bij mijn astra 17 dti zitten verschilende radiateuren kan iemand mij uitleggen waar die voor dienen mij auto word te warm bij 100 graden slaat de ventilator aan maar draait niet erg hard weet iemand wat er aan de hand is radiateur is niet verstopt en de temostaat is ook al vernieuwd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de fan heeft 2 standen langzaam en snel. bij 100 graden gaat stand 2 aan. dit is normaal.
maar hoe kom ik er achter welke wel en welk niet draait op het thermo blok zitten 3 draden wele is van stand 1 en welke is stand 2 kan ik die zo maar met elkaar verbinden
21 jaar
gewoon doorverbinden...1 voor 1.....denk om je vingers bij de fan...overigens weet je dan nog niet of de sensor goed is.
draden door verbonden van werkt 2 standen maar hij doet stand 1 op 98 graden licht dit aan de termokopel of dat ding achter de bumper en hoe heet dat ding.
21 jaar
het ding heet weerstand....inderdaad is die kapot als alleen de snelle stand werkt.
ik heb de witte vervangen met schroefjes
wat doet die sensor geeft die het door naar de vantilator
21 jaar
weerstand vernieuwt het werkt niet wat is dat ding boven op het termostaat huis zitten 2 draden aan.
21 jaar
dat is de motortemperatuur sensor....voor het gloeisysteem. overigens heb je de witte weerstand vervangen met schroefjes?? of de zwarte voor het display..met stekker
groeten opeltje
de spanning voor stand 1 van de fan wordt door deze weerstand gehalveerd, waardoor deze langzamer loopt op stand 1.
deze spanning wordt angestuurd door een relais, die op zijn buurt weer wordt aangestuurt door de thermoschakelaar.
wat denk je dat ik nu moet doen want ik weet het niet meer
21 jaar
even voor de duidelijkheid...als je de thermoschakelaar doorverbind, werken dan bijde standen?? (snel en langzaam?)
ja dat klopt
21 jaar
dan kan het of de sensor in de radiateur zijn...of de doorstroming...thermostaat of verstopte radiateur...(ik denk het laatste) daardoor komt de sensor niet op temperatuur en zal de fan te laat inslaan.
thermostaat vernieuwt radiateur niet verstopt wat nu
21 jaar
hoe weet je dat de radiateur niet dicht zit?? het gaat om het inwendige deel....waar het water door heen stroomt. komt vaker voor...
vanmidag radiateur er uit gehad kwam uit alle gaten koelvloeistof van daar
21 jaar
dit is dus niet de goede manier.....het gaat om de doorstroomsnelheid.... de garage gan dit opmeten met een speciale "laser" temeratuurmeter. maar je kunt het vaak ook voelen.
rijd met je wagen een flink stuk. (niet stationair) als de meter te hoog komt te staan moet je aan de radiateur voelen (pas op kan erg warm zijn en denk om de fan!!!). het gaat er om of de ene kant veel warmer is dan de andere......dus de ingaande kant en de uitgaande kant...
heb net de radiareur door gespoeld wordt van boven en van onderen warm hij gaat niet draaien heb verschillende thermoschekellaars
geprobeert ben onderhand wanhopig
21 jaar
wordt hij ook warm van links naar rechts?? want daar gaat het om..
ja dat is oke maar op de thermoschakelaar staat 100 en 105
dus de eerste stand gaat aan bij 100 graden en stand twee
gaat aan bij 105 graden weet je of er een thermoschakelaar
bestaat van 95 en 100 en hoe zit de termostaad in het huis
met het lange stuk naar beneden of naar boven groetjes ed.
21 jaar
95/100 bestaat ook...en deze hoort volgens mij ook n deze wagen te zitten.
ik heb een 95-100 bestelt krijg ik morgen laar je nog weten
hoe het af loopt ik denk dat dan het hele probleem opgelost is
groetjes ed.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar