Opel Astra: problemen na herstelling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 cdti z17dth

beste ,

mijn opel astra 1.7cdti z17dth motor heeft geen vermogen , een zeer hoog verbruik (gem 11liter per 100 ) en haalt max 120 kmh plankgas.
een paar weken terug is de turbo vervangen geweest omdat ie het had opgegeven en het bakje reed goed ook al zat ik met een olielek
aan mijn injectoren , omdat deze erger is geworden en ik sporen begon achter te laten heb ik hem binnen gedaan in een erkende garage om de lek
te herstellen. Toen zijn de problemen begonnen , lek hersteld maar auto draait in zijn noodprogramma geen power en hoog verbruik enz...
Ik ben van mening dat zij iets hebbebn mispeutert en het in mijn schoenen proberen te steken door mij proberen wijs te maken
dat door het herstellen van de lek er andere onderliggende problemen naar boven zijn waardoor de auto niet meer goed draait. Ik vind het persoonelijk een beetje
eigenaardig dat een auto met lek aan injectoren beter draait dan na herstelling ervan maar ik ben geen specialist terzake dus kunnen ze mij vanalles wijsmaken .
Ze hebben deze uitgelezen en de enigste foutmelding was van de laadluchtsensor maar na de foutmelding te resetten kwam deze niet meer terug en zijn ze tot de onclusie gekomen
dat de motor een tikkend geluid maakt en dat waarschijnelijk een of meerdere injectoren kapot zijn en dat deze getest zouden moeten worden. Het tikkend geluid zat er altijd al in en ik weet dat veel astras dat soort geluid voortbrengen , ik vind dat een beetje characteristiek aan die modellen dus begon ik te vermoeden dat ze mij hier aan het lijntje proberen te houden en van alles en nog wat wijs te maken. Ik dacht dat het beste zou zijn om naar een andere garage te gaan voor een tegenexpertise zodat ik ze zou kunnen confronteren met de waarheid.
Nou blijkt dit niet zo simpel , de auto heeft een week binnengestaan bij een garagist deze heeft geen foutmeldingen gevonden heeft verscheidene sensoren proberen te vervangen zonder succes , ten einde raad heb ik deze bij nog een andere hersteller binnengedaan ondertussen staat ie daar al een week en hij weet het ook geen raad ... Kan er iemand mij misschien voorthelpen ? ik heb er al meer ingestoken qua herstellingen dan de auto waard is maar het stoort mij enorm dat ie goed reed en herstelling niet meer daarom wil kost wat kost uitvissen hoe dat mogelijk is. Zou het bv mogelijk zijn dat ze in de erkende garage ergens aan de instellingen van de ECU hebben gezeten of mss dat ze bij het vervangen van de pakkingen toch ergens de injectoren hebben beschadigd en gezien de hoge kosten van injectoren het in mijn schoenen proberen te schuiven , ben ten einde raade.... ik hoop dat er iemand mij een beetje kan voorthelpen

groeten lukas

kozyramses

Geplaatst door kozyramses (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

sel (0), 9 jaar geleden

.ff samengevat.. je hebt turbo laten vervangen toen reed auto goed. Je had injectoren die lekten, na het repareren hiervan is ellende begonnen?
Zijn de leidingen van de injectoeren vervangen of zijn de injectoren door revisie exemplaren vervangen?
Heb je auto bij OPEL dealer laten uitlezen? Er moet toch iets te vinden zijn ??

kozyramses (0), 9 jaar geleden

De injectoren zelf zijn niet vervangen geweest enkel de pakkingen en de o-ringen , hiervoor moest wel het kleppendeksel gedemonteerd worden. Na deze herstelling zijn de problemen idd begonnen en de herstelling was gebeurd bij een erkende opel garage. De auto is nadien ook nog eens daar uitgelezen geweest en de enigste fout die er in stond was deze van de laadluchtsensor maar dat alarm hebben ze gereset en kwam nadien niet meer terug. In de garage waar ik nadien ben geweest kreeg ie geen foutcodes dus heeft hij naar eigen zeggen enkele sensoren geprobeerd te vervangen zonder resultaat. De welke juist weet ik niet maar de luchtmassameter zat er onder andere ook bij. Na een week heeft ie het opgegeven. Nu staat de auto bij een derde garagist waar ik nog op een antwoord wacht.

kozyramses (0), 9 jaar geleden

Ik heb gisteren de EGR klep en de turbodruksensor gereinigd en vandaag heb ik 140 kmh gehaald op de autostrade zonder dat hem in zijn noodprogramma viel .
heeft nog steeds geen trekkracht en de power valt vooral weg bij belasting zoals een brug oprijden .
in vijfde versnelling geraakt ie niet boven de 3200 toeren maar blijft nu wel constante snelheid aanhouden tegenover ervoor ging ie altijd naar 120 kmh om dan terug te zakken naar 110 kmh om daarna terug op te trekken naar 120kmh , dus dat is ook reeds verholpen. Ik voel de turbo gewoon aanslaan bij ong 2500 toeren maar hoe hoger in toeren ie gaat de minder trekkracht dat hem precies heeft. Ben nog eens langsgeweest bij een garage om eens uit te lezen en het enigst alarm dat er in zat was inactief van de laaddruklucht ...
Omdat het uitkuisen van de EGR klep iets heeft geholpen zou het dan bv kunnen dat de katalysator en of roetfilter volledig dichtzitten ? Heeft er iemand mss nog een idee wat ik kan proberen ? aub HELP MIJ ...

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Is toevallig de luchtmassameter ook vervangen?
Dit lijkt op een probleem met je LMM. Niet alle problemen zijn uitleesbaar. LMM kàn er daar een van zijn.


[url=http://postimg.org/image/4wnsz2x2h/][img]http://s28.postimg.org/4wnsz2x2h/LMM.jpg[/img][/url]

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

"het enigst alarm dat er in zat was inactief van de laaddruklucht ..."
Dit is een foutomschrijving die ik niet ken en waarschijnlijk Opel ook niet.

Wat is de exacte fouttekst en het nummer van die foutcode?
Het klinkt naar een probleem met de turbodruk en/of de regeling van de turbodruk.

kozyramses (0), 9 jaar geleden

de luchtmassameter is ook door een nieuwe vervangen geweest en dat heeft niet geholpen.
de juiste foutcode ken ik niet echt maar de garagist zei dat die idd van de turbodruksensor zou .
zou ik dan proberen de turbodruksensor te vervangen ?

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik denk dat je garage die fout nog maar eens moet uitlezen (gratis) en dan alle informatie goed opschrijven.
Dus exacte fouttekst en het nummer van die code. Anders kan het spelen van onderdelen roulette worden en dat valt meestal duur uit.

Was die nieuwe luchtmassa meter een originele van Opel of een aftermarket exemplaar?

kozyramses (0), 9 jaar geleden

hallo ,

wij zijn ondertussen bijna een jaar verder en de problemen blijven aanhouden ... ondertussen is de egr-klep vervangen en is het euvel nog altijd niet verholpen .
Het probleem is dat de auto in zijn nood schiet maar geen fout registreert. De turbo is gecontroleerd en gekuist en deze is in orde , de injectoren zijn ook goed ...
Het is nog altijd hetzelfde probleem als de auto echt power moet leveren (bergop of optrekken) schiet hem in zijn nood na een paar seconden als hij over een bepaald aantal toeren is springt terug in normale modus ... Het is ook zo dat hij meestal in derde vanaf een 2800 a 2900 toeren in zijn nood schiet en dan boven 3100 a 3200 er terug uitkomt , in vierde geraak ik ook niet over de 4000 toeren en in vijfde blijft hij hangen op 3000 a 3100 toeren ... Ik geraak nog steeds niet over de 140kmh en in vijfde schiet hij constant in noodloop bij ong 130 a 140 kmh vertraagt naar 120kmh en schiet hij terug in normale modus ... in vierde kan ik echter wel de constante snelheid van 140kmh aanhouden.
Ik heb ook gemerkt dat mijn boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van een slordige 11 liter per 100km terwijl afgaande de op het aantal km dat ik heb gereden ik aan een verbruik zit van 6.7 liter per 100km ... nu weet ik niet hoe de boordcomputer zijn gemiddeld verbruik berekent maar ik weet wel dat toen de auto nog normaal reed het verbruik op de computer altijd een halve liter lager was dan mijn werkelijk verbruik. Zou het misschien kunnen dat de ECU hierdoor verkeerde parameters doorkrijgt en verkeerde berekeningen maakt zodat de auto niet meer normaal kan fuctioneren . En zou dit aan een sensor kunnen liggen die het verbruik meet of aan de ECU zelf . Of is er misschien toch ietrs mis met de brandstoftoevoer ... brandstofpomp ?

alvast bedankt voor toch nog even mee te denken want ik heb ondertussen al 3500€ in de auto gestoken en iedereen raad mij aan om hem weg te doen maar ik blijf koppig proberen om het probleem toch maar op te lossen maar de moed begint stilletjes aan in mijn schoenen te zakken doordat er al zoveel mensen mee bezig zijn geweest en niemand de oplossing kan vinden...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.