Beste,
Als ik op autostrade rijd, gaat na enige tijd het lampje met steeksleutel branden. Auto reageert dan niet meer op indrukken gaspedaal, blijft wel min of meer zelfde snelheid rijden. Na een tijd gaat het lampje weer uit en krijgt de auto terug vermogen.
Het betreft een Astra h station 1.7cdti 100pk z17dth.
Laten uitlezen met een bosch kts ( dacht ik) en geeft code p0500, signaal rijsnelheid.
Iemand een idee wat te doen of te vervangen?
Alvast bedankt, Tim
Geplaatst door MCpistolee (0) , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
oldford (0) PRO, 9 jaar geleden
Heeft de auto ABS (of ESP)?
MCpistolee (0), 9 jaar geleden
ik veronderstel van wel ja
oldford (0) PRO, 9 jaar geleden
Als de auto een ABS (of ESP) heeft wordt de rijsnelheid door dit ABS-systeem gemeten.
Vervolgens word die snelheid via de can-bus opgestuurd naar alle computers die daar in geïnterresserd zijn (dus ook de motor).
Is het ABS ook uitgelezen? Brand de ABS-lamp tijdens het rijden?
Werkt de snelheidsmeter in het dashboard goed of niet?
MCpistolee (0), 9 jaar geleden
ABS is niet uitgelezen, lampje heeft nog nooit gebrand tijdens het rijden.
Snelheidsmeter werkt perfect.
MCpistolee (0), 9 jaar geleden
Iemand anders nog een idee?
MCpistolee (0), 9 jaar geleden
auto onlangs laten uitlezen in opel garage, geen fout aangetroffen.
maar motormanagementlampje gaat nog steeds aan op autosnelweg.
daar zeiden ze wel met 90% zekerheid dat de egr klep moet vervangen worden.
kan deze ook gereinigd of afgedicht worden?
Beste antwoord, geplaatst door MCpistolee (0), 9 jaar geleden
nog eens nieuwe garage bezocht en deze heeft het probleem opgelost.
rij nu al een drietal weken rond zonder motormanagementlampje te zien.
deze heeft het regelventiel van de turbo vervangen. heeft me 200 gekost.
het probleem lag dus aan de turbo die niet genoeg druk kon opbouwen.
nu een klein bijkomend vraagje.
enige tijd geleden heeft de turbo van de wagen het begeven, kan dit te maken hebben met dit ventiel dat toen mssn al stuk was?