Na lange tijd afwezigheid, ben ik weer eens terug, en heb gelijk een probleem.
Ik heb bij mijn Astra het volgende probleem, sinds een paar manden is er een lek bij de radiateur, dit is aan de aftapkraan, daar deze uit kunststof is, kan die niet dicht gemaakt worden doormiddel van solderen, en moet er een nieuwe op gezet worden.
Kan dit door mij zelf gedaan worden? Of moet de auto naar een garage, het gaat om een Astra G-CC X1.6xEL Automatic van 1998 met airco.
Als ik de radiateur zelf kan vervangen, weet dan iemand wat alles los moet?
Gr. H. Jansen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/5342/...[/img][/url]
Bedankt voor deze tip, als ik de olieleiding los koppel, komt5 er dan geen olie vrij? Welke olie moet ik dan achteraf bijvullen?
Dit vraag ik, omdat ik dit nog nooit bij een automaat gedaan heb.
Gr. H. Jansen
16 jaar
Een plaatje citeren werkt niet, daarom ook weggehaald, maar dit terzijde.
de olie leidingen zijn van de automatische transmissie en lopen door de radiateur heen zodat de olie gekoeld wordt en daardoor ook de automaat.
Als je de radiateur vervangt, moet je wel dezelfde kopen, dus.
Olie die bijgevuld moet worden is de automatische transmissie olie, ATF.
Elke goede automaterialen handel heeft dit.
Bijvullen doe je via de peilstokpijp, met een trechter.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Een plaatje citeren werkt niet, daarom ook weggehaald, maar dit terzijde.
de olie leidingen zijn van de automatische transmissie en lopen door de radiateur heen zodat de olie gekoeld wordt en daardoor ook de automaat.
Als je de radiateur vervangt, moet je wel dezelfde kopen, dus.
Olie die bijgevuld moet worden is de automatische transmissie olie, ATF.
Elke goede automaterialen handel heeft dit.
Bijvullen doe je via de peilstokpijp, met een trechter.
mvg,
Hans.[/quote]
Bedankt, ik ga dit volgende week doen.
16 jaar
Oke.
Olie van de automatische transmissie bijvullen: de peilstok heeft een merkstreep aan beide kanten, 1 kant voor koude motor +/- 20 graden
en 1 kant voor warme motor +/- 80 graden.
Vul de olie bij met koude motor. Zet de auto op een vlakke vloer en breng de motor op bedrijfstemperatuur.
Zet de keuzehendel in P en trek de handrem aan, trek met draaiende motor de peilstok er uit en veeg hem schoon.
breng hem weer aan en trek hem er weer uit en bekijk het oliepeil.
Dit moet tussen minimum en maximum liggen, overeenkomstig de motortemperatuur.
Vul het tekort aan. Een eventueel teveel aan olie kan worden afgetapt via de aftap plug aan de onderzijde rechts
Succes.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar