close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: Problemen versnellingsbak Vivaro na revisie

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 CDTI

Begin maart 2012 is de versnellingsbak van onze Opel Vivaro gereviseerd. (Versnellingsbak zelf functioneerde nog prima, echter hoog gierend geluid tijdens rijden)
Meteen nadat wij de auto terug hebben gekregen van xxxxx constateerden we een probleem met het schakelen, dit geen heel erg zwaar in de 1e, 2e en 3e versnelling. Dealer gebeld en deze vertelde dat dit normaal was en dat het het "inslijten" van de versnellingsbak was, het probleem zou na een aantal dagen wel verholpen zijn. Dit bleek echter niet het geval. Auto is meerdere malen terug geweest naar xxxxx, alles is weer los gehaald, versnellingsbak terug gestuurd naar revisiebedrijf etc. Revisiebedrijf gaf aan dat het probleem niet in de versnellingsbak kon zitten. De situatie is, na de auto nog een aantal malen aan xxxx te hebben aangeboden, dusdanig opgelopen dat het vertrouwen in xxxx volledig weg was. Ook na tussenkomst van xxxxx weigerde de xxxxx ons nog verder te helpen. Ze hebben zelfs ons zelfs een formulier laten tekenen waarin wij af moesten zien van verdere garantie!

Goed, terug naar het probleem:

- Auto schakelt bij koud weer en koude motor zwaar in de 1e drie versnellingen. Vooral het terug schakelen is erg zwaar. Wanneer de auto warm ( na een kilometer of 8) is dit probleem weg.
- Daar is inmiddels sinds de nieuwe herfsttemperaturen bij gekomen dat de versnellingsbak "kraakt" bij het schakelen naar de 3e versnelling en inmiddels ook de 2e. Ook voelt het tijdens het schakelen naar de 3e versnelling alsof de versnellingsbak nog "beweegt", net alsof deze niet ontkoppeld is. Ook deze problemen zijn weg wanneer de auto warm is.

De versnellingsbak olie is inmiddels 2 keer vervangen door een andere garage. De olie die hierin is gegaan is de door Renault aanbevolen olie voor deze bakken. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost en/of minder gemaakt.
De hele zomer hebben we, waarschijnlijk door de hogere temperaturen, geen problemen gehad met de versnellingsbak en leek het "beter" te zijn. Helaas komen we er nu de temperaturen weer dalen achter dat het probleem eerder verergerd is dan beter geworden.

Auto heeft een kmstand van 183000 en de bak is gereviseerd bij 158000.



[b]Tekst aangepast door Moderator Problemcar[/b]

Geplaatst door

Rdh64 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het niet een en ander met schakelstangen en/of kunststof geleiders wat vervange / afgesteld moet worden ?

sel 0

12 jaar

ik heb dit ook gehad . probleem zit waarschijnlijk dat de assen te strak in de bak zitten .(zelfde shims gebruikt). waardoor deze niet goed vrij kunnen draaien en daardoor niet goed synchroniseren. ik heb nu mn 3e gereviseerde bak er op. dusss ik denk weer een andere bak. 1e gereviseerde bak ± 6000 km mee gereden, 2e bak ± 500 km meegereden, 3e bak ± 1000 km mee gereden en nog steeds goed.

kingma 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.