Beste ,
ik heb een Opel Astra 1.6 16v van 1997 met 80.000 kmters.
Ik heb hierbij al de bougies,benzinefilter , nieuwe olie en nieuwe temperatuur(koelvloeistof) sensor vervangen , alsook 1 verduurd darmpje vervangen van de vacuüm leidingen.
Nu start hij perfect van de eerste tik als de motor koud staat , maar als ik er een tijdje met gereden heb en ik laat hem een kwartiertje stil staan en terug wil starten moet ik altijd minstens 2 pogingen doen om deze terug te starten , ofwel blijven draaien en gas geven tot hij wilt . En vanaf hij dan start springt hij even naar een 2000 toeren en zakt snel weer terug naar het normaal toerental.
Verder rijden en optrekken is gewoon zoals het moet volgens mij.
Wat zou dit probleem kunnen zijn verder buiten de dingen die ik al vervangen heb ?
Alvast bedankt voor de hulp
Groetjes Tony
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag Tony,
Omdat er nog geen antwoord op je vraag was gekomen hebben we je topic ook even op Facebook en Twitter gedeeld. Hier kwamen de volgende twee tips uit:
"Waarschijnlijk een dicht geslipte benzine dop. Dit ook eens mee gemaakt en als je de dop los draaid, hoor je veel gesis en start hij. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn."
"EGR klep die iets open blijft staan"
Ik hoop dat je er iets mee kunt. Mocht dit het geval zijn horen we graag de oplossing, ook voor toekomstige bezoekers!
Aanvullend: "bdp gever oftewel krukassensor, deze krijgt meer weerstand als hij warm word"
Een lekkende injector is zeer goed mogelijk. Na het afzetten van de motor gaat 1 of meerdere injectoren nadruppelen waardoor er een veel te rijk mengsel ontstaat in het inlaatspruitstuk en de motor verzuipt.
Je kunt de brandstofgallerij met injectoren uitbouwen en het voertuig op contact zetten (niet starten). De goede injectoren blijven kurkdroog.
Hoi Tony, ik heb in m'n Opel periode bij Astra F wel eens meegemaakt dat de de brandstof drukregelaar defect is. Wat er dan ontstaat is vapour lock (luchtbelletjes) in je brandstofgalerij. Deze regelaar is dat metalen potje met een vacuüm slangetje op je injectiegalerij. Wat al eerder genoemd is, is je bdp sensor, maar ook je nokkenassensor ( zit achter de distributie kap) weerstand veranderd inderdaad naarmate hij warmer wordt. Maar symptoom klinkt als een brandstofprobleem. Succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar