Wij hebben van een vectra 2.0DTL van 1997 de brandstofpomp vernieuwd, met een nieuwe pomp (dus geen ruilpomp)
Eerst het brandstofsysteem ontluchten, daarna de motor gestart. De motor liep steeds 10 sec. en sloeg dan af.
Ook kon je het motortoerental niet verhogen. We hebben de storingscodes uitgelezen en bleek de krukassensor de boosdoener te zijn. Deze hebben we vernieuwd maar eigenlijk nog hetzelfde probleem.
De motor plankgas gestart en toen bleef deze wel lopen maar duurde heel lang voordat het toerental boven de 2000t/min. kwam. M.a.w. de motor loopt nu wel maar heeft totaal geen vermogen en het duurt even voordat je een hoger toerental bereikt. De turbo doet waarschijnlijk ook helemaal niet mee.
Met uitlezen krijgen we "storing in luchtinlaatsysteem'.
Iemand ook suggesties? Alvast bedankt.
Geplaatst door durk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
danny1929 (0) PRO, 16 jaar geleden
Heb je niet per ongeluk een vacuumslang o.i.d. verwisseld? Als de motor stationair loopt kun je dan gemakkelijk de stang van de waste gate met de hand heen en weer bewegen? Dit is een hele goede indicatie voor een vacuum of een eppc probleem!Hij hoort heel zwaar te gaan.
Voor welk probleem is overigens de pomp v.v.??
durk (0) PRO, 16 jaar geleden
danny, waste gate stang kun je met niet draaiende motor makkelijk bewegen.
De pomp is vervangen omdat de klant in Duitsland de auto niet meer aan kreeg. De diagnose van de defecte pomp is daar al gesteld.
De defecte auto is bij ons gebracht en wij hebben natuurlijk nogmaals de diagnose gesteld dat de pomp defect was d.m.v. uitlezen en testen.
arjankempeneers (0) PRO, 16 jaar geleden
Misschien een doek of papier in inlaatsysteem? Of de timing niet goed afgesteld.
danny1929 (0) PRO, 16 jaar geleden
Het gaat erom of hij met draaiende motor te bewegen is,hij is n.l. vacuumbediend.Kun je wat specifieker zijn met de foutcode? Welk foutcodenummer heb je want de door jou benoemde storing vind ik niet in de TIS.
Hoe loopt hij met de luchtmassameterstekker los?
durk (0) PRO, 16 jaar geleden
Vanmorgen even uitgelezen: P0100 LMM storing in circuit, P1125 Vuldruk regelklep turbo compressor, storing in circuit.
Astra27 (0) PRO, 16 jaar geleden
denk wat danny ook al zei dat je een vacuumprobleem hebt of een kapotte eppc klep.
durk (0) PRO, 16 jaar geleden
Vacuumslangen e.d. getest met vacuumpompje, zijn allemaal oke.
Wat wordt verstaan onder een eppc klep?
Vanmorgen wou de motor weer slecht aanslaan en geen toeren draaien.
Wanneer de motor eenmaal warmer wordt blijft ie mooi stationair draaien en slaat ook goed aan maar wil slecht op toeren komen.
nog suggesties?
opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden
zit er wel diesel in de tank ?
boschcarserice wvs (0) PRO, 16 jaar geleden
moet de pomp niet ingeleerd worden?
opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden
neen , moet niet geprogrammeerd worden ( of ingeleerd in het hollands )
arjankempeneers (0) PRO, 16 jaar geleden
Kun je meetwaarden uitlezen. Turbodruk etc. bekijken
durk (0) PRO, 16 jaar geleden
Meetwaarden zijn in eerste instantie goed behalve die van de luchtmassameter, wanneer je het gaspedaal volledig intrapt daalt de waarde van 300 naar 180 inplaats van dat de waarde stijgt naar 650. We gaan morgen de lmm vernieuwen en kijken wat er dan gebeurd.
Wel vreemd dat na het vernieuwen van de pomp ook de krukassensor vernieuwd moet worden en dan ook nog eens de lmm defect is.
Dit is allemaal vernieuwd in overleg met een dieselspecialist (waar de nieuwe pomp ook vandaan komt) die zei dat dit veel vaker voorkomt na het vernieuwen van de brandstofpomp.
Is dit zo?
arjankempeneers (0) PRO, 16 jaar geleden
LMM toch niet verkeerd gemonteerd in aanzuigslang. Meet eens de spanning op de signaaldraad LMM met contact aan. Moet 1 volt zijn
opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden
blijft je egr klep niet open staan ? EN draait je turbo wel mee ?
venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden
is het busje ook uit heb bovenst gedeelte van het inlaat spruitstuk gevallen waar de egr klep op afsluit?? wanneer je vol gas geeft, heb je dan veel rook??
mvrgr J
Michielrc7825 (0) PRO, 16 jaar geleden
hoi,
een dalende waarde van lmm?
heb je toevallig bij het verwijderen van de luchttoevoerslang de lmm niet omgedraaid?
dan gaat de waarde inderdaad omlaag.
groeten michiel
durk (0) PRO, 16 jaar geleden
OPLOSSING: Vacuumklepje van wastegate defect, andere gemonteerd, loopt nu (bijna) als nieuw.
rallyfiesta (0) PRO, 14 jaar geleden
Ik zit met eenzelfde wagen met zelfde probleem, ook na vervanging van de pomp.
Als hij een half uur staat dan start hij onmiddellijk maar valt na enkele seconden stil.
Dan duurt het minuten en heb je zelf spray nodig om hem te starten.
Ik krijg dezelfde foutcode P1125.
Ik vond een vacuumlek aan de klep voor de bediening van klepjes in spruitstuk.
Was bij uw wagen zelfs het stilvalen opgelost met vervanging van de vaccumklep ?