Opel Astra: Probleem met druk in koelwater.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 Z17DTH

goeiemiddag mensen,

week terug mijn motor in de soep gedraaid, (op hol geslagen diesel motor) motor is reeds vervangen voor een jonger blokkie met 132.000 op de teller.
nu tot mijn verbazing staat mijn koelvloeistof ressevoire continue onder druk en mijn kachel werkt nauwelijks alleen bij snelweg komt er wel wat warmte vanaf.
nu heb ik een hoop gelezen maar kom er niet helemaal uit, heb geen enkel teken van lekke kop witte rook mayo dop etc etc,
wel als ik de dop los haal merk ik dat hij enorm vacuum staat en bij openen ook met koude motor en warme motor komt er een geluid vanaf (lucht) sissende cola fles.
voor mij gevoel verlies ik ook geen koelvloeistof wel zakt het pijl continue weg met draaiende motor en krijg ik hem niet normaal op pijl.. soms wel soms niet,

demontage bedrijf vertelde mij die mijn motor heeft vervangen dat die druk in het koelresv normaal is, volgens mij is dit niet zo? bij mijn vorige motor nooit meegemaakt.

zelf zat ik te denken aan EGR zou dit kunnen? De dop? ik weet het ff nie meer haha

wie o wie herkend dit probleem en kan mij verder helpen?

alvast bedankt!

groetjess

pablocaddy

Geplaatst door pablocaddy (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Thermostaat al gecontroleerd ?
Geen lucht in het systeem ?
Vacuum is het denk ik niet , overdruk zul je bedoelen .

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

bedankt kaleido, nee nog niet gecontroleerd is een goeie! ja idd overdruk heb er niet giga verstand van maar wel wat :-)
zal dit een thermostaat probleem kunnen zijn? dat hierdoor die druk zich opbouwd zowel bij koud als warm?en me kachel het laat afweten?

lucht heb ik ook aan zitten denken alleen hoe krijg ik dit eruit heb het geprobeerd alleen kachel laat het afweten.

groetjes

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

Waarschijnlijk lekt koelvloeistof alleen weg wanneer me kachel aan staat, iemand een tip in welk circuit ik moet zoeken? Of andere tips???

Thanks pablo

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Kachelradiateur lek? Controleer dit. Ook slangen, slangklemmen zijn verdacht.

ronny530 (0), 9 jaar geleden

Ik verdenk de thermostaat deze opent niet of onvoldoende, het koelwater blijft in de motor circuleren en bouwt een druk op van hier tot Tokio.

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, was het beu en heb er weer een ander motortje ingegooid! Deze loopt super en binnen 1 klap van alle probleempjes af, alleen nu zit ik met het probleem dat deze alleen aanslaat als ik remreiniger in de lucht inlaat spuit... geen idee hoelang deze motor heeft stil gestaan zal het ff inrijden zijn?? iemand tips?

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Ik zeg niks , maar we wachten af , zou je normaal doen .
Maar een diesel die je met remreiniger aan de praat moet krijgen , voorspeld niet veel goeds.
Gloeispiralen zijn heel en krijgen spanning ?

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

@ kaleido, hoebedoel jij zegt niks haha? Gloeiers doen het idd en sensor is ook al vervangen..

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Compressie ??

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Omdat je schrijft , in 1 klap van alle "probleempjes" af , om vervolgens met een "probleem"in huis te vallen .
Je blijft er in ieder geval positief onder , shapoo.
Inderdaad compressie zou kunnen , maar verdenk eerder je hogedruk brandstof pomp , moet voldoende druk op bouwen .
Hoe is je starttoerental , gaat vlot rond ?

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

tuurlijk kan wel bij de bakkenier gaan zitten maar daar schiet ik niks mee op haha altijd blijven lachen man!
En idd ik dacht met een ander motortje van de problemen af te zijn, bij de vorige motor bleek de koppaking kapot te zijn viel in me garantie en dus motor opnieuw vervangen...
vandaag EGR vervangen gloeibougies gecheakt uitgelezen computer geeft geen fout aan! en sensoren van raildruk vervangen dit alles mocht niet baten...
het woord langzamerhand een uitzichtloze situatie compressie is goed, en toerental gaat goed rond... start probleem blijft het zelfde wat me wel is opgevallen dat ik hem met lang
door starten sochtends vroeg (koude motor) wel gestart krijg.. als die eenmaal warm is lukt dat niet meer.. brandstof pomp een optie? had die dat met uitlezen niet aangegeven?

iemand nog tips? opmerking?

Grtzzzz

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Brandstofdruk meten .

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

Garages komen er niet uit heb een afspraak bij de dealer staan voor volgende week... iemand in de buurt van denhaag/zuidholland die handig is of dit probleem kan verhelpen? Auto begint steeds slechter te starten met name met warme motor is remreiniger een goeie dot de enige optie! En dan nog gaat het moeizaam..

Kaleido hoge druk brandstofpomp zal dat kunnen dat deze niet start met warme motor als deze defect is of niet goed werkt?

Grtzz pablo

kleijn (0), 9 jaar geleden

Ander motortje misschien helpt dat ??

ronny530 (0), 9 jaar geleden

[quote=kleijn]Ander motortje misschien helpt dat ??[/quote]
Een monteur die Ts niet mee laat denken en ter zake kundig is lijkt mij een betere optie.

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

@ willem nee geen optie dit is al motor 2 in 4 weken tijd :-) me eerste motor op hol geslagen 2e motor koppakking en nummero 3 dit probleem... ronny idd denk ik de beste oplossing heb voor maandag een afspraak staan bij de dealer dus dat word ff afwachten..

ronny530 (0), 9 jaar geleden

Ik denk dat de dealer de beste optie is want de eerste motor is niet maarzo gaan hemelen. Eerst de veroorzaker van het probleem zoeken want anders blijf je motoren vervangen. Voorbeeld uit mijn oudheid, bij een oude Ford Capri drie maal de automatische transmissie bak vervangen om er later achter te komen dat de oliekoeler verstopt zat, kleine oorzaak grote gevolgen.

kleijn (0), 9 jaar geleden

[quote=ronny530][quote=kleijn]Ander motortje misschien helpt dat ??[/quote]
Een monteur die Ts niet mee laat denken en ter zake kundig is lijkt mij een betere optie.[/quote]
was ook als scherts bedoelt gezien er al een ander inzit

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties people!

@ update ik ben wijs geweest haha
Inmiddels bij de specialist langs geweest, hun dachten de ver stuivers het euvel was,getest was niet het geval,het bleek aan de drukrail/gallerij te liggen drukventiel te liggen deze stond continue open.. gereinigd en probleem opgelost heb ook maar direct de distrubitieriem mee laten vervangen omdat de gegevens van dit blok onbekend zijn.. hoop er nu weer een een ton tegen aan te kunnen zetten! En weer wat wijzer..

Grtzz pablo

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Daarom zei ik ook brandstofdruk meten , maar mooi dat je eindelijk kan gaan genieten van je voiture.

pablocaddy (0), 9 jaar geleden

Je had zeker gelijk! Bedankt!

Grtzz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.