleen die plof die blijf er nog inzitten
alles nagelopen, staat op tijd

maar wat ik mij nog afvraag of de brandstofpomp ook van invloed kan hebben, vind deze nogal een enorme gezoem hebben in de auto
vooral hoor ik hem als ik het benzine klepje open doe en beweeg het slangeltje bij de vulpijp, hierdoor verandert het geluid, ook bij het beetje gas geven doe ie dit ook

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Monteer een T stuk op de aanvoer leiding en zet op de uitgang een manometer. De druk is bij een mono injectie EEN bar.. Een lawaaierige pomp is niet goed ,kan ook zomaar blokkeren. Wat ook nog fout gemonteerd kan worden is de mapsensor. Er steken 2 pijpjes naar achter ,carter ventilatie en de ander voor die onderdruk meter . Wissel deze eens om. Succes.

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

waar vind ik die pijpjes van de carterontluchting

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Ja ik was wat onduidelijk ,maar die 2 pijpjes wijzen naar achteren vlak onder het gasklephuis. De Mapsensor zit daar met een slangeje aan vast . Dat verwisselen is een veel gemaakte fout. Probeer de aansluiting zo te maken dat de motor het best draait.

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

die mapsensor zit tegen het schut bord zekers
dit slangetje heb ik er al een keer afgetrokken toen begon die nog slechter te lopen

ga de twee slangetjes morgen even om wisselen en dan kijken wat er gebeurd

vrg

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

de twee slangetjes om gewisseld maar hierdoor gaat de motor nog slechter lopen

maar ik denk nu te weten waar het probleem ligt, aan de voor zijde van het gasklephuis zitten twee slangetjes een dunne en een dikke en juist als ik die dikke er afhaal gaat ie goed lopen en de brandstofpomp zoemt dan ook niet meer hier tussen zit een denk ik een rond membraam als ik de vinger op het slangetje zet gaat ie helemaal ploffen
waar zit nu het probleem

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Sietse dat is de EGR ofwel de uitlaatrecirculatie klep . Deze mag alleen open gaan als de motor deellast draait. Stationair dicht anders valt de motor uit. Misschien heeft iemand een schets hoe de slangetjes zijn aangesloten.
Ook de tule waar de dunneslang van de carterontluchting is aangesloten is ZEER belangrijk voor een ronde loop. De opening is 3mm maar verder is tie 1,5 mm . Met een boortje kan je dat open maken en testen. Doe dit met stilstaande motor ter voorkoming van een post MEERWERK. Succes.

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

dat slangetje loopt van de voorkant van het gasklephuis naar de achterkant en zit op het kunstof kap van het luchtfilter

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Suggestie: haal de slang van de rembekrachtiger eens los van het inlaatspruitstuk en dop de aansluiting op het inlaatspruitstuk eens 100% goed af en laat de motor dan nog eens draaien om te zien of die plof er dan uit is.
Toevallig onlangs ook zo'n geval gehad waarbij achteraf bleek dat de bekrachtiger lek was maar dat dat niet te merken was bij het remmen........

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

Wat ik mij afvraag als ik dat slangetje eraf haal waarom dan de brandstofpomp niet meer zoemt

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

ik heb de rembekrachtiger afgekoppeld en op het spruitstuk afgedopt en ja draaien zonder plof
doordat ik de bekrachtiger had afgekoppeld zoemt de brandstofpomp ook niet dus dan zal die wel lek zijn zonder dat je er iets van merkt

maar kan ik hem zo apk keuren voor voordat ik bekrachtiger te vervangen, dit ook betreft het co

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Meten = weten. Als de meting goed is, is het wat dat betreft oké voor de apk.

sietzesietsma (0), 12 jaar geleden

is verstandig om dan dat slangetje los te laten die op het gasklephuis zit

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Gewoon alles aansluiten zoals het hoort.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.